Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1412 ggr
SötnosenSantos
2016-09-08 09:27

Tips för att inte bli uttråkad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så jag älskar att spela legacy challenge på sims 4. Problemet är att jag spelar så fort. Mina simmar växer upp på bara nån dag irl och jag tröttnar fort på att inget händer. Jag har nu gjort min nyaste legacy till en historia på tumblr vilket hjälper mig att hålla mig intresserad men undrar om någon annan har något tips.

Om ni vill följa min sim April Rivers så är här en länk. Den är på engelska.

javascript:nicTemp();

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

Annons:
Bara Anna
2016-09-09 07:36
#1

Du KAN ju alltid spela på lång ålder istället för normal eller kort.  Alternativt med åldrande av.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Delfinen02
2016-09-09 18:56
#2

jag har samma problem, Jag slutade spela I 3 månader och sen när jag var sugen på det igen och hade fler ideer så började jag igen. Och du kan googla på hus eller ladda ner cc så kanske du får inspiration.:)

SimsBrooke
2016-09-10 11:29
#3

Försök att göra lite mindre utmaningar i spelet.

T.ex
Låt en av dina kvinnliga simmar bli gravid så många gånger under t.ex Ungdoms tiden. Detta gjorde jag i Familjen Jones i the sims 3, Tror att en av mina simmar fick 16,17 barn innan hon inte kunde bli gravid mer =)

En annan sak är ju att bemästra så många färdigheter du bara kan.

Var jättesnål och köp inga större grejer förrän du kan bygga dina simmar ett stort och fantastiskt hus =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Eawysims
2016-09-10 16:44
#4

Något som hjälper mig att få spelet att kännas mer intressant är att ha som en historia i huvudet om familjen, och på så sätt få in lite drama när det väl passar. Brukar även försöka att inte stressa, och ibland sätter jag även åldrandet på lång istället för normalt så jag inte fokuserar så mycket på jobbet.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

alalinn
2016-09-17 19:25
#5

Jag tröttnar jätte snabbt på legacys och spelar istället en stad med flera olika hushåll och hoppar emellan. Varje familj/sim har en egen historia, bakgrund, mål osv.  Jag har åldrande av och åldrar upp simmarna efter hur jag tycker att det passar, och spelar den familj/sim jag känner för.  

Testa med att ha en bakgrundshistoria om dina simmar och spela på, och sätt gärna mål som passar det du själv tycker är roligt i spelet!  :) 

Själv tycker jag att det är mycket roligare att styra allt själv, jag gör gärna makeovers på andra simmar som bor i staden också, ändrar hus och lägger till simmar/tar bort simmar.

SötnosenSantos
2016-09-25 21:45
#6

Tack så mycket för hjälpen! Ska prova olika saker

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

Annons:
SötnosenSantos
2016-09-25 21:45
#7

Tack så mycket för hjälpen! Ska prova olika saker

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

Upp till toppen
Annons: