Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 833 ggr
mianilsson22
8/6/16, 1:08 PM

Sims 4 hjälp!

Hej! Jag spelar Sims 4 på en stationär dator. När jag spelar ca 5 minuter av spelet stängs det plötsligt ner, datorn blir svart och säger "No signal" och sedan startar den om. Jag har försökt flera gånger men samma sak händer. Har även testat på Sims 3 och även där stängs datorn ner. Någon som vet vad felet kan vara? Är det fel på Origins servrar? Tacksam för hjälp!

Annons:
Saga SilverTass
8/8/16, 5:43 PM
#1

Hej jag vet inte men kan det kanske vara så att datorn blir för varm? Min dator är en gammal laptop och fläkten funkar bara ibland och då låter det som att datorn ska skära eller gå sönder. The Sims är ganska så tungt att köra så jag har köpt en golvfläkt som blåser direkt in i datorn nära på vänster sida. Jag testade förut att ställa den på kylklampar men det funkade inte men med golvfläkten kan jag köra Sims utan att datorn stänger av sej. Jag kan kolla film och surfa utan fläkten men med The Sims är fläkten ett måste för att kunna spela. Mitt mål är att så snart som möjligt införskaffa mej en ny dator men det har kommit andra saker emellan så jag får köra på denna gamla så länge det bara går. Så mitt råd är "testa med en fläkt".

Upp till toppen
Annons: