Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 800 ggr
Sims3horzien
2/10/17, 10:54 AM

master controller

Hej! Jag spelar the sims 3 husdjur. Jag spelar med mods osv men letar efter en mod där jag kan ha hoppluva samtidigt som ett schabrak till hästen. Hörde om nraas master controller men hade den innan för att få fler än 10 i hushållet. Hade master controller och portrait panel (stav). Men då blev mitt spel helt buggigt. När jag tryckte på avancerat läge så kom inte alternativen upp. Det liksom hände inget när man tryckte, Men spelar på en annan dator nu. Vill bara ha en mod för att ha fler accessoarer till hästen.  Tips?

Annons:
Hallonsmurfen
2/10/17, 7:28 PM
#1

Master controller funkar för att låsa upp möjligheten att ha flera accessoarer från samma kategori samtidigt på sin sim, jag har dock aldrig testat på husdjur. På simmar går det i alla fall till som så att du måste in på CAS-inställningar och tillåta flera accessoarer per kategori. Jag vet tyvärr inte vad alla saker du ska trycka på heter men om du tar dig in på CAS-inställningar (vilket jag tror är via NRaas > Inställningar > CAS men jag är osäker) så borde det inte vara några problem att hitta alternativet. Jag vet som sagt inte om det fungerar för husdjur dock. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Sims3horzien
2/11/17, 8:22 AM
#2

Okej men om jag laddar ner mastercontroller. Kommer jag aoutomatiskt kunna ha fler simmar då? För hela spelet bara blev helt konstigt förra gången ju.

Hallonsmurfen
2/11/17, 8:54 AM
#3

#2 Nej ditt hushåll kommer fortfarande räknas som fullt vid 10, men du kan lägga till ytterligare simmar via Master controller, då tror jag du går in på NRaas > Master controller > Direkt > Lägg till sim i aktivt hushåll. Jag är osäker här med haha, om du vill kunna låta dina simmar få barn trots att hushållet redan är 10 (eller fler om du lagt till simmar via Master controller) så tror jag du behöver NRaas Woohoer också som finns på samma hemsida. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Sims3horzien
2/11/17, 9:12 AM
#4

Okej har laddat ner det nu. Jag kunde ställa in att det skulle vara fler accacoarer men det funkar inte på varken simmen eller hästen.. Hittar inte vart jag kan lägga till fler simmar eller husdjur heller :/

Sims3horzien
2/11/17, 9:32 AM
#5

Tog bort moden. Har dock inte gått in än så vi får se om hela spelet är konstigt eller inte..

Upp till toppen
Annons: