Annons:
Etikettövrigt
Läst 1394 ggr
Mitchika
2017-04-21 23:16

Idag i The Sims-världen...

Jag är lite kreativt bankrutt och utbränd efter en lång tid fylld med dystra saker, vilket är varför jag har varit väldigt tyst på sista tiden, men jag kom på en kul idé! 

Vi startar en tråd som heter "Idag i The Sims-världen" där vi alla kan posta om vad som hänt oss när vi spelat The Sims under dagen, oavsett vilket spel i serien vi spelar. Det måste bara fler än jag som råkar ut för små korta, roliga, random och rentutav skrämmande händelser när dom spelar, så varför inte posta om dom? 😃

Jag  kan börja! Skrattar

Idag i The Sims-världen lyckades jag äntligen återuppliva Shikamarus mamma, som dog i en fruktansvärd olycka involverande graviditet och en träningscykel. Jag svär att det var en olycka. Jag ville inte att hon skulle dö, jag ville bara bli av med bebisen för att jag tyckte att tre barn räckte och jag ville inte ha ett fjärde. 

Jag har mods i spelet som gör att simmarna kan utföra romantiska interaktioner på egen hand, inklusive "Försök skaffa barn," vilket gjorde att Shikamarus föräldrar tyckte att det var en utmärkt idé att skaffa en fjärde unge på egen hand utan tillstånd från deras allsmäktiga gud (det vill säga jag). 

Den allsmäktiga guden blev inte glad, träningscykeln blev straffet och ja, sen kan det ha gått lite för långt.. men jag fixade det tillslut! 😃

Shikamaru gick ut universitetet med sina kompisar efter fyra långa, plågsamma år, flyttade hem till sin singelpappa (som fortfarande stod i samma position och sörjde sin bortgångna fru som när Shikamaru åkte) och sina två yngre syskon. Ingen hade åldrats en dag. Shikamaru fick jobb inom den övernaturliga karriären, skaffade telefonen man ringer till Liemannen med och lät sin pappa återuppliva Shikamarus mamma för 10 000 simdaler! Hurra! 🥳

Allt mitt hårda arbete lönade sig! 

Vad var då det första som hände när hon återupplivades? Jo, en bebisbula dök upp på hennes mage och bekräftade att bebisen hade återupplivats med henne. Jag kan ärligt talat erkänna att jag är lite rädd för den här superbebisen… 😮🤦‍♂️

Det andra som hände inträffade ca fem minuter efter att hon hade återupplivats och bebisbulan dykt upp. Samåkningsbilen anlände och hon hoppade in och åkte till jobbet. Tydligen hade hon blivit återanställd omedelbart efter att hon kom tillbaka till livet och kraven är skyhöga. Hon ska in och jobba. Visserligen jobbade hon som lärarvikarie, men jag tycker att återhämtning från en släng av döden gör att man förtjänar åtminstone en vilodag?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Katniss
2017-04-21 23:27
#1

Vad roligt! Måste jag testa på nästa gång jag spelar. Har själv det lite tuff just nu så om du vill prata så är det bara att slänga iväg ett PM 🙂 Själv så… har det faktiskt inte hänt något i Sims världen på ett tag, om jag ska bara helt ärlig. Spelade i februari senast tror jag.

R.I.P. Anton 💔

Mitchika
2017-04-21 23:35
#2

#1 Tack, vad snäll du är! 🤗
Men usch vad trist att du haft det jobbigt också. 😕

Det är ganska bra för stunden. Jag sitter i karantän med en underbar marsvinsdam som jag försöker hjälpa just nu och jag använder mig av The Sims för att distrahera mig från oron över henne när jag inte är med henne. Det funkar bra än så länge. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-04-22 16:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Idag i The Sims-världen föddes den läskiga bebisen som jag nämnde i första inlägget. En helt "normal" bebis med tanke på omständigheterna, men hon skrämmer mig fortfarande. 

Jag döpte henne till Amaterasu, med förhoppningen att hennes namn skulle bringa ljus och godhet istället för andra saker jag oroar mig över. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Katniss
2017-04-23 00:39
#4

#2 karantän? Hur hamnade du i karantän?

R.I.P. Anton 💔

Mitchika
2017-04-23 08:43
#5

#4 Jag har satt mig själv i karantän. Jag har ett sjukt marsvin och två äldre, friska marsvin. Den ensamma, sjuka damen behöver sitta i karantän så hon inte smittar ner dom andra, men hon ska inte vara ensam. Så jag hamnade i karantän också. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-04-24 23:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Idag i The Sims-världen växte det absolut läskigaste småbarnet jag någonsin sett upp i The Sims 2…! 😮🤦‍♂️

Det är nu jag borde överväga att sluta ignorera släktskap när jag parar ihop simmar och sluta spela för kvällen..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Katniss
2017-04-25 07:34
#7

#6 öh

R.I.P. Anton 💔

nypisnina
2017-04-25 15:04
#8

#6 Blä… vilken äcklig unge.. Haha!

Namiko
2017-04-25 18:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#9

Hos mig är det hundar som gäller. Närmare bestämt avel av herrelösa hundar och jag skapade en sim som sen fick adoptera första bästa tik och hane som dök upp. Nu blev det inte den första, inte heller den andra eller tredje, men den fjärde hunden lyckades Polly till slut adoptera och ett par dagar senare dök en hane upp och direkt när jag såg honom så visste jag att det var han jag ville ha till mitt första par. Här har ni Libby, den svarta tiken, trolig fransk bulldog, och Moonshine, den otroligt, underbart söta, bedårande lilla, uhm.. corgi chihuahua-korsningen?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
2017-04-27 21:00
#10

#9 Fiiina vovvar. 😃

Den där läskiga Chihuahua-mixen… håll den borta från mig! 😮😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-04-27 21:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Idag i The Sims-världen… stirrar Yutaka rätt in i din själ..! 😮👻

Jag fattar inte hur han blev så här. Hans pappor är jättevackra och det är hans helsyster/kusin och två halvsyskon/kusiner med! 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2017-05-01 15:18
#12

#11 ett barn som bara en mor kan älska😇

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2017-05-01 15:19
#13

#12 Han har ingen mamma, däremot två pappor som älskar honom. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LottaV
2017-05-01 15:42
#14

#13 Ja det var typ det talesätt menar😃

Ett gott skratt förlänger livet

Silent_Hill
2017-05-07 12:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Detta hände mig:

Alltså va? Inlägget var så bra så 125st inte ville följa bloggen mer 🤔

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Mitchika
2017-05-07 12:50
#16

#15 Haha, va!? 😮😂🤦‍♂️

Det har nog aldrig hänt mig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Silent_Hill
2017-05-07 12:59
#17

#16 Inte mig heller!  Jag blev rätt så paff 😃

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

[Charlotte Kittenheart]
2017-05-14 22:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag har alltså spelat TS2 i över 8 år… Inte förens idag insåg jag att symbolen för vetenskapskarriären är en E-kolv och inte en kapsylöppnare…

Mitchika
2017-05-14 22:26
#19

#18 Jädrar, nu ser jag ju det som en kapsylöppnare efter att du sa det! 😂🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: