15. The sims 4

Sims 4 funkar inte

2018-01-05 23:01 #0 av: nicolelll

Jag köpte sims 4 idag,  har laddat ned olika Mods (cc) och kunnat spela utan problem. Från ingenstans så slutade det att funka när jag laddat ner en hel del mer, när jag startar sims så stannar loggan o buggar o det hänger ingenting. Jag googlade upp det och fick ett tips att lägga in Electronic arts från dokumentet in i skrivbordet istället, och då funkade sims utan problem förutom att alla mina mods var borta. Lyckades få tillbaka alla mods men då slutade det funka igen och buggar. Vet någon vad felet är? 

Anmäl
2018-01-05 23:09 #1 av: Calcifer

Något av dina mods strular med spelet.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2018-01-05 23:09 #2 av: Mitchika

En av dina mods är felet, eftersom spelet fungerar utan dom. 

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2018-01-05 23:10 #3 av: nicolelll

Ahaa tack, borde jag rensa alla mods då eller hur ska jag göra för att lösa det? haha

Anmäl
2018-01-05 23:21 #4 av: Calcifer

Det du kan göra är att lägga till dem ett och ett och prova att starta spelet mellan varje gång tills du hittar vilket mod som strular.

Anmäl
2018-01-05 23:23 #5 av: nicolelll

Jag raderade alla, har runt säkert 600 stycken så känner att det hade tagit för alldeles lång tid haha. Men nu verkar inte mitt sims klara av något mod alls. Jag laddade ner en och provade då hände exakt samma sak. 

Anmäl
2018-01-05 23:24 #6 av: nicolelll

Laddar ändå ned från sim recources, som jag hört att nästan alla använder o ladda ned ifrån 

Anmäl
2018-01-05 23:28 #7 av: Calcifer

Prova installera om spelet och prova med de saker du hade förut, som fungerade, och prova de nya en och en.

Anmäl
2018-01-05 23:31 #8 av: nicolelll

ska göra det, tack för hjälpen! 

Anmäl
2018-01-05 23:31 #9 av: nicolelll

ska göra det, tack för hjälpen! 

Anmäl
2018-01-07 04:49 #10 av: Bara Anna

Två saker:

1) Om du ändå vill ladda ner mycket cc - se till att från början  organisera dem i olika mappar. Då är det lättare för dig att sedan om oturen är framme att sära på vad som är bra cc eller inte

2) Ladda bara ned lite cc i taget. Jag vet att det suger, men mycket cc har slutat fungera efter de de två patcher som var före och efter senaste expansionen kom. Ibland är skaparna av cc fortfarande aktiva och har uppdaterat ibland inte.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.