03. Fel/buggar med spelet

"Sims 3 har slutat att fungera"

2017-11-18 19:08 #0 av: Cecilia.S

"Sims 3 har slutat att fungera" är ett pop-up fönster som har hemsökt mig under denna eftermiddag... Jag har sökt efter svar men jag lyckas inte hitta någonting som fungerar (bl.a. startat om datorn, lagt sims 3 mappen på skrivbordet och "laddat ned" sims på nytt") så nu söker jag mig hit till er.

Jag har x antal prylar som jag vill installera till mitt Sims 3. De ligger i fliken Nedladdningar och allt ser ut som det ska där (bilder osv stämmer bra). Problemet kommer när jag ska installera det; Sims 3 börjar tänka och pop-up rutan skuttar upp på skärmen. 

Hur ska jag göra för att få det att fungera? Tack på förhand!

Anmäl
2017-11-18 19:15 #1 av: Mitchika

Vad är det för prylar du vill installera? Har du Sims 3 på Origin eller på skiva? Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2017-11-18 19:21 #2 av: Cecilia.S

#1 Jag har det på Origin. Det är väldigt blandat, en värld och diverse hästutrustning, kläder, hår m.m. :)

Anmäl
2017-11-18 19:24 #3 av: Mitchika

#2 Och allt krånglar när du försöker installera dom? Är alla Sims3-packfiler eller finns det package-filer bland dom också? Kan du starta spelet eller kraschar det då också? Glad

Anmäl
2017-11-18 19:33 #4 av: Cecilia.S

#3 Allt krånglar, det går inte med något. Alla är packfiler. Nu när du frågar går det faktiskt inte att starta sims alls, det kraschar då också.

Jag gissar att den enda utvägen är att installera om det helt? Jag har bara ett fåtal expansionspaket så det bli inte så jobbigt, bara det att jag plockar ur mods-mappen och Sims3-packfilerna medans.

Anmäl
2017-11-18 19:34 #5 av: Mitchika

#4 Har du provat att plocka ut Mods-mappens tillsammans med alla nedladdade filer och testat att starta Sims 3 utan det? 

Anmäl
2017-11-18 20:24 #6 av: Cecilia.S

Nu fungerar det som det ska, efter att jag plockade ur Mods-mappen. Glad Det var nog lite för många filer där i för att det skulle fungera. 

Tack för hjälpen!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.