Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1838 ggr
Panthola
2016-06-03 17:44

SIMS 4 Bugg?

Jag har uppdaterat till den nyaste versionen (den där det blir könsneutralt) men när jag skapat min  familj, så kan jag inte styra simmarna att t ex gå någonstans eller interagera med den andra familjemedlemmen..

Ja, jag spelar med moddar, skriptmoddar (tror jag iaf) och jag undrar om det är en bugg med spelet, någon mod eller bara något tillfälligt?

Kan tillägga att familjen bor på en tom tomt, men att jag dock köpte en säng för att testa om de kunde t ex välja att sova, men det fungerade inte heller. Simmarna bara står vid tomtgränsen och gör i princip ingenting

Annons:
Mitchika
2016-06-03 17:53
#1

Om spelet krånglar efter en uppdatering och du har moddar/skriptmoddar installerade är det nästan helt säkert att det är dom som är problemet. 

Inaktivera/ta bort moddarna, alternativt uppdatera dom om det finns en uppdaterad version till senaste speluppdateringen och se om spelet fungerar då. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Panthola
2016-06-03 17:55
#2

jag har väldigt många moddar, vet du hur jag kan ta reda på exakt vilken modd det är som krånglar?

Mitchika
2016-06-03 17:59
#3

#2 Uteslutningsmetoden, är jag rädd. 

Skriptmoddar är dom första jag skulle gissa på och testa att ta bort.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Panthola
2016-06-03 18:06
#4

okej, jag ska testa

Panthola
2016-06-03 18:16
#5

jag har lokaliserat det nu, men problemet är nu att jag inte har möjlighet att lägga till fler än 3 egenskaper :(

Upp till toppen
Annons: