Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 929 ggr
Jansson.julia
10/10/16, 6:39 PM

Laptop att spela Sims på

Hej! Är det någon här som spelar The Sims 3 på laptop? Vilken dator har ni isåfall och hur pass bra funkar det? Jag har tänkt köpa en laptop att ha start-spelet och djurliv (3) på. Vad jag fått höra så är rekommendationerna på The Sims hemsida (hur bra grafik datorn bör ha osv) mycket lägre än de som faktiskt ger en bra upplevelse. Så, har ni eller vet ni någon laptop som ger en bra spelupplevelse med The Sims 3?

Annons:
Bara Anna
10/11/16, 4:27 AM
#1

Sims 3 är ett väldigt prestanda krävande spel. Som jag förstått det så är det extremt svårt att hitta en laptop o de lägre prisklasserna som fixar Sims 3. Vi pratar om datorer i prisklassen 7 000 kronor och uppåt och fortfarande så rekommenderas att köpa en stationär dator på de sidor jag kikar.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Aniara14
10/12/16, 9:16 PM
#2

Jag har Sims 3 med alla expansioner, alla prylpaket och allt innehåll från Store installerat på några olika laptops. Dom är klassade som gaminglaptops, och det funkar bra för det mesta att spela på dom. Men efter att jag köpte min senaste stationära dator och en  större skärm till den, så spelar jag nästan bara på den.

Här har du ett exempel på en gaminglaptop med ungefär samma prestanda som dom jag har, fast bara 1-2 år nyare. Den bör klara av både Sims 3 och 4, och mycket annat också, utan problem, men helt säker kan man aldrig vara förrän man har prövat.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: