Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1431 ggr
Mitchika
10/7/17, 7:06 PM

Månadens Utmaning Oktober 2017 "Halloween"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ber om ursäkt för förseningen, men jag har en i mitt tycke bra anledning den här gången. Jag kommer posta om det på sajten senare och inte ta fokus från utmaningen mer än så, men från och med nu bör jag kunna posta utmaningarna i tid dom kommande månaderna åtminstone. 😃

Hur som helst, hösten är här! 😍✨
Min favoritårstid och med min favoritårstid kommer även min favorithögtid. Halloween! 👻

Vilket annat tema passar då bättre i oktober än: "Halloween

Temat är öppet för tolkning givetvis, men det ska vara relaterat till Halloween, skräck, spöken och annat kusligt på något sätt. 😃

Jag vill förtydliga att simmar i alla åldrar och från all The Sims-spel får delta i den här utmaningen så länge det kan passa in i temat! 

Vad sägs om att skriva en liten skräckhistoria till bilden, kanske? Eller en kort historia om din/sina sim/mars Halloweenäventyr? 😃

Den behöver inte vara lång eller överdrivet detaljerad, men jag tänkte att det kan vara en kul grej. Mycket kan ju hända på Halloween… 

Precis som förra månaden har vi inga begränsningar på antalet bidrag du får posta. Glad

Utmaningen slutar den 1:a november (dagen efter Halloween) och därefter har vi en liten omröstning om vilket bidrag som vinner. Det vinnande bidraget kommer visas på sajtens framsida i form av en vinnande artikel under en period! Det är mestadels äran du vinner, men skulle det önskas så kommer en månads iFokus Insider skänkas till vinnaren också. Blomma

Lycka till och trevligt simmande! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LottaV
10/8/17, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här har vi min lilla läskiga familj vid namn Àlvarez.

Mamma Viktoria är varulvsspöket i bakgrunden.

Skelett flickan är storstorasyster Kelly som är ny förlöst med trillingarna som ligger inne i hennes sovrum, Kelly efterknäcker som Liemannen när den riktiga inte har tid eller när han har extra mycket på jobbet och han behöver ett extra par händer i jobbet.

Sedan har vi lillasystern som är den röd håriga vampyren Lucia.

De är ny inflyttade i sin lilla lägenhet och flytten gjorde att Kelly födde något förtidigt. Men de han klart innan grannarna kom för att hälsa dem välkomna till området.

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
10/10/17, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Så här ser Kelly ut när hon är Liemannens assistent!

Det är mitt andra bidrag till denna tävling i bakgrunden ser vi två av hennes trillingar!

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
10/28/17, 7:19 PM
#3

Nu är det inte lång tid kvar på månaden och denna tävling

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
10/29/17, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
Slendersim

Chip hade inte hunnit vänja sig vid hur fort det blir kallt och mörkt om kvällarna nu när hösten har kommit. När Cedrik ringde honom för en stund sedan och bad Chip möta honom ute vid skogskanten för en mysig promenad på tu man hand blev Chip så till sig att han nästan flög ut ur huset. Det var knappt så han hade tid att sätta på sig skorna. 

Han borde ha tagit på sig en jacka. Var Cedrik sen eller var det Chip som var alldeles för tidig? Troligtvis det sista. Det kändes som om det blir mörkare för varje sekund som gick och han började känna sig nervös. Han var inte mörkrädd, inte speciellt åtminstone, men det kändes läskigt att vänta alldeles ensam nära skogen en dimmig höstkväll. 

Då han stod där vid skogskanten och huttrade smått fick han syn på något i ögonvrån. En bit in i skogen, precis så att Chip lade märke till det i mörkret, satt något på ett av träden. Från håll såg det ut som ett papper. Vilken udda placering. Vad kunde det vara? Reklam för en loppmarknad? Erbjudande om en tjänst? Kanske ett bortsprunget djur? 

Nyfikenheten tog snart överhanden och Chip såg sig omkring en sista gång. Inget spår av Cedrik än. Han skulle hinna skynda in och ta sig en titt på pappret. Chips hjärta blödde verkligen för djur, särskilt hundar och om ett djur hade försvunnit kunde han och Cedrik hålla utkik efter det under promenaden. Han tog ett djupt andetag, stålsatte sig själv och rusade in i skogen. 

Pappret satt illa till på trädet. Grenarna skymde ljuset från gatan och Chip hade svårt att urskilja vad som stod på det. Försiktigt tog han tag i pappret och försökte vinkla det mot ljuset. Det lossnade omedelbart från trädet och han fick en liten klump i magen. Typiskt. Hur skulle han lyckas sätta tillbaka det på trädet? Nåja, gjort är gjort, han kunde lika gärna ta sig en titt nu när han ändå höll i pappret. 

Chip tog ett steg bort från trädet för att flytta sig närmare ljuset. I samma ögonblick som pappret lystes upp blev han alldeles kall inombords. Pappret visade sig vara en slarvigt gjord teckning ritad med vad han tyckte såg ut som kol. Bilden i sig var inte särskilt skrämmande, men den gav Chip en stark känsla av obehag. Någonting kändes väldigt, väldigt fel både med teckningen och även skogen. 

Och… vad var det där dova, avlägsna dunkandet som plötsligt började eka över området?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
10/31/17, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Glad Halloween, allihopa. 😃

Här har vi en liten zombie jamboree i Forlorn Valley. Dessa zombies och deras enorma förkärlek till dans och musik…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: