Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 1103 ggr
Mitchika
6/19/17, 1:19 AM

Mitchika's Galna Buggtråd

Jag vet inte hur det här gick till, ärligt talat. 

Allt jag gjorde var att skapa ett nytt kvarter tillsammans med en vän för att vi kom på en rolig historia (i våra ögon åtminstone) så att vi kunde lattja och ha lite kul. Slängde in lite animekaraktärer, gjorde kvarteret lite dystert och öde, kanske byggde ett fängelse med en underjordisk fängelsehåla där flera personer bodde i små trånga burar under obestämd tid… Oskyldig

Med andra ord, inget konstigt eller ovanligt! Skrattar

Det riktigt konstiga och ovanliga dök upp efter att jag började spela. Aldrig tidigare har jag stött på så många konstigheter i ett och samma kvarter. Från det bästa jädra tidningsbud som någonsin funnits i The Sims 2 till barn som växer upp i föräldrars armar och nudister, det här kvarteret har ballat ur totalt. Yrar

Vilket givetvis gör mig överlycklig! Skrattar
Ingenting gör mig gladare än när allting är konstigt, bisarrt, upp och ned och galet. Speciellt i The Sims! 

Så jag tänkte ta och försöka samla ihop alla buggarna och konstiga saker jag upplever i det här kvarteret och överlag i The Sims 2 i den här tråden. Skrattar

Håll i hatten nu, för den första grejen jag tänkte dela med mig av är något jag aldrig sett hittills under mina 10+ år spelandes The Sims 2…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/19/17, 1:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag trodde inte det var sant när det hände. Aldrig någonsin tidigare har något sånt här hänt mig i The Sims 2. Jag fick en chock och jag var tvungen att se det ske om och om igen då det hände varje morgon. Vid en familjs trappa dök det upp… 

EN HOPRULLAD TIDNING! 😮FörskräcktFörskräckt

Jag har aldrig sett tidningsbudet placera en hoprullad tidning någonstans hos någon familj tidigare under alla år jag spelat! Det här kvarteret har det absolut BÄSTA tidningsbudet i The Sims 2, men bara hos en familj. 

Endast den här familjen jag spelade på fick sin tidning hoprullad på det här viset varje morgon. Alla andra fick den på det vanliga sättet, utslängd på marken och endast vikt en gång. 

Jag antar att tidningsbudet gillade den här familjen eller åtminstone tyckte att det var något speciellt med dom? 😃

Undrens tid är inte förbi, än kan det komma nya saker när man minst anar det!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/19/17, 1:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag kan inte svära på om tidningen var en bugg eller inte, men jag har aldrig sett det tidigare och det kanske var det? 😃

Nästa grej däremot var definitivt en bugg och jag misstänker att jag triggade den genom att vänta för länge på födelsedagsfesten med att ta småbarnet till tårtan. 

Jag började ana oråd när jag såg hur pappa Erwin höll i lilla Elijah… Så håller vi inte i småbarn!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/19/17, 1:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

Jag var tvungen att videofilma när Elijah växte upp på sitt bisarra lilla sätt och orkar jag klippa ihop det till en film imorgon så laddar jag upp det och visar. 

Här är i alla fall slutresultatet efter att Elijah växte upp till barn. Han och hans pappa smälte samman till en fruktansvärd hybrid…! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/19/17, 1:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag försökte få pappan att sätta ner sin son och det gick väl sådär. Elijah såg inte speciellt road ut. 😃

Nästa roliga grej inträffade när Erwin äntligen gick med på att gå iväg en bit och sätta ner sin nu stora son.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/19/17, 1:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Elijah krympte ihop till ett litet småbarn i sin pappas armar igen när han skulle bli nedsatt. 😃

Jag hade SÅ kul när det här inträffade, behöver jag ens nämna det? 😃

Ett barn fast i småbarnsanimationerna. Stackars Elijah, han kommer aldrig få växa upp nu. 😃

Återigen, Elijah var inte road. Jag var det, dock. Väldigt road. 

Efter att Elijah blev placerad på golvet så satt han bara där. Som ett småbarn, fast större och lite… ja, något känns lite fel.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/19/17, 1:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag trodde att lilla grabben skulle vara fast så och att jag skulle behöva göra en forced resetsim på honom, men när jag klickade på golvet och bad honom att gå dit så reste han sig upp på en halv sekund och sen var det bra. 😃

Det var Elijahs lite ovanliga födelsedag. Allt för att piffa upp spelandet lite och göra det nytt och varierat efter över 10 år, eller vad ska man säga? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/19/17, 2:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Sen har vi Laura. Vad sjutton ska jag säga om Laura..? 

Jag tror hon är nudist eller naturist eller ja, något i den stilen. Återigen, jag har ingen aning om hur det här hände. Hon har kläder, hon har fullt fungerande och fina outfits för alla sina klädstilar och jag har ingen mod som gör att simmarna ska kunna gå omkring nakna. 

Laura däremot… hon tar på sig kläder när hon ska till jobbet, hon tar på sig kläder när hon går ut på hösten/vintern och hon kan ha kläder på sig ibland, men.. varje gång hon duschar så tar hon inte på sig kläder igen efteråt. Efter duschen kliver hon bara ut och inget händer. Hon står där naken ett par sekunder, sen går hon ut ur badrummet och fortsätter med livet som vanligt. 

Hon vägrar därefter ta på sig kläder igen. Hon byter inte till idrottskläder om hon tränar på träningscykeln (hon cyklar naken) och hon byter inte om till pyjamas eller underkläder om hon går och lägger sig (hon sover naken). Bara gå till jobbet eller gå utomhus när det är kallt får henne att ta på sig kläder igen. Samt om jag skickar henne till byrån och beordrar henne att klä på sig. 

Jag har inte den blekaste aning om varför hon gör så här och jag har slitit hår medan jag försökt lista ut vad som orsakar det. Bara hon gör det, hennes pojkvän Neji är precis som simmar brukar vara och ingen annan i kvarteret (och det är ganska många) gör såhär heller. 

Jag antar… att det är hennes personlighet? 😮

Hur som haver, hon har blivit en av mina favoritsimmar just på grund av det här och jag får inte nog av hur Neji konstant och jag menar KONSTANT blir förfärad och reagerar på att hon är naken. Skriken han ger ifrån sig är hysteriskt roliga. 😃

Jag har filmat en del med Laura och jag tänkte klippa ihop det till en film imorgon och eventuellt länka till den här. Mest för att visa vad det är hon håller på med..! Kanske någon annan har haft en sån här sim? Skrattar

Överlag, jag är kluven över om det är en bugg eller om Laura har en väldigt speciell personlighet eller både och? Kanske en bugg som ger henne en väldigt speciell personlighet? Jag har ingen aning.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
6/19/17, 1:53 PM
#8

Följer givetvis! 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
6/19/17, 1:58 PM
#9

#8 Yay, kul! 😃🤗

Jag ska se om jag orkar få ihop filmerna idag och sen se om det dyker upp fler buggar och roligheter. 😃

Bara för det här lovar jag att kvarteret kommer uppföra sig fantastiskt och "normalt" från och med nu. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
6/19/17, 2:23 PM
#10

#9 Givetvis, vad finns det för andra alternativ? ;P

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
6/19/17, 2:29 PM
#11

Här är videon med Elijah när han växer upp. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lovissimmer
6/19/17, 5:02 PM
#12

#11 HAHAHAH!! Älskar buggar :D

Mitchika
6/19/17, 5:59 PM
#13

Okej, jag fixade ihop en liten video med Laura som beskriver hennes beteende lite bättre och även visar det med lite videos jag filmat på henne. 😃

Jag varnar därför att det finns nakenhet i videon, men inte på något sexuellt sätt! Nudism/naturism är just nakenhet utan något sexuellt inblandat! 

Laura ser för övrigt ut som en naken Barbie-docka, det finns inga detaljer på hennes kropp utöver rumpan. Mot slutet förekommer lite oskyldigt flörtande på ett humoristiskt sätt med hennes pojkvän, men det är allt. 

Vill ni inte se det behöver ni inte klicka på länken. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=bfoe_4h3xzo

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Vilsocka
6/19/17, 7:05 PM
#14

Hahahaha! Vilket kvarter! Kul att du delar med dig!

Mitchika
6/20/17, 3:51 AM
#15

#10, #12 & #14 Riktigt kul att det är uppskattat, det gör mig glad. 😃

Det är bara kul att dela med sig av "eländet" när det väl händer. Många gånger kan man skratta åt det, andra gånger gråter man när en favoritfamilj buggar sönder och man får slita hår för att fixa det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/20/17, 3:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

Jag vet inte om det här var en liten oskyldig bugg eller bara en gnutta gammal bitterhet kvar hos Elijah angående hans förstörda födelsedag. 

Elijah rusade ut för att krama sin pappa välkommen hem, men… han kramade inte sin pappa. Elijah bara stod där och lutade sig framåt medan Erwin kramade honom. Ingen kram tillbaka. Jag anar lite bitterhet samt eventuellt en oro för kvällen. Det är nämligen Elijahs födelsedag idag igen! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: