Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 2554 ggr
Eelliiee
1/3/18, 12:21 PM

Vad är mesh?

Vad menas med mesh? Fattar inte riktigt det. De cc som blir osynligt ör det för att jag inte laddat ner meshen till de? När vet man om det behövs laddas ner mesh eller inte? När det står original mesh, behöver jag ladda ner något annat då?

Annons:
Bara Anna
1/3/18, 4:11 PM
#1

Mesh är det custom content som en person har baserat sin skapelse ifrån. T. ex kan person 1 ha skapat en ny frisyr (kanske med hårband i). Detta är cc. Person 2 kan sedan använda sig av detta cc för att skapa flera färger för hårbandet t. ex. Om du laddar ner person 2s cc så måste du också ladda ner orginalet. Alltså det hår som person 1 skapade. Annars så fungerar inte ccc som du beskriver . Person 1 skapelse kallas för mesh.  Oftast brukar det stå om mesh behövs laddas ner inklusive en länk till nedladdningssida. Original mesh vet jag inte exakt vad det är, men jag om det är en länk så gissar jag att det är en länk till vad du behöver att ladda ner också för att få det att fungera.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Calcifer
1/5/18, 1:15 AM
#2

Är inte original mesh syftat på mesh som redan finns i spelet? Dvs t:ex en hårstil som finns i basspelet, men någon har helt enkelt ändrat hårfärg eller gjort slingor eller något vilket gör det CC?

Brukar annars som #1 säger stå tydligt t:ex "you will need xxx mesh found here" med en länk till det mesh du behöver.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[KatarinePierce]
1/5/18, 4:41 PM
#3

#2 exat. Och Original mest är andras skapelser

Upp till toppen
Annons: