Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 3134 ggr
[Frida Wolfcloud]
11/17/17, 2:37 PM

Kan inte öppna fuskrutan!

Hejsan hoppsan! Helt plötsligt nu här kan jag inte öppna fuskrutan längre. Det hände inte efter den STORA uppdateringen, men jag tror till 99% att den funkade även efter den lilla som kom typ en dag efter. Men jag är inte säker! Vad ska jag göra?

Annons:
[Frida Wolfcloud]
11/17/17, 2:37 PM
#1

OBS! Det handlar om Sims 4 :)

Mitchika
11/17/17, 2:38 PM
#2

Har du testat att reparera spelet? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Frida Wolfcloud]
11/18/17, 7:51 AM
#3

#2 Om jag har haha Gjort det typ 3-4 gånger…

Mitchika
11/18/17, 11:05 AM
#4

#3 Har du mods/CC i spelet som inte är uppdaterat efter Hundar och katter samt patcharna däromkring släpptes?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Frida Wolfcloud]
11/19/17, 10:24 AM
#5

#4 Efter stora uppdateringen så funkade ju allt perfekt, la in allt i små omgångar. Men gjorde inte det efter den/de lilla efter! Ska testa det :)

[Frida Wolfcloud]
11/19/17, 10:52 AM
#6

#4 Jag testade att ta ut allt CC och testa igen (alltså starta  spelet och öppna fuskrutan) , men det funkade fortfarande inte…

Annons:
Mitchika
11/19/17, 11:57 AM
#7

Har du några andra program igång i bakgrunden som eventuellt kan påverka det? 

Kan du använda 0, 1, 2 och 3-tangenterna för att öka hastigheten och pausa i spelet?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Frida Wolfcloud]
11/19/17, 1:42 PM
#8

#7 Stängde av alla program förut om Origin och Finder (går ju inte att stänga av), men problemet kvarstår… Och japp, jag kan använda alla andra tangenter typ 1,2,3,0 och esc! Men jag trycker på shift, ctrl och C, för det är väl rätt?

Mitchika
11/19/17, 2:02 PM
#9

#8 Shift, ctrl och C är rätt, men jag läste även att för Macdatorer så kan även Command funka istället för ctrl. Har du testat det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/19/17, 2:04 PM
#10

Har du även kollat utifall att din ctrl-tangent fungerar så att den inte har gått sönder i och med att problemet uppstod ganska plötsligt? 

För övrigt, har du installerat andra program som kan ha påverkat inställningarna för din dators tangentbord? Kan du plugga in ett annat tangentbord och se om det fungerar då?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Frida Wolfcloud]
11/20/17, 5:31 PM
#11

#10 Får ett nytt tangentbord om ca 2 månader så väntar tills det :) Men CMD funkade nt heller. I samband med tangentbordet får jag även en ny dator (tyvärr stationär…) så får se om det funkar där

[Frida Wolfcloud]
11/24/17, 2:56 PM
#12

#10 Min snälla pappa skruvade isär dator och kollad under ctrl knappen. Inga problem eller smuts över huvud taget. Kul att det inte va det, men det hade ju också varit lite skönt om det hade varit det som hade varit problemet. Då hade vi kunnat laga det och sen var allt som vanligt.  Problemet kvarstår och jag får helt enkelt bara vänta tills nästa uppdatering…

[Frida Wolfcloud]
11/26/17, 7:34 AM
#13

puttar upp eftersom att jag verkligen vill spela Sims!

Annons:
[Frida Wolfcloud]
11/30/17, 6:12 PM
#14

#10 Det funkar nu!

Upp till toppen
Annons: