Annons:
Etikettvärldskaparverktyget
Läst 982 ggr
Mitchika
2017-04-03 21:27

Får jag presentera Duskai!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag slängde ihop en liten värld i Skapa en Värld som var tänkt till ett historieprojekt jag haft i tankarna, men jag är alldeles för utmattad för att ta tag i det just nu. Oavsett vad så tänkte jag att jag kunde lägga upp en bild på världen i sitt "nollställda" skick. (Utan några hus eller byggnader) 

Får jag lov att presentera Duskai! 😃

En liten värld till The Sims 3 som är designad att vara snabb och enkel att ladda och spela på. Jag är inte den bästa på att måla terrängen, men jag anser att det blev.. tillräckligt. Det är okej för mina krav på en värld i alla fall och viktigast av allt, den laddar snabbt. Både när jag skapar nytt spel och laddar en sparfil. 

Eftersom jag inte orkar göra något större projekt just nu tänkte jag starta igång en Legacy med Glenn och Riley och låta dom testa ön åt mig. Förhoppningsvis så fungerar kraken i den här världen också.. bläng inte på mig, Riley. Vi kan låta Glenn vara den som blir attackerad den här gången. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2017-04-03 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Världen består av totalt 16 tomter, 12 bostadstomter och 4 allmänna tomter. Detta går givetvis att ändra efter behov och önskan. 🙂

Det är uppdelat med 5 tomter på varje "nivå" av ön, fyra bostadstomter och en allmän tomt. Den extra 16:e tomten är en allmän tomt och ligger vid stranden, utifall att man vill bygga en hamn och kanske skicka ut en husbåt eller två i kvarteret.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-04-03 21:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Jag har snålat en hel del med träden, buskarna och föremålen i världen för att den ska vara lite snabbare att ladda. Däremot har jag placerat ut en del spawners. Fjärilar, skalbaggar, eldflugor och en hel del fröer ska gå att hitta här och var på ön och jag tror jag placerade ut malar och något mer? 

Inga metaller eller ädelstenar, dock. Jag tyckte inte alls att det passade in på ön, men det går alltid att lägga till på dom allmänna tomterna. 

I vattnet finns det spawners för massa olika havsfiskar (det ska även finnas dödsfisk någonstans därute..) och havsdjur och givetvis hajar med. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-04-03 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Om det inte syns på bilderna redan så kan jag säga att tomterna i den här världen är väldigt små. Återigen så byggdes den med en historia i åtanke och i den historien så byggs en stor del av invånarnas hem under marken då det ger bättre skydd från våldsamma stormar. 

Så ja, det gäller att vara kreativ och använda utrymmet väl.. eller köpa fler tomter och sprida ut sig. Tanken med den tomma världen är att kunna placera en eller ett par simmar där och låta ett samhälle byggas upp runt dom. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-04-03 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Stranden har ingenting på sig av samma anledningar som ovan. Spelet laddar snabbare samt att den är väldigt liten och om jag lägger saker där lär inte simmarna få plats på den. Överlag, det är en liten ö. 😛

Det var nog all info jag hade om den här lilla världen. Det är inte så mycket mer av den än så i dess nuvarande tillstånd, men det lär Glenn och Riley snart ändra på. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

nypisnina
2017-04-04 01:15
#5

Vad snygg den blev! Och vad duktig du är! Jag testade det där verktyget för några år sen men efter två timmar så hade jag bara lyckats göra en kort väg och ett försök till en korsning, skitsvårt ju! Men du har lyckats bra tycker jag! Rolig idé!

Mitchika
2017-04-04 01:38
#6

#5 Tusen tack! 😃🤗

Det verktyget är verkligen svårt och det tar tid att lära sig att göra något i det, men det är riktigt kul efteråt. 🙂

Än så länge går testet av världen bra! Inga problem, krångel eller buggar hittills och det verkar funka utmärkt att springa upp och ner för berget. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
nypisnina
2017-04-04 12:23
#7

#6 Vad kul att det funkar! 🙂

Mitchika
2017-04-04 12:24
#8

#7 Simmarna på ön har en tendens att fatta eld bara, det är väl det värsta problemet med den. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

nypisnina
2017-04-04 12:37
#9

#8 Haha! Va? Varför då? 🙂

Mitchika
2017-04-04 12:43
#10

#9 För varmt. Glenn och Riley har inte haft råd med ett hus än för Riley vill behålla alla vilda djur han hittar och köper burar åt dom. Så på grund av det fattar dom eld under sommarsolen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

nypisnina
2017-04-04 12:46
#11

#10 Haha! Jaha, aj då! 😃

Upp till toppen
Annons: