Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 1838 ggr
Linn Is The New
2016-09-05 19:54

The sims 4 eller sims 3? Tips?

Hej där! Jag är en gammal sims 3 spelare som inte har spelat på mer än 3 år och funderar på att börja igen.  Jag har ju dock upptäckt sims 4 som ska vara riktigt poppis just nu, speciellt på Youtube där jag hänger och surfar. Men jag funderar på att börja om helt med nya skivor och sådant, men jag funderar på att köpa sims 4 istället för trean. Är detta värt? Är fyran bättre än trean? Jag är mest ute efter att bygga och sådant, och det uppskattade jag att göra i trean. Är det enklare/smidigare och mer urval att bygga i fyran än trean?  Är det roligare? Jag är ute efter personliga åsikter, ingen artikels eller statistiks. 

Tips? Funderingar? Allt är välkommet. Behöver veta så mycket som möjligt om fyran vs trean innan jag köper något av dessa.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Namiko
2016-09-09 13:15
#1

Det som är bättre med sims 4 enligt mig är att det är lättare och går att göra mer just i byggläget (vägghöjd, placering av fönster, mjuka kurvor, flytta hela rum med ett par klick mm) och CAS (unika kroppsformer), om man bortser från att man inte kan ställa in egna mönster och färger utan det är bara förvalda alternativ som gäller, vilket gör det väldigt begränsat när man sen inreder huset man byggt, något som inte är värt det för mig, jag vill kunna ändra färger och mönster för att skapa helt unika hus och tomter, sims 4 har istället gått tillbaka till samma nivå som sims 2 där. Jag tycker allt ser mest likadant ut i sims 4, husen har olika former och storlek, men det finns bara så många sätt att inreda på och det har helt fått mig att ge upp på att bygga något alls i spelet. Jag har inte mycket till övers för sims 4, det finns alldeles för lite att göra, allt känns exakt likadant hela tiden och det blir fort tråkigt. Jag väljer sims 3 (och även sims 2) framför sims 4 alla gånger.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
2016-09-09 14:32
#2

Du kan dessutom inte ändra terrängen något i The Sims 4. Marken är och förblir platt, inga terrängjusteringar går att göra. Det finns inte heller något vattenverktyg, men är du kreativ och villig att jobba lite kan man få poolerna att likna vanligt vatten väldigt bra. 🙂

Tänker du dessutom bygga fler byggnader på en tomt så ha i åtanke att om du använder grund på en byggnad kommer det vara grund på alla byggnader. Du kan alltså inte bygga en byggnad med grund och en utan grund på samma tomt. 

Så var det i alla fall sist jag spelade. Har en uppdatering släppts som förändrat något av dessa får någon hemskt gärna rätta mig på det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: