Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 1756 ggr
Eelliiee
2018-01-01 15:31

Gå in i cas läget

Hej. Jag är ganska ny på sims 4 och har därför lite frågor. 1. hur går man in till cas läget med sin familj igen. Glömde nämligen att fixa simmarnas relationer och att lägga till en hund hehe. Har sett på youtube att man kan göra så. 2. Hur gör man också för att flytta in ett hus från galleriet som man kan bo i? 3. Och hur raderar man möbler osv? Måste man dra de till säljknappen eller kan man klicka på en knapp?

Annons:
Mitchika
2018-01-01 15:43
#1

1. Om du inte vill starta en ny sparfil och plocka ner dina simmar i CAS igen där (vilket är väldigt enkelt och smidigt, då familjer du skapar sparas automatiskt i ditt bibliotek) så kan du skriva in två koder för att öppna CAS i full edit mode, som det kallas. 🙂

Håll in Ctrl, Shift och C samtidigt för att öppna fuskrutan och skriv in: 

testingcheats true

Och tryck därefter på Enter. När du lyckats med det får du en bekräftelse som säger att "Cheats are enabled." Skriv därefter in: 

cas.fulleditmode

Och trycka på Enter igen. Händer ingenting är det aktiverat. Tryck på ESC för att stänga fuskrutan. När båda koderna är aktiva så håll in shift och klicka på en av simmarna. Du får upp en massa nya alternativ, välj alternativet Ändra i CAS! 

2. Det har jag bara gjort en gång och jag kommer inte riktigt ihåg. 😕

Jag får testa igen och återkomma om ingen annan hinner svara före mig. 

3. Du behöver inte dra dom till säljknappen. Plocka upp möbeln du vill radera och tryck på Delete-tangenten. (Förkortas ofta till Del) Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Eelliiee
2018-01-01 15:44
#2

4. Jag spelar på en stationär Mac och på cc håren så blir det som blonda slingor i håren. Har ställt in grafikinställningarna som jag läste att det skulle vara om man hade problemet men det funkade inte. Det är med alla cc hår.

[KatarinePierce]
2018-01-01 15:46
#3

Gå till Hantera värdar. In, i galleriet. Välj ett hus. Välj vart huset ska ligga.  Spara. Gå till din familj. Välj flytta ut. Flytta till det nya huset.

Eelliiee
2018-01-01 15:49
#4

Jag skapar ett nytt spel men i mitt bibliotek så finns inget sparat?

Mitchika
2018-01-01 15:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#2 Du måste förtydliga vilka inställningar du har fixat. 🙂

Den huvudsakliga boven till dom blonda slingorna är Laptopläget i grafikinställningarna. För att fixa det måste du gå in på Spelalternativ, Grafik och sen bocka ur Laptopläge som finns allra längst ner till höger.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[KatarinePierce]
2018-01-01 15:52
#6

#2 Ta bort Laptopläge. Har du laddat ner meshen också

#4 När du startar spelet klickar du på "play" då går sedan till galleriet. Välj ett hus du vill ha. Placera huset på tomten du vill ha. Spara. Gå in i din familj. Och välj "flytt ut hushåll" via mobiltelefonen. Flytta dem till huset du har placerat.

Annons:
Mitchika
2018-01-01 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#4 Du använder eget innehåll i din familj. Du nämner bland annat CC hår. Då måste du bocka in inställningen för att visa familjer som har eget innehåll i sig. Se bilden. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Eelliiee
2018-01-01 15:54
#8

Jaha tack så mycket! Har bockat av laptopläget redan :(

Mitchika
2018-01-01 15:59
#9

#8 Hmm, jag förstår. Märkligt. 🤔

Hur ser dina övriga inställningar ut?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Eelliiee
2018-01-01 16:11
#10

Haha slingorna försvann! Jag satte grafiken påkmimmarna på det högsta och nu är det borta! Tack så mycket för hjälpen :)

Mitchika
2018-01-01 16:11
#11

#10 Kanon! 👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Eelliiee
2018-01-01 20:41
#12

Kan man komma in i cas läget med bara en sim som man kunde i ts3? Behöver fixa hudton osv.

Mitchika
2018-01-01 20:42
#13

#12 Det som jag skrev i inlägg #1 borde funka med det också. Skillnaden är att CAS verkar gälla alla simmar i hushållet och inte bara den enskilda individen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: