Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1036 ggr
PennyTrollet
2016-10-20 10:08

Åldrandet strular i the sims 4

När min vuxna sim var gravid var hennes stapel för åldern full plus att den skimrade. Då stod det att simmen kunde åldras. När hon hade fött barnet kollade jag stapeln igen för att planera hennes åldrande till gammal. Men då var stapeln halvfull och hade 13 dagar kvar till åldrande.

Hur går detta ihop?

Annons:
fia1116
2016-10-20 10:28
#1

Eftersom att kvinnliga åldringssimmar inte kan bli gravida och hon skulle åldras medan hon var gravid så antar jag att det blev någon bugg pga det. Har du provat googla och se om andra haft samma problem?

Bara Anna
2016-10-20 14:18
#2

Gravida simmar åldras inte under graviditeten. Därför skimrar stapeln (skulle gissa att det är så det ser ut om du stänger av åldrandet helt också). När din sim har fött så kommer åldrandet återgå till det normala igen.  Jämför nästa graviditet före gravid och efter så ser du att det är samma antal dagar trots att hon gått gravid i 3 dagar. Emilia Rapp  i min 100BC har varit gravid 7 ggr, men hon har fortfarande 11 dagar kvar till vuxen….. Det är just detta fenomen (det är inte en bugg) som gör att du kan klara av 100 Baby Challenge på bara några få generationer!

Vill du stänga av denna funktion så kan du ladda ner modden MC Command Center som bland annat innehåller denna funktion.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

PennyTrollet
2016-10-20 17:42
#3

Jaha! Det förklarar saken!! Tack så hemskt mycket för att ni redde ut det frågetecknet åt mig. 😃

Upp till toppen
Annons: