Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1085 ggr
Mitchika
2017-11-21 12:38

Namchika: Legacy Cotton Del 2: Mer galenskap!

"Var kom alla dessa vampyrer ifrån?"

Wow, vi är redan på tråd nummer två. Tidigare tråd hittar ni här: 

Legacy Cotton: Två dimensioner, två öden

Inte bara är vi det, utan vi håller oss ganska jämnt vart vi är generationsmässigt också. Namiko och jag är båda på generation 2 och generation 2 är båda ungdomar (och vampyrer, roligt nog) och jobbar för att inom en någorlunda snar framtid börja producera generation 3. 

Finley är inne på sin sista refräng i båda våra dimensioner. Namikos Finley är en ståtlig åldring som snart vandrar vidare till efterlivet. Mitchikas Finley är fortfarande ungdom och en stolt vampyrpatriark som är redo att gå i pension med sina älskade Sly och Brant och överlämna allt ansvar med legacyn till Sidney. 

Låt oss ta en liten titt på familjerna just nu: 

Dimension Namiko

Arvtagaren är Finleys och Justins son Helmuth, som är gift med sin underbara,  vackra Tatum. Tatum drömde om att bli vampyr och jagade efter den drömmen tills den slog in och förvandlade därefter även Helmuth till vampyr. Det lyckliga paret lever ihop tillsammans med den nu gamla Finley och använder Helmuths syskon som lättåtkomlig mat! 

Dimension Mitchika

Arvtagaren är Finleys och Brants dotter Sidney, som ganska nyligen blivit ungdom och inte hittat en partner ännu. Hon har spenderat tonårstiden med att leka med dom dödliga (och odödliga, varken vampyrer eller spöke var säkra för henne) och få sina vampyrkrafter att växa tills hon blev en av dom mäktigaste vampyrerna i Windenburg! 

Nu har hon dock bestämt sig för att bli en God Vampyr och leka lite mindre med dom dödliga och mest av allt inte dricka från dom. Finley och Brant är fortfarande unga och pigga, men kommer flytta till sitt egna hem alldeles snart och lämna Sidney ensam i det ofärdiga huset med fyra rävar att ta hand om! 

Vi följer traditionella Legacyregler i det stora hela och här kommer en enkel liten sammanfattning: 

  • Fusk är förbjudet. (enda undantaget är i början för att ta bort simdaler för starten, för att fixa buggar och krångel som inte går att lösa på annat sätt och för att dölja plumbob och tankebubblor för screenshots) 
  • Det är inte tillåtet att starta om spelet utan att spara om något dåligt eller oönskat händer. Vad som händer händer och det får vi hantera. 
  • Endast partners till nuvarande arvtagaren och husdjur får flytta in i familjen, inga andra. 
  • Familjen måste stanna på den utvalda tomten under hela utmaningen. 

Därefter tacklar vi problemen som dom kommer. Dock har vi en extra regel gällande simmens ambition, som målet är att vi ska uppfylla. Har vi inte lyckats uppfylla arvtagarens ambition får vi ett litet straff! Nämligen: 

  • Om en arvtagare inte har uppfyllt sin första ambition när denna dör så måste vi döda det förstfödda barnet till arvtagaren som tar över

Till exempel: Om min Finley dör utan att ha uppfyllt sin ambition och hans son Sidney tar över, då måste jag döda Sidneys förstfödda barn. Oavsett om barnet är fött redan eller inte. 

Då fortsätter vi! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Namiko
2017-11-21 12:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det är Helmuths första natt som vampyr och Tatum var snabb med att dra med honom till närmaste bar. Hon bjöd även in Brogan och Decimus i hopp om att dom skulle vara villiga att erbjuda Helmuth lite mat för natten.

Efter en snabb måltid så satte hon igång med att träna upp sin man. Nu när hon förvandlat honom till vampyr är det hennes ansvar att se till att han växer sig starkare. Tatum vill vara en god vampyr, så hon börjar med att visa lite harmlösa krafter som att läsa av andra simmars personligheter och orsaka lite hallucinationer.

Caleb, det ser väldigt arrogant ut när du är på väg att sparra med en drink i handen. Du har uppenbarligen ingen aning om hur stark Tatum har blivit sen du förvandlade henne.

Såja, nästa gång kanske du inte underskattar Tatums styrka. Kanske var det här något du behövde för att komma igång och träna lite mer själv?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Lizelda
2017-11-21 15:11
#2

Följer här också :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Diiziz
2017-11-21 15:36
#3

Följer!

//elliot

Mitchika
2017-11-21 15:41
#4

#2 & #3 Åh, vad roligt, tack så mycket! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

diesel92
2017-11-21 17:22
#5

Följer 😎 enda nöjet som sjukskriven att sitta och läsa om 😝

Mitchika
2017-11-21 17:49
#6

#5 Åh, roligt att du tycker det! Tack så mycket och krya på dig! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LottaV
2017-11-21 21:49
#7

Jag kommer att fortsätta hänga och se er historia👍

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2017-11-21 21:57
#8

#7 Tack, vad roligt! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[nollsju]
2017-11-22 22:42
#9

Fortsätter följa, så spännande 😃

Mitchika
2017-11-23 13:21
#10

#9 Tack, vad kul! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[nollsju]
2017-11-27 20:45
#11

Blir det inte mer? :O

Mitchika
2017-11-29 01:30
#12

#11 Nope, det är slut! 😃

Skämt åsido, jag sitter fast i en byggmardröm i spelet som jag försöker reda ut innan jag kan fortsätta. Utöver det händer saker i verkliga livet som verkligen distraherar mig från spelandet just nu. Återkommer mer om det innan veckan är slut då det kan påverka min aktivitet på sajten ett tag framöver. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[nollsju]
2017-11-29 22:43
#13

Ah förstår :)  Ser med spänning fram emot nästa uppdatering! Ta hand om dig/er så länge 😃🤗

Annons:
Upp till toppen
Annons: