Annons:
Etikettövrigt
Läst 683 ggr
IdaGo
2017-01-28 11:32

Vilken Dator för högsta grafik?

Okej, jag har nu insett att min gamla dator helt enkelt inte orkar med alla moderna spel! Den är ca 7 år och var på den tiden är riktigt bra speldator. Men nu måste jag börja fundera på en ny! Så vad har ni för tips? Mina krav: Vill ha en stationär! Den ska klara spel på hög eller till och med högsta grafik. Sims 3/husdjur/årstider och mycket Cc, Star Stable Online, Sims 4 vore också kul om det funkade bra, spelar även lite minecraft och ett spel som heter Riding Club Championships på steam! Jobbar mycket med bilder och i Ps och Lightroom! Eftersom jag inte är så där jättebra på datorer så skulle jag bli jätteglad om ni lite mer erfarna ville hjälpa till! Har egentligen ingen budget, utan vill bara höra VAD jag ska kolla efter och så får det kosta vad det kostar helt enkelt! Det är bara och spara :) Tack på förhand

Annons:
Lizelda
2017-01-28 12:11
#1

Vill du ha en riktigt grym dator så bör du köpa lösa delar och hitta någon som kan bygga ihop den åt dig, då jag gissar att du inte är så insatt i det. Bli medlem på sweclockers, där finns det massa kunniga som mer än gärna vill hjälpa dig men sätt en budget, annars går de bananas och du får förslag på en dator för 20'000… Det finns absolut färdiga datorer också men du får aldrig en lika bra som om du bygger ihop själv med bra delar.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

OTR Sims
2017-01-29 17:09
#2

Grafikkortet spelar stor roll i spel, men även för bildredigering så lägg mycket pengar på ett bra kort!

Lizelda
2017-01-29 17:22
#3

#2 Absolut men har man inte tillräckligt bra delar för att utnyttja hela dess potential så är det värdelöst

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: