Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 842 ggr
SuperLimm
2017-10-14 13:05

Grå ringar (sims3)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland när jag spelar blir det som grå ringar lite här och där på marken i spelet (ska försöka bifoga bild). Det går inte att trycka på dom och nu har en ring hamnat utanför kylen så dom kan inte använda kylskåpet. Det stod en stol där över förut som inte gick att flytta på för att den användes. Men det gick att flytta på bordet när stolen var "fast" i det. Har provat att köra resetsim på några simmar i hushållet men inte provat med alla.

Mvh Linn

Annons:
Mitchika
2017-10-14 13:34
#1

Jag var nyfiken och läste upp om det här. Jag vet inte om det finns något svenskt ord för det, men det engelska ordet för det ovala föremålet är "social jig" och det är något som spelaren inte ska se egentligen. Det är något som används för att se till att simmar som pratar/gör interaktioner med varandra är korrekt placerade så att interaktionerna ska fungera. 

Att det dyker upp på det här sättet är en bugg. 

Förslagen jag har hittar för att bli av med dom (och föremålen som påverkas av dom) är att aktivera antingen moveobjects on och radera dom eller (om moveobjects inte fungerar på dom) att aktivera testingcheatsenabled true, hålla in shift och klicka på den ovala cirkeln, välja alternativet "Föremål" och sedan "Radera det".

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SuperLimm
2017-10-15 00:04
#2

#1 åh Tack! Ska prova och se om det fungerar! 😁

Mvh Linn

Twix741
2017-10-15 11:15
#3

Fungerade det?

Upp till toppen
Annons: