Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1122 ggr
Mitchika
5/22/17, 2:05 AM

OT - Mitchika som gud...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… och som superdålig Varelsetränare. 😟

Har någon här spelat Black & White? 😃
Jag älskar Black & White, det är ett av mina absoluta favoritspel sen jag fick det i present i högstadiet av en av mina underbara vänner. 

Du spelar som gud, du får själv välja om du vill vara en snäll gud eller en ond gud. Svårt val, hmm? Inte för mig. 😇

Du får dessutom en liten varelse som ska assistera dig. Du tränar och uppfostrar den, som har ett väldigt djupt AI och kan lära sig massa häftiga saker och det är ditt jobb att bestämma om du vill ha en hjälpsamma varelse som tar hand om ditt folk, eller om du vill ha ett monster som bränner ner fiendebyar och äter människor. 😃

Jag startade upp Black & White och bestämde mig för att spela som ond (chockande, eller hur?) och efter lite diskuterande med Namiko bestämde jag mig för att välja en Ko som min varelse. Vanligtvis väljer jag alltid tigern, men hon övertalade mig och jag var på humör för lite variation. Plus att kon till naturen är en god varelse och jag kände för att vara extra elak och förvrida något gott till något ont (det går, det kräver bara lite jobb) och då är kon perfekt! 

Sen kom jag ihåg varelsepatcharna man kan ladda ner och passade då även på att patcha spelet, vilket innebar att jag kunde ha fyra nya varelser och jag bestämde mig för att byta ut min ko till en leopard istället! 😍

Så jag fortsätter vidare med uppdraget, får min ko och går igenom nybörjaravsnittet för ungefär 105:e gången. Vad händer då varelsetränaren Sable är klar med nybörjaravsnittet och ska gå därifrån? 

Jo, min ko rusar fram till henne, plockar upp henne i.. hoven? Ja, hoven, det är en ko. Därefter ÄTER DEN varelsetränaren! I en enda tugga, utan minsta tvekan! 😮

Ingen av mina tigrar har någonsin gjort det oprovocerat och nu väljer jag den godhjärtade varelsen för att jag skulle ha något snällt att börja med. Jag är mållös. Jag har haft min ko i mindre än 10 minuter och den trotsar redan naturlagar och beter sig som ett monster. 

Jag har nog aldrig varit så stolt tidigare. 😃
Nu kan jag inte göra mig av med min ko. Namiko kommer bli överlycklig över att höra det, tror jag.. 😛

Så… kon får stanna, jag tar leoparden en annan gång. Jag gav min lilla kossa ett par tatueringar för att se extra "tuff" ut, nu behöver den bara ett namn. Skrattar

Jag funderade på… Hilbert. Jag tror det är ett bra namn på en (blivande) ondskefull ko!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
5/22/17, 6:32 AM
#1

Vi saknar dig på Pokemonifokus Mitchhika! Hoppas du inte glömt oss, haha! : D

Mitchika
5/22/17, 12:48 PM
#2

#1 Jag har inte glömt er, men min närvaro är halvdan på alla sajter på grund av att jag inte mår så bra och helt enkelt inte orkar. Jag vill inte gå in på för mycket personliga detaljer, men bland annats så måste jag skaffa glasögon och jag behöver operera handen. 🙂

Utöver det spenderar jag mycket tid sökandes efter min nästa fyrbenta själsfrände, då jag inte mår bra utan en hund att dela livet med och det drar ner både orken och inspirationen ännu mer. Jag ska se vad jag orkar med, sommaren är inte min bästa tid heller på grund av pollenallergi.. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/22/17, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag ville göra Hilbert till ett riktigt monster, en rejäl mördarmarskin. 

Jag tror inte riktigt att jag lyckats. Han vandrade iväg mitt i natten medan jag skötte om vår by till grannbyn, där han samlade ett stort antal av invånarna och drog igång med ett rejält dansnummer. 

Vad gör jag fel? Jag har misslyckats totalt med mitt ondskefulla monster… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Lilyz]1
5/22/17, 5:16 PM
#4

Älskar Black&White, ett av mina absoluta favoritspel också och har lagt många, många timmar av mitt liv på det! 😍 Synd att tvåan är så mycket sämre, hade gärna velat ha en uppdaterad version av ettan!

Mitchika
5/22/17, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Ja, Black & White är magiskt! 😃😍

Jag hittade det i högen av spel när jag möblerade runt i sovrummet och bestämde mig för att köra lite. Jag minns varför jag älskar och hatar det varje gång jag startar upp eländet. 😃

Mest av allt för att jag blir så BESATT av att få min varelse att växa, vilket tar så lång tid och jag är helt värdelös på det. Samt att jag är värdelös på att uppfostra min varelse, träna mina varelse och lära honom mirakel. Men det betyder inte att jag inte försöker. 😃

Hilbert har mycket aggressionsproblem, speciellt i vår by bland våra invånare. Han sparkar på får och hus, kastar bybor och är allmänt ilsken. Jag har inte fel koppel på, utan jag tror att han tycker att jag är lite för dum och hård mot honom. I den här situationen tyckte jag det var perfekt att lära honom lite mirakel, så som eldklot och åskvigg. Nu kan han sätta eld på saker, skicka blixtar ur sina hovar och även kalla fram en flock ilskna vargar som sliter allt i stycke som dom stöter på. 😃

Jag kände att det var ett bra beslut med tanke på omständigheterna. 

Hilbert har fans i alla fall, även om han inte riktigt blivit den varelse jag hoppades på.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/22/17, 10:27 PM
#6

#2 Känn ingen press! Jag förstår dig, jag har haft en för. skäcklig tid ett tag, så är själv i. en svacka just nu…. Glasögon vänjer man sig vid, det suger i början, men jag fick mina när jag var 15 (snart 12 år sen) så nu känner jag mig konstig utan. ^^ Du kunde fått låna min hund ibland om jag bott lite närmare haha! Förlåt att jag kapar din tråd här, ville bara passa på att kolla att allt var någorlunda ok ändå. :)

Annons:
Mitchika
5/23/17, 2:24 AM
#7

#6 Usch, det är alltid tråkigt att höra när andra har det jobbigt eller är i svackor. Styrkekram! 🤗

Bortsett från det skyhöga inköpspriset så ser jag verkligen fram emot att få glasögon. Glasögon tycker jag är SÅ sexigt! 😍

Åh, vad go' du är! Det skulle jag älska. 😃
Jag har tack och lov lite lånehundar i min omgivning. En Welsh Corgi Cardigan, en Golden Retriever som är halvsysterdotter till min bortgångna vän, en Wheaten Terrier och syrrans lilla Shih Tzu-blandning som ser ut som en ewok. Ibland dyker det också upp vovvar som behöver tillfällig passning under kortare eller längre tid. Så jag har lite hundar att gosa med när det blir för jobbigt. 🙂

Jag är väl mest i en rejäl invänjningsperiod just nu. Jag håller på att vänja mig ordentligt vid livet utan hund, vid en dålig syn, snart ska jag även vänja mig vid glasögon och jag vänjer mig även vid en ny kost där jag måste lära mig laga massa nya saker och maträtter. Stora förändringar och omställningar, med andra ord och det tar lite på energin. Glad

Ingen fara alls, det är ju en OT-tråd! Även om den ursprungligen gällde Black & White, men lite kan man väl tumma på reglerna? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/23/17, 2:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

För den som eventuellt är intresserad så verkar Hilbert börja skärpa till sig lite! Han gör framsteg. 😃

Jag fick ett uppdrag där fem män spolats ut på djupt vatten och dom kunde tydligen inte simma. Folk ville att jag skulle skicka ut Hilbert för att rädda dom, men jag kände att jag är väl inte Hilberts boss? Han får göra som han vill! 

Så Hilbert vandrade ut i vattnet, drack lite, käkade lite fisk. Plockade upp en av männen, kollade lite på honom och stoppade sedan tillbaka honom i vattnet. Sen stod han där och stirrade på sin egen spegelbild i vattnet medan männen sakta höll på att drunkna. 

Vad gör då Hilbert? Jo, han kastar ett Helande mirakel på männen som återställer deras hälsa till fullt, vilket drar ut på deras lidande och får det att ta ännu längre tid innan dom drunknar. Efter det ställer han sig och gapskrattar. 

Jag tror jag börjar komma någon fart med den här killen! 😃
Min ondska smittar av sig. Snart kommer han vara stor som ett berg och stå och kasta eldbollar på mina fiender! 😈

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/23/17, 3:47 AM
#9

#7 Jag lipade rejält första veckan jag hade glas! ögon. Tyckte , inthonom s om det! Men så var jag ju också tonåring på den tiden, då är man ju känsligare för saker och ting. Hundar är bland det bästa man kan ha i sitt liv! Har en sheltiepojke på 8 år. Det är alltid lika härligt att få krama om honom när jag kommer hem! :) Hoppas du hittar en ny fyrbent kamrat att delal livet med snart, och jag skickar en styrkekram tillbaka. Låter som du kan behöva det. ^^

Upp till toppen
Annons: