15. The sims 4

The sims 4 story progression (command center)

2017-11-17 14:39 #0 av: Daiken

Om det här ej är tillåtet så får det tas bort!

Jag undrar lite över det modet Command center. Jag tycker jag har lekt runt med inställningarna men tycker fortfarande det inte händer så mycket. Jag spelar med 3 familjer, har ett par som är gifta, jag hade tyckt det vart roligt om dom bildade familj utan att jag spelade dom, men det händer aldrig. Har ni bättre tur? isåfall, vart var ni i inställningarna?

Anmäl
2017-11-17 14:47 #1 av: Mitchika

Det är helt tillåtet att diskutera! Glad

Jag tror inte att Story Progression påverkar dina spelade hushåll? Finns det en inställning där som innefattar just spelade hushåll? 

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2017-11-17 14:56 #2 av: Daiken

Det vet jag inte riktigt, det kanske är så att det inte påverkar på det sättet. Jag hade ju velat att när jag spelar med en familj så vill jag att det ska hända lite mer i den andra ospelade familjen, men men man kan inte få allt xD

Anmäl
2017-11-18 22:42 #3 av: blackwood

Jag brukar avmarkera mina familjer så de blir ”ospelade hushåll” eller vad man ska säga. Då brukar det skena iväg ganska mycket i de familjerna. Och så flagga dem som klanfamilj så måste de ju få minst en arvinge hela tiden :)

Anmäl
2017-11-18 23:02 #4 av: Mitchika

#3 Åh, tack för tipset! SkrattarKramas

Perfekt, det är precis vad jag vill ha för legacy Cotton när jag sparkar ut reserverna därifrån. Kär

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2017-11-19 10:17 #5 av: Daiken

#3 Tack! det ska testas! :)

Anmäl
2017-11-19 11:14 #6 av: Daiken

hur markerar man en familj som klanfamilj?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.