Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 1437 ggr
iMAKiTTYCAT
8/26/17, 12:16 PM

Ladda upp hushåll för att spela på annan dator

Hej! Precis som rubriken lyder så undrar jag ifall jag kan ladda upp mitt hushåll på t.ex. thesims3.com eller liknande (inkl. hus) för att sedan kunna ladda ner och spela på annan dator. Har nämligen en stationär dator som jag har spelat på ett bra tag med ett hushåll jag tycker mycket om och har med mig min bärbara dator till Stockholm där jag jobbar. Så tänkte om jag på något sätt kan få hushållet och helst med huset till en bärbara utan att behöva ta med den hem från Stockholm. 😛

Annons:
iMAKiTTYCAT
8/26/17, 12:16 PM
#1

Har spelen kopplade och spelar genom Origin ifall det gör någon skillnad.

Mitchika
8/26/17, 12:34 PM
#2

Du tänkte ladda upp hushållet till Exchange, menar du? 🙂

Det går absolut, men ha i åtanke att du bara laddar upp familjen och inte sparfilen. Du kan ladda upp huset också, men det är allt. Tänk också på att andra spelare kan ladda ner det du lägger upp på Exchange.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

iMAKiTTYCAT
8/26/17, 1:07 PM
#3

Så deras kunskaper osv kommer inte med då?

Mitchika
8/26/17, 1:29 PM
#4

#3 Jag tror inte det, men jag vet inte säkert.

Jag har aldrig laddat upp en sim till Exchange eller laddat er en sim från Exchange, men jag har laddat ner djur däremot. Djuren hamnade bland sparade djur så jag kunde bara komma åt dom från Skapa en sim, vilket innebar att jag behövde skapa ett nytt hushåll för att få med dom i spelet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

iMAKiTTYCAT
8/26/17, 5:59 PM
#5
simskontot
9/9/17, 8:11 PM
#6

Kan du inte spara mappen med den sparade familjen på usb och föra över till den andra datorn?

Annons:
Upp till toppen
Annons: