Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 976 ggr
Hagmans
2016-11-23 15:43

Mina simmar blev som monsterbläckfiskar, hjälp!

Hej på er! Jag har en fråga till er erfarna sims-spelare!

Jag har vanliga sims-spelet och olika expansioner, det har fungerat bra att spela men jag har som vana att alltid spara eftersom det någon gång ibland kan hoppa ur. Jag har en Mac, i5 (vet inte vad det är för grafikkort, men kostade 15000 när jag köpte den. Hade som krav att kunna spela sims som en dåre till försäljaren). Men när jag spelar och det hoppar ur, då frågar datorn något om jag vill "debug någonting"? Trycker ja eller nej, men spelet hoppar ur ändå. Men för några veckor sedan så laddade jag hem från exchange på se.sims3.com. Jag laddade hem 2 st tjejer för dom hade så fint hår som jag ville ha till mina simmar. Efter det så kommer deras ovanliga kläder upp när jag ska byta kläder till mina sim-barn. Direkt när man startar från byrån där man Planera klädstil, så ser barnen ut som monsterbläckfiskar med stora tunna sims-armar :O Blir svinrädd för hur dom ser ut. Byter direkt till vanliga barnkläder. Men igår när min sim födde tvillingar, så kom mamman hem med en vanlig bebis, och pappan kom hem med ett streck bara som gick över hela tomten. Det blev något jumbo-fel kanske i grafikkortet. Då använde jag fusket och försökte "Aktivera åldersövergång", så bebisen blev ett småbarn. Då blev den ett småbarn med de där kläderna som jag fick med på en av exchange-tjejerna! Och alltså ett sånt där monster! Fick stänga av hela spelet och har avinstallerat nu. Kan man inte ladda hem från exchange eller? Är vissa simmar där inte kompatibla med riktiga Sims-spelen?

Tacksam för svar!

Annons:
Hagmans
2016-11-23 15:44
#1

Jag har också dragit ner grafiken lite, ställt bort att speglar ska reflekteras, att vattnet ska reflekteras och startat om spelet när jag gjort såna förändringar. :/

Bara Anna
2016-11-23 18:54
#2

Om jag minns rätt så är det tyvärr en klassisk bugg som kommer med korrupt uppladdade cc i sims 3. Enda lösningen är tyvärr att ta bort ALLA saker som du laddade ner med de där tjejerna… :-(

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Hagmans
2016-11-24 03:18
#3

Tusen tack Anna! Jag ominstallerade alla spel. Nu funkar det både snabbare och bättre. Men var kan man köpa eller ladda hem sånt som är säkert?

Bara Anna
2016-11-24 06:09
#4

Minns inte tyvärr. Jätte-länge sedan jag spelade sims 3 tyvärr. Du får googla. Sims 3 exchange vara dock ökänt för sin låga kvalitet. Det som är viktigt innan du hittar riktigt bra sidor är att du inte laddar ner för mycket åt gången. Så OM du får med dig något felaktigt så är det lätt för dig att identifiera vad som är problemet!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mitchika
2016-11-24 08:58
#5

The Sims Resource har mycket bra grejer för The Sims 3 och jag kan rekommendera dom varmt. 🙂

Mod The Sims har också en massa bra och roliga grejer, men där behöver du vara medlem. Det är dock gratis och vad jag minns brukar det  gå snabbt och smidigt att registrera sig där. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Calcifer
2016-11-24 13:36
#6

#5 Ja det går på ett kick att bli medlem där!

Rekommenderar båda de sajterna. Går alltid att kolla hur nytt materialet är också, eller kommentarer kring buggar, hur många som röstat upp dem etc. Så vet man lite mer noga vad som fungerar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: