Annons:
Etikettövrigt
Läst 854 ggr
Quirinia
2016-06-01 08:22

Lite klagomål...

Jag hoppas det inte är bara jag som är ganska irriterad på TS4, eller ja, irriterad på EA gällande TS4. De har släppt väldigt många Stuffpacks samt några få game- & expansionpack. Det jag är trött på är att de inte släpper det vi vill ha. Var är årstider? Var är djur? Det har ju faktiskt gått 1 ½ år sedan det släpptes och jag önskar verkligen att de kunde komma ut med expansion packs som vi längtat efter hela tiden. Såklart är ju inte spelupplevelsen kass, men jag hade förväntat mig några djur åtminstone förutom fisk efter denna tid :(

Annons:
Mitchika
2016-06-01 08:48
#1

Jag var lite småirriterad själv, men inte så mycket som jag trodde, faktiskt. 

Tittar man på tidslinjen för dom tidigare spelen i serien följer dom det faktiskt ganska bra. 🙂

Vi kan resa på semester med simmarna via Vildmarken, även om det inte är till många platser (likt Destination Världen i Sims 3). Vi kan följa med simmarna till jobbet i tre olika karriärer med Dags att jobba (likt Drömjobb i Sims 3) och vi kan även ha butiker (likt Arbetsliv i Sims 2), en karriär som jag minns att folk önskade sig tidigare och det var läkare. Vi har roliga nattlivs och partyhändelser genom Trevligt tillsammans (liknande Nattliv i Sims 2 och Kvällsnöjen i Sims 3). Det matchar dom flesta expansionerna som släppts inom dom första två åren från grundspelets utgivningsdatum. 

Sen har vi en liten blandning av nya saker som Spadag och det kommande restaurang-Gamepacket samt dessutom en del prylpaket som tidigare spel också hade. 

Jämför man mängden med innehåll med hur länge grundspelet varit ute (mindre än två år) har vi faktiskt fått ganska mycket innehåll! Glad

Sen vill jag inte ge några falska förhoppningar, men.. tittar man på dom tidigare spelen så har husdjur släppts till både Sims 2 och Sims 3 i samma månad, inte långt efter spelens tvåårsdag. 

Grundspelet Sims 2 släpptes i September 2004 och Husdjur släpptes till Sims 2 i oktober 2006. Grundspelet Sims 3 släpptes i juni 2009, Husdjur till Sims 3 släpptes i oktober 2011. (Ber om ursäkt ifall datumen skulle vara lite off, har inte sovit inatt så jag kan vara lite slö i skallen) 

Om EA/Maxis följer samma mönster så kan husdjur vara nästa expansionspaket på gång, men det är ingen garanti alls. Bara en spekulation från min sida. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Eawysims
2016-06-01 13:19
#2

Jag tror att de redan jobbar på husdjur, eftersom det har kommit en undersökning om det en gång och tror det var tyska facebooksidan som frågade vad man vill ha i en husdjursexpansion. Det var ett tag sen det hände, men är helt säker på att både husdjur och årstider kommer, frågan är bara när. 

Tänk på att det tar förmodligen rätt lång tid att göra två djur eller fler, det är rätt mycket som de måste göra för att bara skapa ett djur. Jag kan inte så mycket om hur det går till att göra nya saker till Sims 4, men vad jag vet är att de måste först ha en concept artist. Sen måste de ha någon/några som gör själva formen på djuren. De måste även göra ett nytt cas för djuren eftersom inte de liknar människor på något sätt. De måste även göra helt nya animationer för djuren. Det är såklart mycket mer saker än så som de måste göra, så därför förstår man ju varför det tar rätt lång tid.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

SimsBrooke
2016-06-01 15:05
#3

Jag tror att Djuren kommer komma, eftersom det finns flera saker i spelet som heter något med Cat eller dog. Så jag tror att det kommer komma =)

Men något jag saknar är Småbarn, jag tycker det är konstigt att de hoppar från nyfödd till barn direkt och inte hamnar i småbarn stadiet. Tänk om vi själva skulle hoppa från nyfödd till barn direkt =/

Tänk också på att i The sims 4 så är det så mycket mer känslor och min spel som spelar in. I de övriga spelen så var det nog lite enklare att göra djur. Ha tålamod det kommer säkert. När det väl kommer någon nyhet om det så kommer vi tjata om att vi vill ha spelet i handen :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
2016-06-01 22:10
#4

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att det ska gnällas så fort EA släpper något till The Sims 4 . Både djur och väder kommer säkerligen någon gång. Självklart vill även jag ha det men jag tar det som kommer och är nöjd och glad för det.

Det tog lång tid för mig att ens gilla sims 4. Nu älskar jag det! Och njuter av allt de släpper. Varför ödsla tid och gnälla över något som förmodligen kommer så småningom? Det finns så mycket att upptäcka i spelet ändå och både djur och Väder kommer förmodligen ändå skapa problem för mångas datorer som det ofta gör för att de kräver en hel del.

Nä njut av det som är så kommer dessa 2 nog så småningom.

Upp till toppen
Annons: