Annons:
Etikettövrigt
Läst 2000 ggr
kitte94
9/29/16, 5:37 PM

köpa spel genom origin

Jag har sökt efter en nätbutik som har sims 3 universitet på skiva utan framgång. Så nu funderar jag på att köpa digitalt från origin. Men är lite rädd för att göra det. Känns så tryggt att ha en skiva. okej skivan kan försvinna eller gå sönder. men ändå. Begagnat känns också otryggt.

Men hur funkar det att köpa digitalt(eller vad det nu heter)? man köper och sen laddar ner spelet? om något skulle hända, finns det alltid möjlighet att ladda ner det igen utan kostnad?

Undrar också om nån vet nån nätbutik(svensk) som har kvar universitet?

Annons:
Aniara14
9/29/16, 7:05 PM
#1

#0 "Men hur funkar det att köpa digitalt(eller vad det nu heter)? man köper och sen laddar ner spelet? om något skulle hända, finns det alltid möjlighet att ladda ner det igen utan kostnad?"

Svaret är Ja på båda dessa frågor. Fast nån helt 100 % garanti finns kanske inte? Rätt som det är, om X antal år, kanske EA får för sig att lägga ner Sims 3 helt och hållet, för att Sims 4 (eller 5??) ska bli mer populär, och sälja bättre än den gör nu…?🤔🤔

Men jag tycker också att det är mycket bättre att köpa spelet på skiva, för då kan man registrera den koden på EA:s hemsida, och därigenom få tillgång till den digitala nedladdningsversionen också.

Om man installerar grundspelet från DVD som är utgiven före september 2012, och alla expansioner och prylpaket från DVD också, så kan man stanna kvar på patchnivå 1.67 med dom fördelarna som det innebär, medan om man köper, laddar ner och installerar från Origin så får man automatiskt den senaste patchen 1.69.

Tyvärr verkar det inte finnas nån svensk nätbutik som säljer "Universitetsliv" på DVD längre, i alla fall kunde jag inte hitta nån vid sökning på nätet.😕

An ounce of prevention is worth a pound of cure

kitte94
9/29/16, 8:58 PM
#2

Okej. 

tror ju inte EA är så "taskiga" så dom gör det omöjligt att ominstallera en digital kopia. Borde ju va lätt för dom att ha kvar det i ett hörn i framtiden. känns som det iaf.

Jag kör med 1.69 så det spelar inge roll för mig.

Trist. verkar börja sina i butiker också😕 bor visserligen i en rätt liten ort och har några mil till närmsta gamestop och liknande butiker så har inte kollat nån sån butik.

Aniara14
9/29/16, 9:33 PM
#3

#2 Nej, jag hoppas också såklart att dom kommer att ha kvar allt som har med Sims 3 att göra länge än, både det i Store och i Origin.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: