Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 936 ggr
Hallonsmurfen
11/26/17, 9:01 PM

Rozy & Maria Juana

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Okej så jag lyckas aldrig hålla mig till en och samma historia, mestadels pga att spelet börjar krångla förr eller senare. Men nu ska jag försöka ge sims 4 en ny chans, och denna gången spelar jag med Rozy och Maria Juana. De har varit närmsta vänner sen barnsben och definitivt varit med om en väldigt massa tillsammans. De bor nu tillsammans i ett litet hus i Willow Creek. Livet som unga vuxna är definitivt annorlunda än att vara liten och nu när Rozy börjar komma ur sitt skal mer och mer och blir redo att ta sig an världen så börjar det märkas hur de två vännerna glider längre isär. Maria Juana har alltid varit vid Rozys sida och stöttat henne genom alla svårigheter som hon gått igenom, så att förlora sin vänskap vill ingen av dem. Det största problemet just nu är att Rozy precis har fått en pojkvän, och spenderar mycket tid med honom vilket är en enorm skillnad från innan då Maria Juana och Rozy bara haft varandra. 

Det är här jag befinner mig i mitt spelande just nu och jag tänkte dela med mig av hur dessa två personers liv fortsätter spelas ut för det är nästan det roligaste med att spela tycker jag, att dela med sig av vad som händer.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
11/26/17, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Rozy är obeskrivligt lycklig över sin nya relation med Antonio. Efter att ha levt hela sitt liv med känslan att inte var omtyckt av någon, alltid utstött och med ingen annan än Maria Juana som uppskattade eller umgicks med henne, så är den här nya upplevelsen briljant. Sättet som Antonio uppskattar både hennes fysiska och psykiska egenskaper gör henne knäsvag. 

Något som Rozy drömt om hela sitt liv är att bilda sin alldeles egen familj. Som liten hade hon det (om det inte framgått) inte särskilt lätt så en av hennes högsta önskningar är att ge sitt eget barn en fantastisk uppväxt. Antonio är också han familjeinriktad så trots att de inte varit tillsammans en alltför lång tid så har ämnet redan diskuterats. Rozy kan, till sin stora ledsamhet, inte bli gravid men har börjat efterforska adoption på internet och kan redan se framför sig hur hon och Antonio kommer leva lyckliga i alla sina dagar med en underbar familj.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
11/26/17, 9:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Okej så det är mitt i natten och Maria Juana gör en sallad. Det är den fjärde, femte eller sjätte natten i rad som Rozy spenderar hos Antonio. Maria Juana känner sig ensammare än någonsin. Hon hade alltid varit där som en klippa för Rozy under uppväxten, men om sanningen ska fram så var Rozy lika mycket av en klippa för Maria Juana. Rozys föräldrar hade övergett henne väldigt tidigt och Maria Juanas föräldrar hade aldrig varit där överhuvudtaget. Att växa upp utan föräldrar hade inte varit något problem eftersom de hade varandra, men att växa upp bland andra barn var plågsamt. Rozy blev behandlad illa på grund av vem hon var och Maria Juana försökte alltid vara stark och glad som tröst, men på samma sätt blev hon retad för vem hon var. Att vara den tokiga, hon som ser konstig ut och beter sig underligt, är inte lätt det heller. 

Men allt det där var över nu. De var vuxna och de skulle ta sig an världen tillsammans med nyfunnet självförtroende. Problemet var bara att medan Rozy funnit sitt självförtroende så famlade Maria Juana fortfarande i mörkret. Medan Rozy kuckelurar med sin prins så oroar Maria Juana sig över räkningar och det ofärdiga huset som de hade såna planer för. Rozy drömmer sig bort till sitt perfekta liv medan Maria Juana känner sig en aning lämnad i sticket.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
11/28/17, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

Visst är Maria Juana glad för Rozy, och oerhört stolt. Men hon känner sig samtidigt avundsjuk, det är pinsamt att erkänna men det är också väldigt sant. Hon känner att hon aldrig kommer få samma självförtroendeuppsving som Rozy fått och hon börjar fundera på om det faktiskt är något fel på den person hon är.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Upp till toppen
Annons: