Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1092 ggr
kitte94
10/4/16, 5:43 PM

tvingas vara online?

Jag läste nu på ett ställe att om man köpt spelen via origin så måste man va online för att spela. Är det så?

Funderar på att köpa via origin då jag inte hittar nån affär som har sims 3 universitet och framtid längre. ingen nätbutik heller. Men är det så att man måste va online så ska  jag inte köpa via origin! jag vill inte va online.

Annons:
Namiko
10/4/16, 5:48 PM
#1

Du behöver inte vara online för att spela. För sims 4 vet jag att man måste vara inloggad på Origin medan man spelar, men Origin har ett offlineläge som fungerar lika bra för att spela.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

kitte94
10/4/16, 6:09 PM
#2

Okej. konstigt att dom skrev då " de är så tråkigt att man tvingas va online. hade jag vetat det så hade jag köpt cd istället för digital". för de är väl de offlineläget man använder när man tvingas logga in på origin för att kunna spela? trots att jag bara har cd.

kitte94
10/7/16, 1:14 PM
#3

Nu har jag pratat med dom mer. Men de säger att det inte finns offlineläge. Köper man via origin så måste man va online för att spela.

Emmis111
10/7/16, 7:00 PM
#4

Man måste inte vara online för att spela, deras offline läge funkar utmärkt! Spelar aldrig spel när jag har wifi på. Visserligen så är det sims 4 jag använder via origin men skulle aldrig kunna tänka mig att det är annorlunda med sims 3 (såvida man inte vill använda online funktionerna såklart). :)

Är du intresserad av fröstänger till din gnagare? Snart kan du beställa från min hemsida. ^^ (Länk kommer så fort företaget är registrerat).

densomundrar
10/8/16, 9:10 AM
#5

Jag har inget fast internet hemma utan måste koppla upp datorn mot surfplattan om den ska ha tillgång till internet, detta gör jag bara de gånger jag uppdaterar spelet eller köper ett nytt spel, resterande gånger spelar jag i offline läge. Du måste däremot alltid logga in på origin, men det går att göra i både offline och online läge :-)

kitte94
10/8/16, 1:33 PM
#6

Nu vet jag inte vad jag ska tro. Inte kan de va skillnad på var man bor om det funkar offline?

Annons:
densomundrar
10/8/16, 2:09 PM
#7

Möjligen att det är olika från land till land, men i Sverige fungerar det att spela offline, men du måste som sagt logga in, vilket även kan göras offline :-)

kitte94
10/8/16, 7:47 PM
#8

Konstigt isåfall. Borde inte va nån skillnad tycker jag. Får se hur jag gör. Känner mig lika osäker att köpa digital som begagnad. Verkar ju omöjligt att hitta ny i butik :/

densomundrar
10/8/16, 8:12 PM
#9

Hänger inte riktigt med, men det blir nog bra ska du se. Begagnat kan dock vara en stor chansning (även om det kanske inte kostar så mycket alls) då koden redan kan vara registrerad på annan användare , vet inte om man då kan få problem med att använda spelet?

kitte94
10/8/16, 8:41 PM
#10

Nej begagnat känns inte alls säkert. men tänker om det blir så jag måste köra online om jag köper via origin.  Då kommer jag bli galen :/

densomundrar
10/8/16, 8:45 PM
#11

Men vart är det du hittat annan information? :-/

kitte94
10/8/16, 9:14 PM
#12

En som gör mycket CC som jag följer. Hon sa att nu kunde hon inte undvika att uppdatera origin så hon tvingas nu att va online för att kunna spela. flera av hennes följare säger samma sak.

densomundrar
10/8/16, 10:55 PM
#13

Ja, uppdatera origin och spelet behöver man göra ibland och detta är inte alltid frivilligt tyvärr. Vet inte om det kommit någon ny uppdatering på sistone som gör så att man inte kan spela offline (har inte spelat på länge) men då blir jag riktigt besviken :-( Bästa är ju att skicka iväg ett mail till dom, då bör du ju få det mest korrekta svaret som du kan få :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: