Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 871 ggr
Anonym783
2/10/17, 5:01 PM

Sims 2???

Kan man spela Sims 2 på Mac? Satte in skivan i dvd spelaren, kommer upp en bild på en skiva men inget händer. Vad ska jag göra? Måste jag ladda ner något eller går det om jag skaffar origin? Har grundspelet, best of business och livet som student.

Hakuna Matata.

Annons:
Mitchika
2/10/17, 5:23 PM
#1

Ja, om du har rätt skivor för att spela på en Mac. The Sims 2 med expansionerna och prylpaketen släpptes i två versioner, en för Mac och en för PC. 🙂

Kolla på dina skivors fodral. Står det att det är PC-skivor så kommer det inte funka på en Mac.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Anonym783
2/10/17, 11:09 PM
#2

#1 ja det står ju PC på… antog bara att det funkade ändå. Men har grundskivan så gäller det fortfarande att man kan få sån skiva med alla expansion packs?

Hakuna Matata.

Mitchika
2/10/17, 11:59 PM
#3

#2 Jag tror inte det gäller längre, men jag har hört om flera som har kontakta EA och frågat och fått det. Det kanske är värt att prova och se? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Anonym783
2/11/17, 9:19 AM
#4

#3 ok, jag gör det idag! Vad heter den skivan?

Hakuna Matata.

Mitchika
2/11/17, 1:25 PM
#5

#4 Det är ingen skiva, utan det dom i så fall gör är att lägga till The Sims 2 Ultimate Collection på ditt Originkonto och det går sedan att installera och spela via Origin på både PC och Mac-datorer. Om du berättar för dom att du äger PC-versionen av The Sims 2 grundspelet men att du har en Mac och att det därför inte fungerar kanske dom hjälper. 🙂

Det kan vara värt att prova, jag gissar på att det beror mycket på vem det är du får prata med.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Anonym783
2/11/17, 5:15 PM
#6

#5 ok. Då får jag skicka iväg ett mejl någon gång nu i helgen. (Har Sims delen av Ea en egen mejl adress eller npgot sånt?)

Hakuna Matata.

Annons:
Upp till toppen
Annons: