Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 3080 ggr
Mitchika
11/12/17, 1:11 PM

Viktig information gällande Sims 4

Jag har suttit och kollat runt lite för olika lösningar på problem som medlemmar på sajten har samt även försökt se när MC Command Center är uppdaterat och ramlade då över viktig information jag tänkte dela med mig av. 

Informationen kommer från deaderpools tumblr och varnar för massförstörelsen gällande mods och custom content i The Sims 4 i och med releasen av Hundar och katter-expansionen. Jag ska försöka sammanfatta här och jag kommer även fylla på tråden om jag hittar mer information under dagen. 

  • Custom content-möbler har i stort sett pajat och kommer med stor sannolikhet krångla eller ställa till med problem om dom ligger kvar i spelet. 

Inte så konstigt egentligen med tanke på att möblerna har fått en "makeover" för att låta djuren sitta på dom, ligga på dom, interagera på dom, gå på dom, stå upp mot dom och även krypa under dom i många fall. 

  • Majoriteten av mods är även trasiga, så som MC Command Center, mods som lägger till egna/fler personlighetsdrag och annat i den stilen

Jag rekommenderar varmt att ni tar ut alla dessa mods och håller koll på skaparnas respektive hemsidor för att se när en uppdaterad version för Hundar och Katter har släppts. 

  • Personligen har jag inte märkt att något skulle krångla med custom content-saker som tillhör CAS. Hår, smink, ögon och annat har fungerat precis som vanligt i spelet och jag har ännu inte stött på något problem som jag misstänker skulle kunna vara relaterat till det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
11/14/17, 7:25 PM
#1

En lista som skapades den 7:e november och uppdateras kontinuerligt som rapporterar om vilka mods som inte fungerar längre ihop med nya expansionen, vilka som fortfarande fungerar och vad för slags krångel dom orsakar: 

http://forums.thesims.com/en_US/discussion/928106/broken-mods-cats-and-dogs-nov-2017/p1

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

blackwood
11/21/17, 11:41 PM
#2

Har haft jättestora problem och måstat ta bort allt mitt custom content och börjat om. Alla soffor och sängen som var nerladdade gick inte använda och alla hushåll som sedan tidigare hade något av detta gjorde att spelet kraschade. Command center gjorde att jag inte kunde adoptera djur utan att allt frös. Det här kommer säkert fixas i någon uppdatering och en ny uppdatering av command center är ju redan på gång, men lite frustrerande är de ju.

Mitchika
11/21/17, 11:54 PM
#3

#2 Usch, vad jobbigt att höra. 😕

Jo, soffor och sängar är något av det som drabbats hårdast. Om jag förstod det rätt ska det vara ett ganska lättfixat problem för skaparna, men då måste ju skaparna också uppdatera allt sitt CC också och sedan ladda upp det igen. Det finns ju dom som inte spelar längre eller har slutat att skapa custom content. 

Jag kör den senaste MC Command Center hotfix och det fungerar alldeles utmärkt. Visserligen har jag inte provat att adoptera ett djur, så där kan jag inte uttala mig. Jag förstår hur du känner, spelet går knappt att spela utan Command Center längre när man väl vant sig vid det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
11/22/17, 4:22 PM
#4

#2, #3 Jag kör med det senaste MC Command Center och har även Adopterat Kattungar och det funkar helt perfekt för mig👍

Ett gott skratt förlänger livet

myismyname
11/25/17, 10:11 PM
#5

Ett tips är att ladda ner Sims 4 Studio. Under Tools finns det lite batch fixes som kan reparera CC efter uppdateringar 🙂 De brukar vara ganska snabba med att lägga till batch fixes när nya uppdateringar kommer ut.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Upp till toppen
Annons: