Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1635 ggr
Lovissimmer
2017-08-19 16:11

Besviken på TS4

vad tycker ni om TS4? Själv är jag väldigt besviken..;( TS3 var en helt annan grej.

Annons:
Calcifer
2017-08-19 17:03
#1

Jag säger detsamma och det har jag sagt sen det först släpptes. Jag spelar det inte alls utan kör bara trean.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[langtan09]
2017-08-19 19:44
#2

Känner mig som en av få som faktiskt tycker om sims 4. Nu spelar jag inte så aktivt längre men gillar spelet. Det är snyggare och fungerar mycket bättre på min dator än vad ts3 gjorde som kan ha varit något av det buggigaste jag någonsin spelat :p nu tycker jag inte ts3 är dåligt heller, alla sims spel har sin charm enligt mig som spelat i många år. Men jag föredrar ts4 för det fungerar så mycket bättre och jag slipper bråka med datorn. Ts3 och ts2 spelar jag ibland för nostalgins skull någon gång ibland men 4an är favoriten :) jag förstår att många är besvikna på att 4an tex inte har öppen värld oså men det är inget som stör mig :)

GemTwist
2017-08-23 19:44
#3

För att vara helt ärlig så tycker jag att The Sims 4 är sjukt mycket bättre än The sims 3.

Tycker ibland att folk är väldigt otacksamma. Visst var det jobbigt när inte pooler, spöken, småbarn och sådant fanns. (sånt som borde finnas i grundspelet) Men nu har vi det för att The sims teamet jobbar för att ge oss vad vi vill ha.

Man kan inte heller jämföra The sims 3 med alla expansioner med grundspelet i The sims 4. Jag själv spelade The sims 3 utan expansioner och dylik en väldigt lång tid. Och för att vara ärlig så är allt som fattas bara husdjur (som kommer), universitetsliv (som jag hört ska komma men det är bara rykten) och årstider (som jag egentligen tyckte var enormt jobbiga i The sims 3 för det regnade 24/7)

Jag tycker bättre om Grafiken, skapa en sim, bygglägget och älskar känslorna. I the sims 3 så är de så känslolösa och allt går att fixa för att göra de lyckligare.

Däremot tycker jag att alla Sims spelens expansioner är på tok för dyra. Men det är en annan sa.

Tycker bättre om världarna som i TS4. Det är mycket mindre lagg, fortfarande mer än tillräckligt med utrymme för att det ska kännas tillräckligt öppet och man kan göra det mesta. Laddningsskärmarna är snabbare och man kan till och med flytta mellan olika städer. (utan att behöva ta väck alla relationer)

Jag tycker alla TS3 älskare borde ge The Sims 4 en riktigt chans och inte bara en dag. För i början kändes det skumt. Men efter ett tag so jag lärde mig skillnaderna så älskade jag det så enormt mycket mer än TS3.

Rosisa00
2017-08-23 19:52
#4

Jag gillar båda men tror nog att sims 3 är bäst (enligt mig) även fast jag skulle vilja ha några av de saker som fyran har. Dessutom ar jag en The sims 3 galning så har alla expansions packet förutom in i framtiden i trean. Till fyran har jag bara stadsliv. Men det är ju mycket lättare att ladda ner kläder o sånt till fyran. Men det kanske blir bättre. :)

Mitchika
2017-08-23 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#3 Måste man vara tacksam för dåliga spel? 😛

Missförstå mig rätt, jag är JÄTTEGLAD över att det finns spelare som du som gillar fyran. Många, dessutom. Det ger hopp om att The Sims 5 ska komma en dag och att det förhoppningsvis blir ett sju resor bättre spel än The Sims 4 och även The Sims 3. Om ingen gillade The Sims 4 så finns det stor risk att dom hade avslutat serien. 

Men för mig och många därtill är The Sims 4 inget bra spel. Du kan få en lång lista med varför det inte är så för mig när jag orkar sätta mig ner och skriva det ordentligt igen, men flera av sakerna du tar upp är saker jag inte gillar. 

Grafiken är helt okej för mig. Den är inte ful, men det är en helt annat stil och jag tycker faktiskt den är okej. 

Skapa en sim är… också okej. Men ärligt talat, det största problemet jag har med The Sims 4 är att jag tycker att alla simmarna ser likadana ut. Åtminstone när det gäller ansikten. Barnen är i stort sett kopior av varandra och simmarna ser identiska ut som Tonåringar, Ungdomar och Vuxna. 

Det som kan ge lite variation utseendemässigt är om du laddar ner en massa CC, men då får du räkna med att random NPCs i spelet dyker upp med all världens galna kombinationer av hår, kläder, åldrar och annat som kan se helt vrickat ut. 

Jag kommer fortsätta dra upp Skapa en Stil till dödagar, för det är vad som gjorde The Sims 3 så förbannat roligt och ett av dom större lyften för serien. När det fanns var det extremt roligt att skapa en sim och bygga ett hus för du kunde matcha och dekorera mycket mer efter egen smak. INGENTING matchar typ i Sims 4 färgmässigt, såvida du inte väljer saker av samma stil/typ. 

Känslorna är inget annat än simmarnas humöreffekter från The Sims 3, med skillnaden att dom fått färger och mer fokus. Dom var som mest hypade med fyran och jag såg verkligen fram emot det, men herregud, så otroligt tomma och svaga dom är. 

Exempel 1: Min sims pappa dör
Min sim ser jätteledsen ut, gråter stora krokodiltårar till och från, ringer till sorgelinjen och är ledsen och går och lägger sig i sängen och gråter under täcket. 

Exempel 2: Min sim blir ledsen för han har personlighetsdraget Dyster
Min sim ser jätteledsen ut, gråter stora krokodiltårar till och från, ringer till sorgelinjen och är ledsen och går och lägger sig i sängen och gråter under täcket. 

Samma resultat från båda scenariona. Det enda som kan skilja sig åt är att vid ett dödsfall kan dom avbryta allt dom håller på med och gå till gravstenen/urnan för att gråta sina krokodiltårar där istället. 

Det är samma med alla känslorna. Oavsett vad som gör dom arga, ledsna, generade eller vad det nu är så är resultaten och simmarnas reaktioner alltid samma. 

Du kan även manipulera simmarnas känslor i The Sims 4 hur enkelt som helst baserat på inredningen, mat, dryck och vad du vill nästan. Det finns prylar att köpa som triggar igång vilken känsla som helst bara simmen är i närheten av det eller äter/dricker det. Så det är inte speciellt svårt att göra simmarna glada och lyckliga i The Sims 4 heller. 

Jag avskyr världarna i The Sims 4 och tycker att dom är sämre än både The Sims 3 och The Sims 2. I dom två tidigare spelen kunde man åtminstone redigera världarna, flytta på saker, dekorera och dekorera om och göra världarna till sina egna om man ville. I The Sims 4 har du… ett begränsat antal tomter. Det är allt du kan redigera och dekorera. 

The Sims 4 ger illusionen av öppenhet och frihet, men det är bara en illusion. Dom flesta av ställena och sakerna som finns i världarna där kan du varken gå till eller interagera med. Dom finns där enbart som dekorationer och för att bygga falska förhoppningar som sedan krossas när man inser att inte går att göra något med. Utöver det kräver varje tomt du besöker som inte är hemtomten att du laddar in den först. 

Jag är glad att det räcker för dig och får dig att gilla spelet, men som du ser ovan räcker det inte för mig och många andra heller för att göra spelet bra. 

Jag har så många projekt i The Sims 4, aktiva och avklarade och jag har gett spelet långt mer än en chans. Jag har klockat in 729 timmars speltid på The Sims 4 på Origin. Det är så långt mer än en ärlig chans. Det är många ärliga chanser med nytt innehåll, nya mods, nya tillägg för att jag hela tiden hoppas att: "NU! Kanske NU, med det här gamepacket/expansionen/prylpaketet/moden så kommer jag kunna börja gilla det här spelet på riktigt!" 

Men nej, det har fortfarande inte kommit än. Kanske, KANSKE, är det dags med Cats and Dogs-expansionen. Kanske kommer det vara då jag börjar gilla The Sims 4 istället för att bli uttråkad till döds av ett spel som saknar djup och riktig substans. Jag har inte gett upp än, men jag känner som TS och jag vet att jag är långt ifrån den enda. 

The Sims 4 är en besvikelse och jag hoppas innerligt att The Sims 5 kommer komma och överglänsa både fyran och gärna trean också med råge. Min åsikt och jag fasthåller att The Sims 4 är ett dåligt spel. Inte uselt och inte utan sin charm och sina stunder, men jämfört med resten av serien så håller den inte måttet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2017-08-23 21:36
#6

#5 Jag håller nog med #3 om att tycka om bättre om sims 4 än sims 3.

Visst jag spelar fortfarande 3:an men sims 4 är mycket bättre och man kan visst skapa unika stillar i cas och även i byggläget och jag har funnit att jag tycker bättre om att inreda nu i sims 4 än vad jag tyckte om att inreda i 3:an det är något speciellt med att kunna inreda i sims 4 och kvalitén i sims 4 blir inte sämre för att man laddar ner saker till spelet. Men i 3:an räckte det att bara tänka på att ladda ned för att den skulle bli segare så jag tycker mycket bättre om Sims 4 än 3:an men jag spelar fortfarande 3:an men ned ett minimum av cc.

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Mitchika
2017-08-23 21:47
#7

#6 Toppen, kul för dig och jag menar det verkligen! 👍
Jag förklarade bara så utförligt jag orkade varför jag inte gillar The Sims 4. 

Nej, du kan inte skapa unika stilar på det sättet som du kunde i The Sims 3. Väljer du en tröja i The Sims 4 har du den tröjans nuvarande färg  samt ett begränsat antal färger och versioner av den att välja mellan som spelet ger dig. 

I The Sims 3 kunde du ge vilken tröja du ville exakt vilken färg och vilket mönster du än ville ha av det som fanns i spelet och av alla sorters färgkombinationer du kunde göra. Du kunde även skapa egna mönster och lägga till i spelet för att använda till olika klädesplagg. Det är en enormt stor skillnad. 

Frisyrerna var det också samma sak med. Alla frisyrer kunde ges exakt vilken färg du ville i vilken nyans du än ville ha i trean.  I fyran är du begränsad till att välja mellan dom färgalternativ som spelet ger dig. 

Samma sak med möblerna och övrig inredning. 

I The Sims 3 kunde du anpassa färg, mönster och stil helt och hållet på möbler, golv, tapeter, mattor och varenda liten pryl efter egen vilja och möjligheterna var ändlösa. 

I The Sims 4 måste du hålla dig till alternativen spelet ger dig. Du är i stort sett beroende av att ladda ner CC om du inte vill nöja dig med det spelet har att erbjuda.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2017-08-23 22:29
#8

#7 Jag vet att man inte kan andra färger en de som finns i spelet  men man mixa matcha stillar och jag pratar inte färg stillar nu utan mode stillar och lika dant inom inredning det är lättare att mixa och matcha i inredning också!

Ett gott skratt förlänger livet

Icewolf88
2017-08-24 05:54
#9

Jag älskar fyran!

Jag gillade trean, men det var så buggigt att det var svårt att njuta av det fullständigt. Det var dåligt optimerat även om man hade en bra dator. Det tog lång tid att ladda etc. Simmarna var i min åsikt, riktigt fula. Tyckte de hade tomma blickar och kändes väldigt robotaktiga. Var tvungen att spela med moddar för att få spelet att flyta på bättre.

Det enda jag saknar med trean var att man kunde sätta färg/texturer på allt. Den öppna världen var väl trevlig, men slutade oftast med att simmar/djur fastnade här och där och i slutändan så tycker jag inte att öppna världar passar Sims överhuvudtaget. Blev också direkt besviken när jag märkte att utvecklarna hade återanvänt många av animationerna från The Sims 2 när jag spelade spelet för första gången.

The Sims 4 däremot kändes mer nytt och fräscht när det kom. Grafiken var snygg och stilen riktigt härlig. Simmarna känns verkligen mer levande och uttrycksfulla. Min enda kritik är att det fattas fortfarande mycket i spelet. Jag saknar tjuvar, poliser, brandmän m.m.

Annars så har jag väldigt roligt med The Sims 4 och lär nog aldrig spela om The Sims 3. För mig har den liksom ingen omspelningsvärde, som ettan och tvåan har.

Längtar som en tok efter nästa expansions paket! 😍

Namiko
2017-08-24 11:31
#10

#3 Jag jämför absolut inte sims 4 med sims 3 med alla expansioner. Jag spelade sims 1 med två expansioner tills sims 2 släpptes. Jag kände mig varken begränsad eller uttråkad. Jag spelade sims 2 med 2 expansioner tills sims 3 släpptes. Kände mig aldrig begränsad eller uttråkad. Jag spelade sims 3 med enbart grundspelet tills Husdjur släpptes. Jag kände mig åter igen aldrig begränsad eller uttråkad. Dom spelen gav mig inspiration och lät mig vara kreativ utan att använda mods eller CC.

Jag var road av dom nya animationerna i sims 4 i ungefär 30 minuter och sen var det roliga över. Byggläget och skapa en sim var det enda jag såg fram emot när spelet väl släpptes och även det gjorde mig besviken, mestadels på grund av avsaknaden av skapa en stil för antingen ser mina hus ut som något ur en inredningskatalog, vilket jag inte gillar, eller så blir det galet färgglatt, passande en clown, för jag kan inte välja möbler ur olika stilar om jag vill att färgen ska matcha.

Jag kunde spendera dagar med att få ett hus perfekt i sims 3, jag har försökt i sims 4 men jag kan inte få något att kännas som mitt eget. Jag kan inte låta min kreativitet styra spelet utan spelet styr min kreativitet och begränsar mig. Jag har aldrig haft den känslan i tidigare spel. Jag bygger hellre i sims 2 än sims 4.

Jag har precis som Mitchika verkligen gett spelet en chans, många chanser. Jag har spelat igenom flera generationer men jag måste alltid ha en färdig plan för vad jag ska göra i spelet innan jag ens startar det för annars stängs det av nästan direkt igen. Spelet saknar känsla, det inspirerar mig inte över huvud taget som tidigare spel gjorde där jag kunde starta en familj helt utan någon plan i åtanke och låta spelet inspirera mig.

Det här har absolut inget att göra med grafiken. Visst, spelet är snyggt, även om det inte är helt i min smak, men det känns otroligt tomt under ytan. Avsaknaden av småbarn och pooler i början har inte heller med saken att göra. Bebisarna är inget mer än föremål, en del av inredningen. Simmarnas personlighet känns obefintlig, känslorna får mig att fundera över om alla mina simmar har konstant pms med alla humörsvängningar. Flörtig, glad, flörtig, glad, lekfull, flörtig, generad, ledsen, glad och mitt i allt måste dom göra armhävningar under deras romantiska dejt.. Spelet saknar den känsla som fanns i alla tidigare spel och det är den känslan som har fått mig att hela tiden komma tillbaka till serien i 17 år. 

Jag har rätt att vara otacksam och besviken över att ett spel i en spelserie som jag älskar och som jag växt upp med inte ens kan fånga mitt intresse mer än 30 minuter när det just släppts. Jag tänker inte höja EA till skyarna för att dom släppt ett spel som jag finner otroligt platt, tomt och bristande på så många sätt, bara för att det hör till en spelserie som jag älskar i övrigt. Jag hoppas istället på att dom gör ett bättre jobb när det är dags för sims 5.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

PennyTrollet
2017-08-25 20:23
#11

Mitchika - alla kan ju inte tycka samma om allt. Du verkar vara en sån som tycker om att skapa simmar till oändlighet osv men alla kanske inte är såna? Bara onödigt att skriva en sån lång lista på vad du tycker om och inte tycker om. För jag tror egentligen inte att nån bryr sig. För bara för att du säger att du tycker bättre om the sims 3 än om the sims 4 så ska ju inte alla börja tycka bättre om trean än fyran. Eller?

Mitchika
2017-08-25 21:00
#12

#11 Sen när blev det onödigt att lyfta sin åsikt i en tråd som diskuterar det ämnet och förklara varför man har den? 🙂

Nej, det är 100 % korrekt, alla kan inte tycka om allt. Jag tycker inte om The Sims 4 lika mycket som andra spel i serien och jag är långt ifrån ensam. Sen finns det dom som tycker att The Sims 4 är det bästa som har hänt spelserien någonsin. 

Vem har rätt och vem har fel? Ingen, alla har vi våra egna åsikter och våra egna upplevelser. 

Den som inte bryr sig behöver inte läsa mitt inlägg, det är bara att hoppa över det. Tråden handlar om att The Sims 4 var en besvikelse för TS och jag förde till i den diskussionen då jag delar den åsikten och den upplevelsen. Glad

Jag försöker inte få folk att tycka att The Sims 3 är bättre än The Sims 4. Jag försöker bara dela med mig av och förklara varför jag inte tycker om The Sims 4 och vad som gjordes bättre i trean jämfört med fyran. Det blir inte mycket till diskussion om jag bara håller med trådskaparen om att The Sims 4 var dåligt och sedan inte tillför några argument till varför jag känner så. Glad

Min försiktiga undran till dig nu är varför du går på mig så hårt? Var något jag skrev dåligt eller felaktigt formulerat?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PennyTrollet
2017-08-26 13:38
#13

Det är sättet du skriver på. Du skriver på ett sätt som gör att det låter som att The sims 4 borde aldrig ha gjorts trots att det finns många som gillar det. Sen beror det ju på vad man har för syfte med sitt spelande - vill man skapa massa gubbar hej vilt så kanske trean passar bäst medan fyran passar någon som bara vill spela inte bryr sig om ytan eller att ha det finaste huset. 

Jag skrev bara min åsikt och jag tyckte att det du skrev kändes fel. Sen börja tjata om the sims 5 redan känns väldigt girigt. Skapa spelet själv om du vet precis hur det ska vara.

Annons:
Mitchika
2017-08-26 14:31
#14

#13 Jag ser ärligt talat inget fel på sättet jag skriver på. Kan du vara lite mer specifik? 🤔

Min kritik är inte positiv, men den är inte så pass negativ att den uttrycker en önskan om att spelet aldrig funnits. 

Jag uttrycker en mycket frustrerad (och frustrerande) åsikt angående ett spel som jag hade så höga förhoppningar på med allt som EA/Maxis berättade och pratade om det innan det släpptes. Enligt mig så levde nästan ingenting i The Sims 4 upp till det dom beskrev och berättade om det före releasen. Klart att det jag skriver inte kommer vara positivt. 

Det är helt okej att skriva sin åsikt och det uppmuntrar jag. 🙂

Däremot är det viktigt att komma ihåg att diskutera sak och inte person här på sajten för att hålla god stämning. Det är inte trevligt när andra gör antaganden om en, försöker lägga ord och avsikter i ens mun som man varken sagt eller haft eller gör det på otrevliga sätt som försöker förminska eller nonchalera en annan person och deras åsikt. Glad

The Sims 4 är tre år gammalt nu om lite drygt en vecka och dom nya spelen i serien har släppts med runt 4-5 års mellanrum. Följer dom det schemat som dom har gjort hittills så är The Sims 5 "bara" 1-2 år bort. För mig känns det inte helt orealistiskt att börja småprata och smådrömma lite om det och hoppas att det blir ett bättre spel än föregångarna. 🙂

Jag har inte riktigt den kunskapen, men jag skulle så gärna ge det ett försök om jag fick chansen. Jag älskar spelutveckling och jag älskar spel. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PennyTrollet
2017-08-26 15:08
#15

Inte konstigt då att du blir besviken om du redan flera år innan börjar fantisera om nästa spel. Du kanske har orimliga förhoppningar.

Jag diskuterar the sims fyra.

PennyTrollet
2017-08-26 15:16
#16

Förlåt. Menade inte att låta jätteelak.

Mitchika
2017-08-26 15:38
#17

#16 Det är ingen fara alls. Jag är ledsen för att jag skriver så mycket hård, negativt och trist kritik om ett spel du verkligen verkar tycka om. Jag ska försöka tona ner det. Jag har fått mitt sagt nu, Namiko fyllde i resten av vad jag tänkte och kände och det känns dumt att behöva spä på det mer. 🙂

Kritik är nödvändigt och bra om det sköts och handskas rätt, men negativitet är inte lika bra. Det här känns som att det blev ganska negativt här, så vad sägs om att vi startar en tråd om positiva saker med The Sims 4 för att få in lite positivitet? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lovissimmer
2017-08-26 21:40
#18

Jag håller med er som känner er besvikna, FULLT ut! Jag kommer ihåg första gången jag spelade Sims 3, jag var 5 år och spelade med min 6 år äldre kusin och jag kommer ihåg hur kul vi hade! Redan som ett litet småbarn älskade jag Sims 3 och själv skaffade jag det när jag var 6 på mammas dator! Har dock varken kört 1:an eller 2:an. Det var såå kul att leka med skapa en stil och köra roliga hårfärger och låta generna föras vidare i flera generationer. ;) fyyy vad roligt Sims 3 var, men det går typ ej att spela längre. Mina exspantioer är SPÅRLÖST försvunna. Gråter varje gång jag ens hör nån prata om Sims 3..;( dock har jag faktist fastnat för en familj i Sims 4 ;) saaaaknar Sims 3😍😭😭😭

SimsBrooke
2017-08-27 10:40
#19

Här har ni en tjej som både Älskar The sims 4 men samtidigt är lite smått besviken. 

Jag älskar hur de fått simmarna mer levande och hur de har gjort med hur man bygger huset. Ser man att huset inte får plats där man ställt det eller hur det utformade sig så kan man enkelt flytta det med en knapp tryckning. Och det saknade jag väldigt mycket i the sims 3. 

Jag går enbart efter hur grundspelen är när jag "jämför" de olika spelen eftersom det är dem vi kan jämföra med varandra. Och mycket saker som finns i trean önskar jag kunde finnas i fyran också. Speciellt den öppna världen saknar jag grymt mycket. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag måste be er alla medlemmar att visa hänsyn till varandra när ni skriver på forumet. Alla måste få ha rätt till att skriva sin åsikt om varför man inte gillar spelet eller varför man gillar spelet. Oavsett om det är någon som bryr sig eller inte. 

Så respektera varandras åsikt och håll god ton till varandra. 😉🙂

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

AilyAdams
2017-08-29 20:27
#20

Jag spelade fyran i mindre än en timme och det säger väl en hel del hur jag känner inför det. 😴

Främsta problemet med The Sims idag trorjag är att eldsjälarna som gjorde de tidigare spelen är borta och det har blivit en mainstream-produkt. Ideerna och glädjen som fullständigt sprudlade från de äldre skaparna känner jag saknas idag och för mig kändes det direkt i fyran. 😕

Men som med allt annat är det i slutändan en smaksak förmodar jag. 😛

 **************************
Heter det De eller Dem?

Annons:
Upp till toppen
Annons: