Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 2226 ggr
Ikajo
2016-06-02 18:34

The Sims blir könsneutralt!

http://simsvip.com/2016/06/02/the-sims-4-breaks-down-gender-restrictions/#disqus_thread

Jag vet inte mer än vad som står i artikeln och rubriken kanske inte är perfekt formulerad. Men! Jag ser faktiskt väldigt mycket fram emot det här. Det är något jag har tänkt på ett bra tag att jag skulle vilja ha. Kom ihåg att det är frivilligt, men nu kommer alla kläder, allt hår och alla accessoarer vara tillgängliga på ALLA simmar. Kön kommer inte längre spela någon roll.

Och har vi tur, kommer det redan idag eller nästa vecka!

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Kevsterrr
2016-06-02 19:20
#1

Det skall vara ute nu tror jag! Är på min väg att spana in det! Är så sjukt glad över att detta verkligen sker!😃❤️

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Kevsterrr
2016-06-02 19:29
#3

Man kommer kunna välja vilka kläder som helst, vilken kroppsuppbyggnad som helst, välja ifall simmen kommer kunna bli gravid, göra andra gravida, eller inget av det och ifall hen kommer kunna stå upp och använda toaletten eller inte!

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Ikajo
2016-06-02 19:31
#4

Jag ska starta spelet väldigt snart nu!

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Mitchika
2016-06-02 19:34
#5

YES, YES, YES!!! 😮🥳😍

Jag är så till mig att jag skakar! Jag får svårt att andas, jag är så uppspelt! SkrattarKär

Måste varva ner lite, men… YEEEEEEEEEEES! SkrattarKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2016-06-02 20:35
Annons:
Mitchika
2016-06-02 20:44
#7

#6 Du känner mig väl! 😃🤗

Åååh, jag är så glad! Måste bara få middagen överstökad så kan jag sätta mig ner och starta upp spelet och se om vi fått det än! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2016-06-02 20:49
#8

#7 Det har vi! Uppdateringen är tillgänglig nu!😃 (1GB i storlek)

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Mitchika
2016-06-02 21:18
#9

#8 WOOHOO! 😃🥳

Tack, Kevin, det blir till att spela Sims 4 ikväll då! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
2016-06-02 21:26
#10

#9 Tacka inte mig, tacka EA för detta beslutet och den snabba uppdateringen!😍🤗

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Hoseok
2016-06-02 22:51
#11

Är så superglad för detta, det är amazing. Har skapat så många trans-simmar, att göra FtM är "enkelt" men MtF har varit klurigt.

Hoseok
2016-06-02 23:01
#12

Åh gud jag dör det är så perfekt man kan välja så mycket underbara saker. Tack sims.

Hoseok
2016-06-02 23:18
#13

(Ursäkta flera inlägg)

Mitt första problem: All CC hamnar helt fel.. Urgh.

Annons:
Mitchika
2016-06-03 00:00
#14

*Väntar otåligt på patchen* 

Det blev en sen middag för mig och jag önskar verkligen att jag var smart nog att starta Origin innan så det redan var klart nu.. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Eawysims
2016-06-03 00:12
#15

En annan sak som kom i uppdateringen var förbättrat ljus inomhus, när solen skiner genom fönstret så kan man se det på golvet nu. Inte så bra förklarat kanske, men ni fattar säkert när ni väl spelar.

Har suttit och provat killarnas tröjor på tjejer ett tag nu. Vill skapa en sim med allt det nya men har lite svårt att komma på vad för sim.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Mitchika
2016-06-03 00:45
#16

Okej, jag fick en extrem overload av allt det nya underbara i CAS att jag bara skapat och skapat.. 😍🤦‍♂️

Jag har tre nya simmar utan namn eller personlighet, men med fina kläder och utseenden i alla fall och jag vill bara fortsätta skapa fler! 😃

Om jag inte vore så trött skulle jag "go total nuts" och fortsätta långt in på natten, men jag måste fixa klart dom tre jag gjort och sen försöka sova lite.. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Panthola
2016-06-03 14:23
#17

förstår inte riktigt hur jag hittar uppdateringen?

Panthola
2016-06-03 14:45
#18

och varför kan man inte välja hår?

Ikajo
2016-06-03 15:35
#19

#18 Gå in under "filter" och välj manligt och kvinnligt så får du fram alla hår.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Eawysims
2016-06-03 15:44
#20

#18 Det funkar också att ta bort filtret helt.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Annons:
Panthola
2016-06-03 17:42
#21

jag har laddat ner hår, men dessa syns inte :(

Eawysims
2016-06-03 18:14
#22

#21 Nedladdat innehåll funkar inte på samma sätt som kläderna som redan finns i spelet, det är upp till de som skapade kläderna/frisyrerna/accessoarerna att fixa så det funkar med den senaste uppdateringen. Om du menar killars frisyrer till tjejer eller tvärtom.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

SimsBrooke
2016-06-04 14:06
#23

#5 😂 Jag visste att du skulle gilla det här, eller ursäkta jag menar ju naturligtvis Älska detta :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2016-06-04 14:22
#24

#23 Hihi, du känner mig också väl! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2016-06-04 14:23
#25

#24 japp jag gör ju det :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Calcifer
2016-06-04 18:47
#26

Gud. Vad. Underbart. Alltså verkligen. Ett sånt stort steg i rätt riktning här. Måste naturligtvis också uppdatera spelet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

_Elina
2016-06-05 22:26
#27

Men wow! 😍 Första gången jag blir sugen på sims 4!

Annons:
Djungelvrål.
2016-06-07 11:41
#28

Detta är helt underbart! Spelade till 3-4 på natten till idag och jag tokälskar det 😍

Saga SilverTass
2016-06-09 17:26
#29

Vad ska jag göra?

Jag har en supersöt TjejSim som jag äntligen har fått alla färdigheter i topp på förutom skörda som jag inte fattar vad det är. Men när jag igår kväll bytte kläder för första gången till naken så har hon helt plötsligt en snopp!!! Inte för att det stör mej, tvärtom, men hon har fått en genomskinlig avdelning på höften och det stör mej. Är det en bugg eller kan jag göra något åt det? Jag har testat hela dagen idag att få bort den irriterande avdelningen utan resultat. Kan någon hjälpa mej med detta? Jag bryr mej inte om hon har snopp eller mus men det irriterande genomskinliga mellanrummet runt höften vill jag verkligen inte ha på henne.

Eawysims
2016-06-09 17:29
#30

#29 Kan du visa en bild eller nåt? Förstår inte riktigt hur du menar med genomskinligt mellanrum.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

Ikajo
2016-06-09 17:46
#31

Elmia Vine

Jag var bara tvungen att få visa upp den här snyggingen. Jag blev oerhört nöjd med resultat. Bilden kanske inte gör simmen jättetydlig men det var svårt att komma nära…

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Saga SilverTass
2016-06-09 17:57
#32

Ikajo
2016-06-09 18:03
#33

#32 Jag tror det beror på att du använder CC eller en mod för simmar är könslösa. Ta bort CCn eller modden ska du se att strecket försvinner.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Mitchika
2016-06-09 18:08
#34

#32 Jag valde att censurera din bild lite. 🙂

För övrigt är jag inne på samma spår som #33.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Saga SilverTass
2016-06-09 18:24
#35

Men det var i början av sim 4 som jag installerade nudemods. Jag använder de som nattkläder. Jag vill ha kvar att de är nakna när de sover men även om jag skulle ta bort dem så har jag ingen som helst aning om hur jag ska hitta dem för att ta bort. Jag vet att jag kan radera Mods mappen men då försvinner så mycket och jag vet inte vad som är vad i den.

Mitchika
2016-06-09 18:28
#36

#35 Minns du vad nudemodsen hette och var du laddade ner den/dom ifrån? Om du gör det kan du ladda ner filerna en gång till, hitta filnamnen där och sedan leta reda på dom i din Modsmapp och ta bort dom därifrån temporärt och se om det hjälper. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-06-09 18:38
#37

#31 Måste bara säger att din sim var superfin, Ikajo! Jättesöt! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ikajo
2016-06-09 18:51
#38

#37 Jag blev riktigt nöjd. Grunden är manlig, alltså kroppen och könet. Det är lite synd att de inte kan vara kvinna utan att samtidigt få kvinnlig kroppsform. I alla fall så lyckades jag inte ändra det… Men det syns inte att det är en manlig kropp, inte om man bara tittar på ansiktet. Jag lyckades till och med göra rösten djup men ändå kvinnlig.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Mitchika
2016-06-09 19:15
#39

#38 Jag förstår att du är nöjd, du har gjort ett riktigt bra jobb! 😃

Jag har själv försökt mig på att göra simmar som din många gånger redan innan den här uppdateringen släpptes, men jag har aldrig lyckats få till det så där bra.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ikajo
2016-06-09 20:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

#39 Jag har sysslat en del med bild, det kanske hjälper. Tricket var att sträva efter ett rundat ansikte eftersom vi associerar rundhet med kvinnlighet. Håret hjälper en hel del. Det kom med det nya spelpaketet. Sminket bidrar också eftersom det ger färg och förstärker de runda formerna.

Jag kan ladda upp dem till galleriet om du vill, fast då kommer det ytterligare en sim, Christen. De driver en restaurang tillsammans.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Mitchika
2016-06-09 21:12
#41

#40 Åh, gärna! Jag skulle älska att ha dom boende i en av mina städer! 😃

Jag har bara inte det nya spelpaketet än..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Ikajo
2016-06-09 22:06
#42

#42 De försvinner ju inte. De är inte uppladdade än heller.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Mitchika
2016-06-09 23:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Jag tänkte att jag kunde visa dom tre simmarna jag skapade när patchen släpptes! 😃

Längst till vänster (och närmast kameran) har vi Dirk Reeve! Han är transsexuell (FtM) och en riktigt självsäker men barnslig liten rackare som älskar bus och rackartyg. Tyvärr är han ganska klantig och det slutar ofta med att hans rackartyg och planer slår tillbaka på honom själv istället för hans tilltänkta offer. 

I mitten har vi Leon Kingsley, som är genderfluid! Hon föredrar att kallas hon eller han, oftast beroende på hur hon känner och klär sig, men det går alltid bra att säga hon till henne. Leon är en riktigt romantisk sim och drömmer om att hitta sin själsfrände och bilda en stor, lycklig familj med denna. Problemet med det är att hon är ganska lat av sig. Hon föredrar hemmakvällar framför TV:n och älskar att slappa och ta det lugnt framför att gå ut och göra saker och träffa folk. Leon tycker det vore bäst och smidigast om den rätte bara kunde dyka upp och ringa på dörren en dag.. 

Till höger har vi Alex Hobbs och jag vet faktiskt inte vad Alex identifierar sig som. Hen har inte berättat det för mig, utan bara att hen vill bli kallad för hen rätt och slätt. (Jag är inte van vid att skriva hen, så om jag slarvar och gör en miss ber jag Alex om ursäkt i förväg) Hen är ruskigt kreativ och spenderade hela tonåren med att försöka få utlopp för sin kreativa sida och hitta sin passion. Hen är uppväxt med rika föräldrar och en rik livsstil, vilket har gjort Alex till lite av en snobb, men även väldigt ordentlig. Alex älskar att hålla ordning och reda och föredrar att städa och hålla efter själv framför att ha någon annan som gör det åt hen. 

Jag håller på att bygga ett jättestort hus åt dom här tre, därefter ska jag se om jag inte kan ha lite kul med dom. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ikajo
2016-06-10 08:31
#44

#42 Så noggrann är jag inte när jag skapar simmar 😂 Jag har bara en ungefärlig idé om vilket sorts person de ska vara och gör dem därefter. Finns vissa saker jag gör mer än andra men det är detaljer, som näsan.

De ser ju bra ut. Ett tips om du vill få "nästa" Dirk att se mer manlig ut är att gör ansiktet lite kantigare och för en kvinnlig sim med manlig kropp kan du göra huvudet mindre och rundare. Tunnare kroppar. Men det är bara tips. Det beror ju på vad du är ute efter.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Mitchika
2016-06-10 12:47
#45

#44 Det är inte jag heller, men däremot har simmarna en tendens att berätta om sig själva för mig medan jag skapar dom, klär upp dom och ger dom deras personligheter. Så innan jag vet ordet av det har jag en massa info om deras personlighet, bakgrund, drömmar och tankar. 😃

Tack så mycket och tack för tipsen! 😃

Dessa tre är precis som jag vill ha dom nu i början och deras utseenden stämmer överens perfekt med historierna dom berättat för mig och infon dom gett mig. Dina tips kommer bli jätteanvändbara för Dirk lite senare, däremot! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ikajo
2016-06-10 13:43
#46

#45 Inte ens så pass gör jag 😛 Nog för att jag är en skribent men när det kommer till The Sims är jag mer en planerare och vill uppnå saker.  Jag kan inte göra historier om personer som redan finns, då blir jag låst. Allt måste komma inifrån för att jag ska kunna berätta. Men jag gillar när ett utseende jag tänkt mig liksom faller på plats. Det är lite som att måla en tavla.

Jag älskar dock att mina kvinnliga simmar nu har fler alternativ för kort hår då jag själv föredrar kort. Just nu har jag kortare än 2cm 😃

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Mitchika
2016-06-10 14:01
#47

#46 Jag tror jag förstår hur du känner och tänker där. Jag gillar dock att simmarna vill låta mig ta del av deras historier och skriva ner dom, hur bisarrt det än kan låta eftersom att dom bara är data i ett spel. 😃

Men det är en kul skrivövning om inte annat och jag har roligt i några timmar. 🙂

Ja, det älskar jag med! Både att mina simmar har fler korthåriga frisyrer att välja mellan och att mina manliga har fler långhåriga frisyrer att välja mellan. 😃
Jag rakade mig skallig i slutet av mars, så mitt hår är inte särskilt långt det heller. Lite längre än 2 cm nu, men det tar tid på sig att växa tillbaka. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ikajo
2016-06-10 15:23
#48

#47 Jag har precis skrivit klart min uppsats och tar nu examen från Programmet för Professionellt skrivande. Mitt skrivande befinner sig på den nivån att jag försöker satsa på ett ordentligt författarskap 🙂 Därför undviker jag att skriva sådant som inte för mig framåt mot det målet. Jag är en fruktansvärt duktig skribent om jag får vara så osvensk. Men jag har det på papper. Mitt skrivande är redan professionellt, nu ska jag bara skriva klart en bok…

Mitt hår växer som ogräs… På ett halvår går det från >2 cm till nästan axellångt… Jag sparade ut det för att mina kursare hade aldrig sett mig i annat än kort. Men till sist stod jag inte ut och klippte av mig nästan alltihop.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Mitchika
2016-06-10 20:00
#49

#48 Wow, imponerande och riktigt ambitiöst! 😃

Då tror jag att jag förstår ditt sätt att tänka ännu mer. Själv älskar jag att skriva, men jag skulle aldrig klara av att skriva på professionell nivå. 🙂

Var så osvensk du vill, det behövs mer sånt tycker jag! 😃
Det är inget fel med att säga vad man är bra på eller att "skryta lite" om man nu vill kalla det för det. Speciellt inte när man har jobbat riktigt hårt för att bli bra på något. 

Mitt hår växer också ruskigt snabbt, men jag har inte koll på exakt hur snabbt. Jag får se hur mycket det hinner växa till slutet av september från att ha rakats bort helt i slutet av mars.
Personligen älskar jag att ha kort hår både för att jag tycker det är snyggt och för att det är så lätt att sköta om. (Inte det minsta lat.. 😇)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ikajo
2016-06-10 21:04
#50

#49 Tack! Jag har några texter publicerade online, om du vill kan jag skicka ett meddelande med länkar dit.

Jag tycker onekligen det är roligt att skriva, jag är dessutom rätt snabb. Jag kan skriva 5-7 sidor på en dag när tiden finns. Så det är väldigt tacksamt. Särskilt med tanke på att jag skriver främst fantasy… det blir långt…

I vintras hade vi en kurs kallat skrivprojekt, vi hade två månader på oss att skriva ett bokmanus. Vi behövde inte bli klara, men vi skulle komma en bit på vägen. Jag flyttade mitt i så jag använde bara halva tiden. Det räckte. Jag fick högsta betyg och en uppmaning om att jag måste bli utgiven, oavsett hur. Min lärare har själv jobbat på förlag så han visste vad han pratade om.

Jag är definitivt för lat för att ha långt hår, kort hår behöver man inte borsta. Hmm… det skulle vara en kul grej i The Sims. Borsta håret… Mitt hår är väldigt tjockt så det är bekvämare med kort, annars blir det väldigt varmt..

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Hallonsmurfen
2016-06-11 21:03
#51

#43 Omg jag älskar Leon

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2016-06-12 13:59
#52

#50 Det får du jättegärna göra, jag läser dom mer än gärna! 😃

Wow, jag anser mig ha en bra dag nu för tiden om jag får till 2-3 sidor på en dag. 

Du gör mig jättenyfiken på din framtida bok, om lång och fantasy är vad den kommer vara. Jag behöver inte veta något om den nu, däremot vill jag gärna veta när den släpps så man får en chans att kolla in den. 🙂

PM låter som en bra idé överlag, vi har vandrat ganska OT i den här tråden. 😃

Det låter faktiskt kul.. Att kunna låta sina simmar borsta håret för att få en lite extra glans eller något speciellt över det som dom bara kan få genom det. 🙂

#51 Åh, tack, vad kul att du gör det! 😃🤗

Hon är en av mina favoritsimmar just nu tillsammans med Dirk och Alex. Jag måste bara ta mig i kragen och bygga klart deras hus (yay, husbygge..) så kan jag spela lite med dom. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Tatepeters
2016-06-25 20:28
#53

Detta är seriöst den bästa uppdateringen på länge!

masims
2016-06-25 20:41
#54

^^^Det är så bra!!! :D

http://masims.blogg.se är min simsblogg.

CC, historier, nyheter, CAS etc!

Upp till toppen
Annons: