Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 838 ggr
Snurpan83
2017-06-25 22:57

Varför blir nedladdad frisyr såhär?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej :) Kan någon hjälpa mig med varför vissa nedladdade frisyrer ser ut såhär? Vad göra?

 

Annons:
[Frida Wolfcloud]
2017-06-26 07:36
#1

Hej! Det där hände mig också så jag vet hur man löser det 😃Vilken sida laddar du ner från?

Snurpan83
2017-06-26 23:50
#2

Jag laddar ner från www.thesimsresources.com Flera frisyrer och även osynliga skor 😮

 

blodörn
2017-06-27 11:59
#3

Jag tror det är så för du behöver mesh.

Do as you would be done by - And think for yourself

Williams mamma
2017-06-29 12:29
#4

händer så för ig med. vad är mesh

blodörn
2017-06-29 12:52
#5

Ni behöver hitta den originella frisyren (det brukar stå mesh needed i beskrivningarna på dem).

Do as you would be done by - And think for yourself

sponny
2017-06-29 13:05
#6

#4 Vad mesh är? Tänk dig att du ska tillverka ett ansikte i papier mache. Då behöver du papper dränkt i tapetklister och tex hönsnät som har formen av ansiktet du ska göra. Och så täcker du nätet med papper och låter det torka.

Mesh i sims fungerar förenklat på samma sätt. Du laddar ner en frisyr från nätet (pappret och limmet) men för att den ska "hålla formen" behöver du ett mesh (hönsnät).

Annons:
Mitchika
2017-06-29 15:29
#7

#6 Klockren beskrivning! 👍

Många frisyrer som finns att ladda ner är recolors, det vill säga omfärgningar/nyfärgningar, av frisyrer som redan existerar eller andra har skapat. 

Tänk dig att person 1 skapar originalfrisyren i fyra olika färger: svart, brun, blond och röd. Person 2 dyker upp, hittar frisyren och älskar den, men önskar att den fanns i till exempel askblond. Person 2 laddar då ner frisyren, öppnar meshen i ett av programmen som används för att redigera/skapa eget innehåll till The Sims 4 och skapar en askblond version av frisyren. Det är alltså en recolor. 

Person 2 blir jättenöjd med sin askblonda recolor och laddar upp den på till exempel The Sims Resource eller någon annan sida för att andra ska få kunna använda den också. Dock så är det inte tillåtet för person 2 att ladda upp meshen till frisyren, såvida inte person 1 tydligt har uttryckt att det är okej. Dom flesta skapare tillåter inte det utan föredrar att man länkar till originalnedladdningen där meshen finns istället. Eftersom person 2 inte skapade meshen så har person 2 inte rätt att lägga upp den som sin egen (utan tillstånd från person 1) då person 2 bara äger rätten till sin omfärgning av frisyren. 

Sånt här måste man kolla varje gång när man laddar ner en frisyr för att undvika att det blir som i inlägg #0. I stort sett alla länkar till meshen som behövs för att få deras recolor att fungera, så det är inte så krångligt. Det tar bara lite längre tid. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: