Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 1047 ggr
CupcakeSims
2016-10-24 21:44

Hjälp med dator?

Hejsan!

Jag har funderat ett tag nu på att köpa en ny dator, har för tillfället en MacBook Pro som funkar helt okej till The Sims 4 men märker att ju mer expansioner m.m. det kommer ut desto mer laggar det, och har redan mina grafik-inställningar på det lägsta i spelet.  Därför vänder jag mig hit i hopp om att det kanske finns någon person här som förstår sig på det här med datorer haha!

Iallafall så är jag nu ute efter en stationär dator som jag kan både spela The Sims 3 (funkar inte på min nuvarande dator) och The Sims 4 med båda spelens alla expansioner plus att kunna ha grafik-inställningarna så höga som möjligt. 

Dessutom har jag en youtube-kanal där jag lägger upp videor där jag spelar spelet och gärna vill satsa mer på men känner att det inte går nu med den datorn jag har. 

Jag kan absolut tänka mig att lägga max 10 000 kr men vill ju helst lägga som lite som möjligt. Jag har kollat runt lite och hittade en dator där man fick med allt så som skärm, högtalare, mus och tangentbord m.m. men vet inte om den skulle vara bra då jag som sagt inte kan något om datorer haha! 

Här är den jag hittat: https://www.komplett.se/komplett-gamer-i10-all-inclusive/11041

Är det något som skulle funka tror ni eller skulle ni tipsa om något annat?

Skulle bli så himla tacksam för svar! :)

Annons:
fia1116
2016-10-24 22:25
#1

Jag är heller inte någon datorexpert men vill du få så mycket som möjligt för pengarna så ska du satsa på att bygga ihop din egen dator! Strunta i att det följer med tangentbord, mus, högtalare osv. Köp det separat, kanske begagnat på blocket tex? 

Datorn du länkade är heller inget vidare. Du behöver bättre processor och grafikkort bl.a. Kanske har du någon i din närhet som är bra på datorer som kan hjälpa dig? Du kanske kan fråga nån i klassen annars? :)

CupcakeSims
2016-10-24 23:16
#2

Okej! Känner dock tyvärr ingen som har koll på det där med hur man bygger ihop sånt heller hehe, men får kolla vidare! :) 

Tack för svaret! :D

fia1116
2016-10-25 08:30
#3

Då kan ju du bli en datorexpert! 😉

CupcakeSims
2016-10-25 12:40
#4

Haha jaa, får väl bli det!

Aniara14
2016-10-27 23:33
#5

Här har du ett förslag på en dator som bör klara av både Sims 3 och 4, och mycket annat också, utan problem. Dessutom till ett väldigt bra pris just nu, 6999 kr.

Processorn, 4-kärnig Intel Core i5-6400, 2,7GHz, (med turbo upp till 3,3GHz vid behov), är ganska bra, typ medel eller strax över.

Grafikkortet, GTX 960 är också ganska bra, är från Nvidias näst senaste gaming serie, GTX 900 serien, och har 2GB eget minne.

Den har även hybridhårddisk, vilket är en kombination av vanlig mekanisk och en liten SSD som hanterar dom mest använda filerna, vilket gör den lite snabbare än en enbart vanlig mekanisk hårddisk. Fast självklart inte alls lika snabb som om hela vore en SSD.

Den har också en optisk enhet, DVD brännare, och den senaste och snabbaste varianten av trådlöst nätverk, Wifi, = ac.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: