Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2822 ggr
Cecilia.S
11/18/17, 7:08 PM

"Sims 3 har slutat att fungera"

"Sims 3 har slutat att fungera" är ett pop-up fönster som har hemsökt mig under denna eftermiddag… Jag har sökt efter svar men jag lyckas inte hitta någonting som fungerar (bl.a. startat om datorn, lagt sims 3 mappen på skrivbordet och "laddat ned" sims på nytt") så nu söker jag mig hit till er.

Jag har x antal prylar som jag vill installera till mitt Sims 3. De ligger i fliken Nedladdningar och allt ser ut som det ska där (bilder osv stämmer bra). Problemet kommer när jag ska installera det; Sims 3 börjar tänka och pop-up rutan skuttar upp på skärmen. 

Hur ska jag göra för att få det att fungera? Tack på förhand!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Mitchika
11/18/17, 7:15 PM
#1

Vad är det för prylar du vill installera? Har du Sims 3 på Origin eller på skiva? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cecilia.S
11/18/17, 7:21 PM
#2

#1 Jag har det på Origin. Det är väldigt blandat, en värld och diverse hästutrustning, kläder, hår m.m. :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Mitchika
11/18/17, 7:24 PM
#3

#2 Och allt krånglar när du försöker installera dom? Är alla Sims3-packfiler eller finns det package-filer bland dom också? Kan du starta spelet eller kraschar det då också? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cecilia.S
11/18/17, 7:33 PM
#4

#3 Allt krånglar, det går inte med något. Alla är packfiler. Nu när du frågar går det faktiskt inte att starta sims alls, det kraschar då också.

Jag gissar att den enda utvägen är att installera om det helt? Jag har bara ett fåtal expansionspaket så det bli inte så jobbigt, bara det att jag plockar ur mods-mappen och Sims3-packfilerna medans.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Mitchika
11/18/17, 7:34 PM
#5

#4 Har du provat att plocka ut Mods-mappens tillsammans med alla nedladdade filer och testat att starta Sims 3 utan det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cecilia.S
11/18/17, 8:24 PM
#6

Nu fungerar det som det ska, efter att jag plockade ur Mods-mappen. 🙂 Det var nog lite för många filer där i för att det skulle fungera. 

Tack för hjälpen!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Mitchika
11/18/17, 8:28 PM
#7

#6 Ingen orsak! 🙂

Det var med största sannolikhet en eller flera filer därinne som krånglade och ställde till med problem. Min Mods-mapp i The Sims 3 har 493 filer i sig och det funkar utmärkt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: