Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1065 ggr
Mitchika
2017-11-12 00:22

Skapar gamla simmar i Sims 4

För att jag kan. För att jag har tråkigt. För att jag alltid är villig att testa och prova nya saker för att få mig att fastna mer för spelet. 😃

Jag har ingen aning om ifall någon som är aktiv på sajten nu kommer ihåg honom, men för flera år sedan fick jag en sim från Namiko som blev en aktiv del i min favoritlegacy i The Sims 3. I The Sims 4 har jag en fin, vit hudfärg som dessutom är ärftlig och jag hittade frisyren från The Sims 3 konverterad till The Sims 4. Vad gör man då? Återskapar honom i fyran, givetvis! 😃

Jag är mycket nöjd och han har fått godkänt från Namiko, som fick en förhandstitt på honom. Låt oss lägga upp jämförelsebilder! 

En viktig detalj är att han är en tonåring i The Sims 3. Jag valde dock att återskapa honom som ungdom istället. 

The Sims 3, tonåring

The Sims 4, Ungdom

En exakt kopia är svår att få till och jag hade inte riktigt dom perfekta ögonen för honom, men jag är ändå nöjd. Det var mitt första försök att återskapa en Sims 3-sim i The Sims 4, så.. 😃

Någon annan som också gjort sånt här?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Squidon
2017-11-12 09:39
#1

Även om det inte blev en exakt kopia så ser han riktigt snygg ut, bra jobbat! Hur gick det med den nämnda legacyn, by the way 😉?

Mitchika
2017-11-12 11:50
#2

#1 Tack så mycket! 😃🤗

En exakt kopia är nog omöjligt med tanke på att båda spelen har olika stilar på simmarna, men så länge som han ser ut som Ford så är jag nöjd. 😃

Den nämnda legacyn är i vila under tiden som jag återhämtar mig. Jag tänker inte gå in på detaljer, det är alldeles för personligt, men jag är fortfarande utbränd och slut och jag orkar inte hålla på med något projekt som kräver så mycket av mig. Legacy Barlow, Projekt Varg och allt liknande får fortsätta vänta tills jag orkar igen. Jag vägrar lägga ner någon av dom, för jag har så många planer över nästan varenda generation och jag vill inte överge dom. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-11-12 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ford var inte den enda jag tänkte göra ur den familjen. 😃

Problemet var bara att lilla Fenris visade sig vara ca hundra gånger svårare att få till någorlunda rätt i jämförelse med Ford! 🤦‍♂️

Detta är dock en av mina favoritsimmar någonsin och jag ville verkligen försöka få honom levande i The Sims 4. När jag väl var klar med honom var klockan så sent att jag kände att jag inte orkar posta, plus att jag ville ha chans att visa honom för Namiko först innan jag gjorde det. 😃

Fenris var tonåring i spelet och det är vad han baserades på. Så, här har vi honom! 

Fenris i The Sims 3, tonåring

Fenris i The Sims 4, ungdom

Det absolut VÄRSTA med att göra Fenris i det här spelet är dom /(&#")¤("# smilgroparna som simmarna har i Sims 4. Du kan inte göra ett ledset eller neutralt ansiktsuttryck utan att dom där smilgroparna ska dra uppåt i ansiktet och får simmen att se helt knäpp ut. Yrar

Det näst värsta var hans hudfärg. Hudfärgerna är så jädra begränsade i Sims 4 och jag kunde inte hitta någon som ens kom i närheten av hans, så jag försökte hitta någon som var snarlik och ändå funkade med hans hår. 🤦‍♂️

Jag får se om jag orkar pilla mer på honom någon dag och fixa till fler detaljer (jag måste nog ladda ner mer CC för det), men för stunden är jag nöjd. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-11-12 17:03
#4

Jag testade även på att göra Shiro från Projekt Varg i The Sims 4. Jag är inte van vid create a pet än och det känns ganska begränsande, men jag fick till det här. 😃

Shiro, The Sims 3

Shiro, The Sims 4

Första varianten av honom i alla fall. Jag kan säkert få för mig att prova att göra honom igen när jag känner att jag blivit bättre på CAP. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Vilsocka
2017-11-13 09:23
#5

Bra jobbat! 👍

Mitchika
2017-11-13 10:14
#6

#5 Tack så mycket! 🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: