Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1731 ggr
Vrilen
11/11/17, 10:00 PM

Sims 4 sparas inte

Blir så himla ledsen när inget sparas i spelet. Byggde på en stor lägenhet i nästan en vecka, den är borta och allt annat. Det gamla knepet jag brukar använda funkar inte längre så har helt tappat lusten till spelet nu.

Synd för köpte Katter och hundar idag men det kan jag inte spela eftersom inget sparas..

Någon som vet vad jag kan göra? Har testat och reparera spelet. Har nära 1 000 CC, kan det ha något att göra med det? Har för mig att detta problemet fanns redan innan jag började använda CC. Har även en mod men den laddade jag ner efter att spelet började bråka.

Annons:
Mitchika
11/11/17, 10:02 PM
#1

Nej, vad hemskt att höra att det blivit värre! 😕

Har du testat att ta ut alla mods/CC och se om problemet kvarstår på gamla såväl som nya familjer?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Vrilen
11/11/17, 10:33 PM
#2

Verkar funka, för stunden iallafall. Vet du om det nu skulle vara CC hur man fortfarande kan använda dom och få det att sparas? Tycker inte riktigt om själva spel delen utan bygger mest så då används det väldigt mycket CC.

Mitchika
11/11/17, 11:23 PM
#3

#2 Hur länge har det här problemet funnits? Från allra första början eller började det efter en tid? 

Det låter som att det skulle kunna vara CC som skapar problem och konflikter i spelet. Inte all CC, givetvis, men en del.

Dock finns även denna bugg i spelet utan att man har något CC i. Den har blivit mer och mer sällsynt, men den finns där. I ditt fall undrar jag om det kan vara lite dålig CC som förstör om det visar sig fungera utan det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Vrilen
11/11/17, 11:33 PM
#4

Tror de har vart så i kanske 3 till 6 månader. Ja får nog radera allt CC och ladda ner dom en och en o se så det funkar.

Mitchika
11/11/17, 11:47 PM
#5

#4 Lycka till! 🙂

Nu vet jag inte riktigt hur den här buggen fungerar eller yttrar sig, men går det att spara husbyggena i Galleriet eller Mitt Bibliotek?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Vrilen
11/12/17, 11:38 AM
#6

#5

Har inte fått det att funka. Med hus vet jag att det ska gå men med lägenheter så går det inte, iallafall inte för mig.

Annons:
Mitchika
11/12/17, 11:57 AM
#7

#6 Gud, vad tråkigt. 😕

Jag kan spana lite mer när jag är ute och surfar och se om det finns fler lösningar och metoder att prova på.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: