Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 2636 ggr
Disa2000
6/3/17, 5:58 PM

Sims 3 vs Sims 4

Hej! Har under de senaste dagarna saknat att spela Sims. (Har typ alla Sims 2 expansionspaket) men känner nu för en uppdatering. Har haft en gratis period på Sims 4. Tyckte det var lite tråkigt i början med att man inte kan ha så olika hårfärger och ändra färg på saker så som man gjorde i Sims 3. Tycker också det var svårt och krångligt att bygga hus i Sims 4. Men det kanske är en vanesak(?). Och nu sitter jag iaf här och vill köpa en utav de men vet inte vilken….hjälp?

Annons:
zimm
6/4/17, 11:19 AM
#1

Om du inte har en superdator så rekommenderar jag The Sims 4 då det kräver mycket mindre än Sims 3. Skapa en sim och byggläget är mycket bättre i Sims 4 än i Sims 3 tycker jag.  men där tycker ju alla olika.

Medarbetare på

Star Wars

Hiro
6/5/17, 12:35 AM
#2

Sims 4 alla dagar i veckan, sims 3 är "jobbigt/ansträngande" att ha fler simmar än i sims 4. Mycket enklare att bygga i sims 4 + kan du flytta runt redan byggda rum utan att behöva bygga ut. Sims 4 är bättre på otroligt många plan (orkar inte skriva alla för då får jag skriva hela natten ) men you get the deal. Sims 4 for the win

Vilsocka
6/5/17, 9:48 AM
#3

Sims 4. I början var jag ganska besviken, men det blev bättre ju mer jag lärde mig. Det finns många fördelar. Att bygga hus är lättare och det är kul att inte vara helt låst till tomten, utan simmarna kan röra sig i ett större område till exempel. Jag kan ibland sakna vissa expansionspaket till Sims 3 och att kunna välja färger fritt, men positiv som jag är hoppas jag att det kommer till 4:an så småningom.

Mitchika
6/5/17, 1:25 PM
#4

#3 Jag vill bara poängtera att i The Sims 3 var du inte heller låst till tomten. Du kunde röra dig fritt i hela världen och gå till alla tomter, grannars såväl som allmänna, utan laddningsskärmar. Så du hade ett ännu större område att röra dig på i The Sims 3 än vad du har i The Sims 4. 🙂

Jag själv håller fast vid att The Sims 3 är bättre än The Sims 4 som det är nu, men The Sims 4 jobbar på att försöka komma ikapp. Fler och fler roliga expansioner och gamepack släpps och är man villig att lägga ner massa pengar på att köpa dom så får man ett roligt spel som dessutom har mer support och teknisk hjälp från EA än vad The Sims 3 har. 

Dock älskar jag The Sims 3 för mycket och det har för många bra saker som The Sims 4 med största sannolikhet aldrig kommer att få. Den öppna världen, hästar, CAW (Create a world = Skapa en värld), CAS (Create A Style = Skapa en stil, att kunna ändra färg och mönster på i stort sett allt i spelet till vad man vill) och allt det rika och varierande innehållet i The Sims 3 (om man har flera eller alla expansionerna).

Däremot behöver du en riktigt bra dator och en del kunskap för att få The Sims 3 att köra laggfritt, felfritt och för att lösa eventuella problem som dyker upp. The Sims 4 har gott om problem också, men det går oftast att köra utan större problem på dom flesta datorer. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Vilsocka
6/5/17, 3:30 PM
#5

#4 Ja, det är så sant. Jag tänkte nog på 2:an. 😊 Med Stadsliv får man ju ett lite större område, men inte som Sims 3. Bra inlägg för övrigt.

Upp till toppen
Annons: