Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2682 ggr
[Frida Wolfcloud]
2017-12-27 19:16

Valparna föds aldrig?

Hejsan! Som nybliven ägare till Katter och Hundar så ville jag självklart testa att skaffa valpar. Jag lyckades med parningen och honan blev dräktig. Efter endast typ 3 simsdagar kom det upp att hon hade börjat föda. Det har nu gått ca 1 sims vecka och ingenting har hänt. Jag kan inte uppmuntra till parning då hon redan är dräktig. Vad ska jag göra?

Annons:
[Frida Wolfcloud]
2017-12-27 19:18
#1

Nu åldrades hon till gammal och nu kan hon inte bli dräktig längre… Avd gjorde jag för fel/vad skulle jag ha gjort?

Mitchika
2017-12-27 19:21
#2

Jag tror inte du gjorde något fel. Spelet är buggigt och såna här problem uppstår då och då. Första misstanken är dock mods som inte är uppdaterade/aktuella längre eller som krånglar och hamnar i konflikt med varandra. 

Jag läste i en annan tråd att du använder MC Command Center? Hur länge sen var det du uppdaterade den? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Frida Wolfcloud]
2017-12-27 20:00
#3

#2 Typ efter den "stora" uppdateringen som kom när hundar och katter släpptes. Tror det kan vara en annan mod som kommer vägen också, men jag känner att jag knappt kan spela utan den haha

Mitchika
2017-12-27 20:02
#4

#3 Har du mods som skapar krångel så är det dom man börjar med att utesluta för att lösa problemen. Hur mycket krångel och problem som helst i The Sims 4 orsakas av mods/CC som inte fungerar ihop med spelet längre efter uppdateringar och expansioner.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Bara Anna
2017-12-28 06:39
#5

Jag TROR inte att det är MC Command Center som krånglar. Genomgången av ändrade skript etc efter att den stora patchen släpptes + expansionen var gedigen minst sagt! Det lättaste du kan göra är att ta bort alla moddar och allt cc och se om saker och ting löser sig då. Gör de det så vet du att det var knas där och du har den otacksamma uppgiften att fundera ut vilken mod det var. Annars så är det tyvärr en EA bugg :-(

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[Frida Wolfcloud]
2017-12-28 09:06
#6

#4 #5 Tog ut den där gravidmodden som jag pratade om, har inte testat om det funkar än, men ska para två hundar idag!

Annons:
[Frida Wolfcloud]
2017-12-28 09:39
#7

Nu kom det upp att hon hade börjat föda, men det händer ingenting! Det har liksom gått en hel natt/eller en hel dag då min sim har nattöppet på sin klinik! Aja, vi får se vad som händer!

[Frida Wolfcloud]
2017-12-28 09:53
#8

Hittade problemet! Jag är alltid/bor på min veterinärkliniks tomt, men direkt när jag åkte "hem" så föddes valparna! <3

Vilsocka
2017-12-30 21:31
#9

Skönt att det löste sig!

Jag har haft samma problem utan att bo på en veterinärkliniktomt. Hoppas att de fixar buggarna!

Bara Anna
2017-12-31 10:39
#10

Att du inte kan få valpar/kattungar/barn när du int befinner dig på din tomt är ingen bugg tror jag. Det är något som är hård-kodat in i spelet. Du kan t. ex åka iväg till granite Falls höggravid, få värkar, men bebisen kommer inte förrän du åkt hem igen.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: