Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 1425 ggr
Skitgalen
2/7/17, 9:57 PM

TS2 Ändra grafikinställningar?

Jag skulle precis börja spela The Sims 2, jag har laddat ner den kompletta kollektionen från Origin, men när jag skulle starta spelet så kunde jag inte ändra inställningarna för  grafiken, det fanns bara 800x600 som alternativ, någon som vet hur man kan fixa detta? 
Hittade någon lösning på nån annan tråd men den lösningen funkade inte om man har denna kollektionen från Origin installerat..

Annons:
Mitchika
2/7/17, 10:13 PM
#1

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Skitgalen
2/7/17, 10:39 PM
#2

Där man ska ändra storleken på bildskärmsupplösningen, ska man fylla i samma nummer som man har på sin skärmupplösning på datorns inställningar? Som på denna bilden har ju jag 1680x1050

Skitgalen
2/7/17, 10:43 PM
#3

Det funkade!! Tack så mycket för hjälpen!! :D :D

Mitchika
2/7/17, 11:11 PM
#4

#3 Kanon! Ingen orsak, jag är bara glad att det fungerar. 😃👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Skitgalen
2/7/17, 11:20 PM
#5

Nu har jag ett annat problem dock… dom svarta rutorna under simmarna, dom försvinner inte trots att jag ändrat skuggorna till medel i inställningarna :(

Mitchika
2/7/17, 11:23 PM
#6

#5 Det enda sättet jag kunde bli av med dom svarta rutorna under simmarna var att stänga av skuggorna helt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Skitgalen
2/7/17, 11:36 PM
#7

Jag försöker stänga av skuggorna helt men det funkar inte? Inställningen tillämpas inte :S har försökt starta om spelet o allt men det hjälper inte.
Kan man ändra det i Graphic rules på nåt sätt?

Mitchika
2/7/17, 11:55 PM
#8

#7 Jag tror det går att göra. Jag hoppas du har gjort en kopia av filen innan du började ändra i den utifall att något går fel? Om inte annat, gör det nu innan du provar det här. 

Sök efter option Shadows i Graphics Rules, då bör du komma till alternativet för olika inställningar när det gäller skuggor. Low, Medium och High. 

Den här textraden stor troligtvis tre gånger där. En gång under Low, en gång under Medium och en gång under High: 

boolProp simShadows       true

Radera true och skriv in false istället på den inställning du använder (medium, i det här fallet) eller alla inställningar, spara och starta sedan spelet igen och se om problemet har försvunnit.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Skitgalen
2/8/17, 12:04 AM
#9

Tack! Det verkar som det funkade :) och jag har en kopia på originalfilen!

Upp till toppen
Annons: