Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 1673 ggr
Mitchika
2016-10-18 07:34

Nostalgisk, historien om Balto Mitchika

Alla som känner mig vet att jag är en galen filsamlare. Jag säkerhetskopierar mina filer som en galning, lagrar dom på en massa olika ställen och raderar aldrig något om jag inte känner mig 530 % säker på att det aldrig kommer användas igen. Det gör att jag har en hel del röriga hårddiskar med mycket osorterade prylar på, men det har också hjälpt mig och andra i det förflutna när datorer krånglat och filer försvunnit. 🙂

I förrgår kväll (tror jag det var, jag har jättedålig koll på dagarna just nu) hade jag en vän på besök och vi pratade massor av The Sims 2, historier till kvarter och bara nördade ut fullständigt. Vi kikade även på mina gamla The Sims 2-musikvideos som jag gjorde för dryga 10 år sedan. En av dessa videos handlade om min första egenskapade hund i The Sims 2, som jag döpte till Balto. Min vän gillade verkligen honom och frågade genast om jag hade honom kvar. Jag sa att han inte låg i mitt spel för stunden, men att jag troligtvis har kvar honom någonstans på mina hårddiskar. 

Hur som haver, jag kände mig lite nostalgisk nu på natten när jag inte kunde sova och bestämde mig för att kolla igenom den bärbara hårddisken jag hade på datorn. Det tog mig mindre än en minut att hitta mitt gamla kvarter med min kompletta The Sims 2 legacyfamilj på den och i den familjen fanns Balto. 😃

För nästan 10 år sedan skapade jag den här hunden och jag har fortfarande kvar eländet. 😍

Balto Mitchika har varit med om så oerhört mycket. Han införskaffades av generation 4s arvtagare i min kompletta Legacy Mitchika och levde därefter fram till generation 10 (han bor i generation 10s familj nu när legacyn är över, men arvet har fortsatt och generation 11 väntar generation 12). 

Under dessa år har denna genialiska, hyperaktiva, vänliga, bråkiga och något grisiga jycken varit med om mycket. Han har sett 7 generationer av Mitchika födas, leva sina liv, föra arvet vidare för att sedan dö (med undantag av generation 10 och 11 som fortfarande lever). Savior var hans favorithusse och min favoritarvtagare och vi saknar honom fortfarande. 

Med tre olika tikar har Balto fått sammanlagt 23+ valpar. Jag skriver 23+ för jag minns inte hur många valpar han fick med beagletiken Dafne utöver Balthazar och det syns inte i Baltos familjeträd, troligtvis för att beaglen Dafne var en liten hund och Balto är en stor hund. Balthazar var oavsett vår speciella lilla favorit och det var oerhört sorgligt när han dog. Så sorgligt att jag inspirerades till att göra musikvideon om Balto som nämndes tidigare, som ledde till det här inlägget. 

Tillägg: Jag hittade Dafne! Hon dog aldrig, utan familjen lämnade bort henne för adoption. Troligtvis eftersom att hennes valpar inte dök upp i Baltos familjeträd och jag ville fortsätta med en tik som kunde lägga till valpar i det.  Jag lät en annan familj adoptera henne temporärt för att kolla familjeträdet samt hennes minnen och det visar sig att hon och Balto fick TRE valpar ihop! Balthazar, Frosty och Flingan. Det innebär att Balto är pappa till 25 valpar! 

Med tiken Cleo fick han två valpar vid namn Devil och Cosmos, som blev hälften Balto (har ingen aning om vad han är för ras, en slags schäfer/varghybrid kanske?) och hälften korthårig vorsteh, tror jag Cleo var. Devil stannade i familjen tills han gick bort av ålder medan Cosmos lämnades bort för att kunna fortsätta blandrasarvet i en annan familj. 

Tillsammans med sin nuvarande partner som förhoppningsvis förblir hans sista, Golden Retrievern Rita, har han fått 20 valpar! Jag räknade dom och jag minns även varför. Arvtagaren i generation 10 i familjen Mitchika ville föda upp 20 valpar eller kattungar, så.. Rita införskaffades till Balto och tonvis av valpar har fötts upp där sen dess: Ruff, Diva, Stray, Pearl, Terry, Shirley, Tabitha, Kari, Ludde, Uddan, Kyle, Lynx, Sparky, Grey, Mars, Lady, Judy, Astro, Mystery och Magic! 

Balto, Rita och lillmatte Rika

Tonvis med valpar räcker inte för Balto, han har dessutom en otroligt lång karriär inom Underhållning bakom sig och är en framgångsrik stjärna. Han har tjänat över 100 000 simdaler, vilket jag personligen tycker är otroligt imponerande för en hund. Visserligen lever han för evigt och har levt och jobbat genom massor av generationer, men ändå. 😃

Utöver det så har han haft flera långa rivaliteter med vargarna i kvarteret. Hans två absoluta dödsfiender var dom svarta vargarna Balin  och Jazz. Balin lyckades familjen till sist att adoptera och jag hoppades på att få ett slut på bråken. Inte det smartaste draget jag gjort, men jag försökte i alla fall. Vad som gjorde det hela så hemskt för min del var att Balin var den första varg jag någonsin lyckats adoptera i Sims 2, om jag minns rätt. En nattsvart, vacker varg och jag ville så gärna att det skulle fungera, men.. 

Balto gjorde det snabbt klart för Balin att han inte var välkommen i familjen genom att jaga den stackars vargen tills han rymde hemifrån. Tack och lov kom Balin tillbaka och familjen började jobba på att förbättra hundens och vargens relation till varandra. 

Balto och Balin fortsatte att slåss trots alla mina försök att få dom att dra jämt, men det enda som var jämt mellan dom var antalet vunna och förlorade slagsmål. När det stod 4-4 till dom båda vann äntligen Balto sin slutgiltiga seger genom att jaga Balin tills han rymde ytterligare en gång. Där gav jag upp, eftersom det fanns en risk för att Balin skulle försvinna för gott om han fortsatte rymma och det ville jag verkligen inte. Jag väntade tills Balin kom tillbaka igen och så fort han gjorde det lämnade  familjen bort honom för adoption för att låta stackaren slippa undan eländet han levde i. På så sätt gjorde sig Balto av med sin första rival och fiende. 

Jazz däremot blev adopterad av en annan familj, fick hemskt fula valpar med deras tik och blev sedan bortlämnad för adoption. Så försvann den andra rivalen, dock helt utan Baltos inblandning. 

Han jobbar just nu på nästa rival och dödsfiende, en tredje svart varg vid namn Frazze. Båda ligger också jämt till i antalet vunna/förlorade slagsmål.. Det är något med svarta vargar som Balto verkligen inte gillar och tydligen bara måste han ha en vargrival att bråka med. 🤦‍♂️

Mitchikaklanen var inte dom bästa när det kom till att laga mat, vilket Balto kan intyga. Han har varit ögonvittne till 11 bränder i sitt långa liv, hans tredje första minne i livet var faktiskt av en eldsvåda. 😃😞

Lite random info om honom: 

  • Han har blivit nedsprutad av skunken 2 gånger
  • Rymt hemifrån 1 gång på grund av sin rival, vargen Jazz
  • Var ögonvittne till 22 dödsfall, 19 simmar, 3 husdjur
  • Hans flock har haft totalt 12 simmar som medlemmar i sig och tragiskt nog är alla döda utom en
  • Vunna slagsmål: 5
  • Förlorade slagsmål: 8

Han var också en väldigt stereotypisk hund i ett avseende. Bland det bästa han visste, trots att han var perfekt tränad till att vara respektfull, var att tugga på barnens läxor. 😕

Det är nog alla historier jag kan komma på om Balto just nu. Det finns garanterat fler och jag minns många små händelser, som när lilla småbarnsSavior låg på Balto och nästan ströp stackaren med sitt kramande och när dom stod/satt bredvid varandra vid varsin matskål och åt ihop.. 

Mitchiklaklanen var inga bra föräldrar heller, som ni säkert förstår när ni läser det här. Savior blev mer uppfostrad och fick mer uppmärksamhet av Balto än någon annan i familjen, tror jag. Åtminstone om man ska tro mina minnen och musikvideon om Savior. 

Nu när jag har Balto tillbaka i mitt spel skulle jag vilja göra något med honom, men jag vet inte vad. Originalkvarteret där han bor nu är så korrupt att jag väljer att inte spela mycket på det om jag kan undvika det, men han är nedsparad så jag kan återskapa honom där jag vill. 😃

Hur som helst, det var lite nostalgi så här på morgonen och en liten historia om en av dom mest personliga och roliga individer jag haft i något av mina Simsspel. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: