Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 1066 ggr
Panthola
1/21/17, 2:23 PM

Sims 1

Jag kan inte installera  mina Sims 1. När jag försöker installer så går det bra fram tills House Party och Livin it Up. Då står det att de redan är installerade, men de är de inte? Hur löser jag detta? Jag har avinstallerat Sims 1 otaliga gånger samt att jag har letat i alla mappar jag kan tänka på för att försöka hitta några spår av spelet/spelen, men det gör jag inte? Jag har tillochmed köpt ytterligare en House Party för att se om det var min skiva/mitt spel som var defekt men det funkade inte med den heller :( vad ska jag göra??

Annons:
Mitchika
1/21/17, 2:46 PM
#1

När det kommer till The Sims 1 är det extremt viktigt att du installerar alla spelen i den ordningen som dom släpptes. Har du gjort det? 

Det är ett välkänt problem som kan orsaka massa krångel och jag själv avinstallerade hela spelet (efter att ha kopierat sparfilerna) när jag fick hem Livin' it up och hade alla andra expansioner installerade redan. 

Du måste installera spelen i den här ordningen: 

  1. The Sims 1 grundspelet
  2. Livin' it up/Livin' Large (samma expansion, men olika titlar) 
  3. House Party
  4. Hot Date
  5. On Holiday
  6. Unleashed
  7. Superstar
  8. Makin' Magic

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Panthola
1/21/17, 3:21 PM
#2

#1 jag vet! problemet är att jag inte vet hur jag ska fixa en komplett avinstallation :(

Mitchika
1/21/17, 4:46 PM
#3

#2 Jag sökte på lite tips och det här var nog det bästa jag kunde hitta: 

http://forums.thesimsresource.com/index.php?/topic/234842-uninstallingreinstalling-the-right-way/

Jag har själv inte haft dom här problemen och har inte provat några lösningar på det själv, tyvärr. 😕

Dock skulle jag använda den där guiden om jag fick dessa problem.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Panthola
1/27/17, 12:12 PM
#4

#3 tack! kan jag ladda ner sim eraser någon stans också?

Panthola
1/27/17, 12:24 PM
#5

#3 vad menas med "run it twice for each expansion installed" kan jag köra simeraser från vacation eller måste jag ta sim eraser från alla expansioner?  alltså byta skiva?

Panthola
1/27/17, 12:52 PM
#6

#3 verkar som att INGAAAAA expansions funkar, och det är verkligen inte så att hot date och de andra expansionsens efter hot Date inte funkar…… (skrockfull)

Livin' it up och House Party funkar int dock

Annons:
Mitchika
1/27/17, 1:48 PM
#7

#4 Det står där i guiden att Sim Eraser finns på skivorna på själva simsexpansionerna från Vacation/On Holiday till Makin' Magic. Vilka har du? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: