Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 714 ggr
Panthola
2017-04-02 13:52

Snabba upp Sims 3?

Jag upplever att mitt Sims 3 laddar väldigt långsamt. När jag väl sartat det så kan det dröja superlänge innan den svarta rutan försvinner och ibland gör den det inte alls. Någon som har någt tips`?

Annons:
Mitchika
2017-04-05 21:46
#1

Det finns flera sätt att snabba upp spelet på. Först undrar jag dock, vad har du för dator? Hur många expansioner till The Sims 3 respektive prylpaket har du installerade? Hur mycket CC har du laddat ner respektive hur mycket mods? Har du Poseplayer samt en massa poser?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Potatisen
2017-04-06 15:07
#2

Komprimera ditt CC!! Jag använder den här guiden och det gör så stor skillnad! Man gör helt enkelt om allt sitt CC till package och trycker sedan ihop dem tilö en eller flera stora filer. http://spacesims.blogg.se/2013/april/hur-man-komprimerar-sina-package-filer.html

Panthola
2017-04-06 16:50
#3

Det laddar främst långsamt när jag spelar själva spelet

Jag har en del mods och cc, men jag kan typ inte spela utan

och jag är jätterädd att kaosa till spelet om jag gör något fel :(

Potatisen
2017-04-06 17:26
#4

Det var jag med först! Men asså det är såå värt det och så länge du följer guiden så kommer det att fungera. Ta backups på dina sparade spel och sånt först så behöver du ju inte oroa dig:)

Denna kommentar har tagits bort.
Panthola
2017-04-07 12:33
#6

men hur ska jag kunna veta vad som är ögon/skins/mods/sliders? för de kan man ju inte komprimera? jag fattar ingenting och är rädd att sabba :(

Annons:
Upp till toppen
Annons: