Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1105 ggr
Dvärgis1234
1/5/17, 11:46 PM

Sims 4 kraschar hela datorn.....

Hej, jag är inte speciellt dator kunnig så hoppas ni har tålamod att försöka hjälpa mig :) Jag har haft moddar installerade på sims 4 och det har funkat helt utan problem. Men den senaste tiden funkar inte mitt sims som det ska. Det stänger av sig efter ca 30 minuters spelande (hela datorn dör) och efter det stänger datorn av sig varje gång jag sätter på sims… Vad är problemet? Jag har sökt efter virus, problem i datorn och det är ingen fara. Jag har blåst rent inuti datorn från damm… Jag har sänkt grafiken, tagit bort moddar och försökt "reparera" spelet och se till att det är rätt uppdaterat…. ändå blir det såhär…. Har alltså haft sims 4 problemfritt i över ett år och nu funkar det inte alls :( snälla hjälp…


Annons:
[xMondSy]
1/6/17, 9:19 AM
#1

Låter som att datorn överhettar. Då brukar den stänga av sig själv för att skydda komponenterna. Pröva att ha luckan öppen och sätt ev även dit en fläkt som blåser in kyla. Har gjort så på min och det verkar fungera faktiskt :)

Dvärgis1234
1/6/17, 12:59 PM
#2

#1 har också funderat på överhettning men har inte vetat vad jag ska göra…. När du menar att jag ska öppna luckan alltså in till datorn där fläktarna och det sitter?


[xMondSy]
1/6/17, 7:40 PM
#3

#2 precis den luckan! För nu antar jag att du kör på en stationär dator. Sims är ett väldigt krävande spel och med alla uppdateringar hit och dit, plus tillägg så blir självklart programmet mer krävande och då är det lätthänt att datorn överhettar. Men som sagt, pröva att spela med luckan bortplockad och att även tillföra kylning via en fläkt :)

[xMondSy]
1/6/17, 7:40 PM
#4

#2 precis den luckan! För nu antar jag att du kör på en stationär dator. Sims är ett väldigt krävande spel och med alla uppdateringar hit och dit, plus tillägg så blir självklart programmet mer krävande och då är det lätthänt att datorn överhettar. Men som sagt, pröva att spela med luckan bortplockad och att även tillföra kylning via en fläkt :)

Dvärgis1234
1/6/17, 9:14 PM
#5

#4 körde precis sims med hjälp av ditt tips. Öppnade luckorna på båda sidor + fläkt vid datorn…det funkade ändå inte… Något är väl fel på dator nu…..


[xMondSy]
1/7/17, 7:25 PM
#6

Har du plats på hårddisken? Är dina drivrutiner uppdaterade? Är det bara med sims det krånglar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: