Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1474 ggr
Mitchika
9/30/16, 4:34 PM

OT - Halvt frånvarande

Min hund och själsfrände Stray ligger inne på Ultuna/Universitetsdjursjukhuset sedan i onsdags kväll och hamnade på intensivvårdsavdelningen sent på eftermiddagen igår. Det såg illa ut ett tag då veterinärerna inte kunnat hitta vad som är fel trots massor med undersökningar, prover, kontroller och röntgen, men under dom senaste tolv timmarna sist jag pratade med veterinären (från midnatt till tolv på förmiddagen idag) har han förbättrats och det ser ut som om jag kan få hämta hem honom imorgon om han bara börjar äta och inget förändras. 

På grund av det här har jag knappt kunnat äta eller sova på drygt tre dygn, så jag är inte i skick att moderera sajterna för stunden. Jag är fortfarande här och läser, det hjälper mig fördriva tiden medan jag väntar på samtal från veterinären, men jag orkar inte ta itu med något. Eventuellt att jag försöker mig på Projekt Puglet om jag får ork eller inte kan sova för att fördriva mer tid och få tankarna på annat. 

Jag har inte klarat av att skriva någonting förrän idag, då jag spenderat dom här dagarna och nätterna gråtandes och stirrandes på min telefon i väntan på samtal från veterinären. Jag vågar inte hoppas för mycket med tanke på Strays ålder, men jag har börjat kunna göra annat än att bara sitta och stirra efter det positiva beskedet och jag försöker vila och återhämta mig nu. 

Beroende på hur det hela utvecklas kan jag bli frånvarande en tid, vilket jag hoppas ni har förståelse för. 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LottaV
9/30/16, 7:18 PM
#1

#0 Ja sådant är jobbigt hoppas att din Bästa vän blir bra 👍

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
10/1/16, 3:28 PM
#2

Det ser oerhört illa ut. Svullnaden är värre och veterinärerna har fortfarande inte hittat något fel. Han är hemma nu för dom kan inte göra mer under helgen och han har mått alldeles för dåligt av att vara där. Äter inte, dricker inte, så vi fick hem honom med medicin och allt. 

Det första han gjorde när han kom hem var att äta köttfärsen han blev erbjuden, han ville ha mer men vi måste ta det lugnt och portionera ut det ordentligt och försiktigt. Så fort vi kom in drack han vatten och efter det hämtade han sina favoritleksaker och vill leka. 

Trots det har han ont, även om det inte är extremt tack vare smärtstillande. Det syns på honom och han haltar även ute. Eftersom inte svullnaden ger mer sig ser det mörkt ut, men han mår bra nog för att vara med oss. Vi får en sista helg med honom. 

Har han inte förbättrats extremt under helgen så får han somna in på måndag, om han inte försämras drastiskt. Jag vill inte låta honom fortsätta såhär om det inte finns något vi kan göra.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Bara Anna
10/1/16, 4:28 PM
#3

*kram*

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

horribleatnames
10/1/16, 4:42 PM
#4

❤️

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

sims 3
10/1/16, 4:45 PM
#5

❤️

SimsBrooke
10/2/16, 12:51 AM
#6

Så ledsen för din skull :( usch det är jobbigt att behöva se sina älskade djur må dåligt :( finns för dig om du behöver prata. Mina tankar finns hos dig och Stray ❤

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Mitchika
10/3/16, 11:40 PM
#7

Det är över nu, 

Ikväll somnade min själsfrände, min livskamrat och mitt livs stora kärlek Stray in för sista gången. I sin bäddsoffa i vårt vardagsrum omgiven av  dom tre personer han älskar allra mest, sin flock och han fanns i tankarna hos kära, älskade vänner och familjemedlemmar från hela Sverige. 

Bara ett par timmar innan var vi ute tillsammans och kastade boll med honom och lekte. Han hade livsgnistan och glädjen kvar och han log, lekte och viftade på svansen in i det sista, även om det var väldigt kämpigt och uttröttande mot slutet. 

När jag insåg vart det här var på väg så bad jag bara om en enda sak. Jag bönföll vilka krafter som än finns därute i vårt universum om bara en gnutta rättvisa i denna fruktansvärt orättvisa värld. Ett slut som en sån underbar individ som Stray förtjänade. 

Låt det få ske hemma så han slipper vara på en plats han avskyr och låt den sista gången han somnar vara precis som den första gången han somnade när vi möttes för allra första gången för snart 11 år sedan. Med huvudet i mitt knä och så upptryckt emot mig som han kunde komma. 

Stray drog sitt sista andetag i vårt hem, tätt, tätt intill mig med sitt huvud på mitt lår och båda mina armar runt sig. 

Jag kommer vara för evigt tacksam till Mirjam för att hon kom hem hit med så kort varsel och gav min ängel detta vackra avslut som han så innerligt förtjänade. 

Jag älskar dig så obeskrivligt mycket, Goldenfluff. Du anar inte hur mycket du har gjort och hur mycket du har betytt för alla i ditt liv, tvåbenta som fyrbenta och speciellt för mig. Du räddade mitt liv, du tog mig ur depressioner, du fick mig att våga, du tuggade sönder min sociala fobi och torgskräck precis som du gjorde med gipsväggen när du var liten.. Viktigast av allt, vi fick varann att le och skratta och du fick mig att se och älska livet på ett helt nytt sätt. På ditt sätt. 

När du vandrar längsmed vägen, ta dig alltid tiden att stanna, se dig omkring och leta fram dom underbara tennisbollarna och äpplena som gömmer sig runtikring. 

Ta hand om dig, min älskade Stray, tills vi möts igen..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kevsterrr
10/4/16, 8:43 AM
#8

❤️

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

SimsBrooke
10/4/16, 9:06 AM
#9

Så ledsen för din skull. Fastän jag inte träffat Stray så kom det en tår. Beklagar sorgen :( finns för dig om din vill prata ❤

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

sims 3
10/4/16, 12:28 PM
#10

❤️

SegerSims
10/5/16, 4:17 PM
#11

Åh nej inte Stray! 😭

Jag vet hur mycket han har betytt för dig! Så jag förstår hur mycket det gör ont i din själ just nu. Ta vara på dig, sajterna klarar sig.

Massor av stora styrkekramar till dig.

❤️❤️❤️

Upp till toppen
Annons: