Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1798 ggr
Mitchika
2017-12-29 22:09

Dräktighet och födsel i ultrafart?

Är det jag som har drabbats av en unik bugg eller är det fler som har det så här? 🤔

När mina husdjur (hundar, jag har inte testat med katter) parar sig så får jag svaret från spelet efter ca en timme i speltid. Det vill säga, väldigt snabbt. Därefter är min tik dräktig i allt mellan 12-24 timmar innan hon börjar föda. 

Överallt där jag läser står det att det ska ta ca ett dygn innan man får resultatet från parningen och runt två dagar innan tiken föder. 

Det kan nog vara modrelaterat, men det enda jag egentligen har utöver skins, frisyrer och smink till simmar samt en no-mosaic-mod är MC Command Center. Jag borde inte klaga eftersom att det här snabbar upp processen väsentligt, men jag är nyfiken om fler har det så. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
#123
2017-12-30 23:20
#1

Så har jag det också! Känns som om det går lite snabbt man skulle vilja vänta lite längre eller i alla fall ha något slags övervakande så man ser hur lång tid det är kvar av ”dräktigheten” eller är det bara jag som känner så?

Mitchika
2017-12-30 23:24
#2

#1 Jag känner lite likadant, faktiskt. 🙂

Använder du några mods?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

#123
2017-12-30 23:29
#3

Nej jag andvänder faktiskt inga mods men upplever ändå samma sak 🙂

Mitchika
2017-12-30 23:32
#4

#3 Tack för svaret, då kanske det inte är modrelaterat i alla fall. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

#123
2017-12-30 23:39
#5

Tror inte jag heller, varsågod känns alltid gott och hjälpa till :)

Nettis!
2017-12-31 09:37
#6

Samma för mig med.  Både med och utan MC Command Center.

Annons:
LottaV
2017-12-31 09:44
#7

Så är det med mig också om jag använder tomt egenskapen Avlingsmark eller vad den heter

Ett gott skratt förlänger livet

Bara Anna
2017-12-31 10:51
#8

Appropå moddar - en sak jag upptäckte när jag översatte senaste tillägget efter patchen var att djurens åldrande är försedda med decimaler. Jo ni läste rätt. Så din hund kan t. ex bli 10, 4 dagar gammal.  Plus då att antalet dagar de är i varje livsstadium är olika. För en vuxen hund är det t. ex 21.0 - 24.0 dagar. Jag gissar att det har att göra med att vi inte ska veta så mycket om djuren utan de ska överraska oss hela tiden. Jag kan inte se detta via modden eller skript, men jag gissar att det är liknande för dräktighetstid också. Att den ligger på en flytande skala?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mitchika
2017-12-31 13:19
#9

#6 Intressant, tack för att du delade med dig. 😃

#7 Jag använder inte tomtegenskapen Avlingsmark. Min familj bor på en legacytomt, så jag har valt några tomtegenskaper som jag tycker främjar familjen långvarigt. 🙂

#8 Oj, det var otippat, men spännande. 😮😃

Jag hade absolut köpt ditt argument och tycker det verkar logiskt, men det känns inte som om det stämmer överens med det här. Ca en timme (max) efter att hundarna parats får jag meddelandet om att tiken är dräktig. Aldrig längre tid än så. Jag kan försöka para dom upprepade gånger under dagen tills dess att tiken är dräktig, då tiden snabbas upp och med det även omparningsförsöken. Sen föder hon inom ett dygn, varje gång. 🤦‍♂️

Jag tror rävarna i Cotton var dräktiga ganska precis ett dygn, medan mina större hundar var dräktiga ca 12-15 timmar. Jag har inte klockat exakt, men ja. Det skyndas på något extremt och följer ett mönster. Hade jag haft en enda  "normal" dräktighet och dräktighetsperiod (tar ca ett dygn för resultaten följt av två dagars dräktighet) så hade jag trott som du skriver, men det är dessa korta tider jag har som följer ett mönster. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: