Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 2533 ggr
nicolelll
2018-01-05 23:01

Sims 4 funkar inte

Jag köpte sims 4 idag,  har laddat ned olika Mods (cc) och kunnat spela utan problem. Från ingenstans så slutade det att funka när jag laddat ner en hel del mer, när jag startar sims så stannar loggan o buggar o det hänger ingenting. Jag googlade upp det och fick ett tips att lägga in Electronic arts från dokumentet in i skrivbordet istället, och då funkade sims utan problem förutom att alla mina mods var borta. Lyckades få tillbaka alla mods men då slutade det funka igen och buggar. Vet någon vad felet är?

Annons:
Calcifer
2018-01-05 23:09
#1

Något av dina mods strular med spelet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
2018-01-05 23:09
#2

En av dina mods är felet, eftersom spelet fungerar utan dom.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

nicolelll
2018-01-05 23:10
#3

Ahaa tack, borde jag rensa alla mods då eller hur ska jag göra för att lösa det? haha

Calcifer
2018-01-05 23:21
#4

Det du kan göra är att lägga till dem ett och ett och prova att starta spelet mellan varje gång tills du hittar vilket mod som strular.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

nicolelll
2018-01-05 23:23
#5

Jag raderade alla, har runt säkert 600 stycken så känner att det hade tagit för alldeles lång tid haha. Men nu verkar inte mitt sims klara av något mod alls. Jag laddade ner en och provade då hände exakt samma sak.

nicolelll
2018-01-05 23:24
#6

Laddar ändå ned från sim recources, som jag hört att nästan alla använder o ladda ned ifrån

Annons:
Calcifer
2018-01-05 23:28
#7

Prova installera om spelet och prova med de saker du hade förut, som fungerade, och prova de nya en och en.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

nicolelll
2018-01-05 23:31
#8

ska göra det, tack för hjälpen!

nicolelll
2018-01-05 23:31
#9

ska göra det, tack för hjälpen!

Bara Anna
2018-01-07 04:49
#10

Två saker:

1) Om du ändå vill ladda ner mycket cc - se till att från början  organisera dem i olika mappar. Då är det lättare för dig att sedan om oturen är framme att sära på vad som är bra cc eller inte

2) Ladda bara ned lite cc i taget. Jag vet att det suger, men mycket cc har slutat fungera efter de de två patcher som var före och efter senaste expansionen kom. Ibland är skaparna av cc fortfarande aktiva och har uppdaterat ibland inte.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

nypisnina
2018-01-07 22:49
#11

När jag rensar bland mina moddar och cc så delar jag upp de till hälften, sen spelar jag med ena hälften, om spelet funkar då så tar jag ut de och tar den andra hälften, om det laggar då så delar jag upp de igen, jag lägger de i mappar på skrivbordet så att jag har koll. Till slut har man en mindre och mindre samling att testa bland. Jag har delat upp allt cc i undermappar så sen när jag har hittat rätt mapp så tar jag hälften där också. Jag tror det här knepet är från skaparna av MCCC och det funkar hur bra som helst. Jag hittar mina dåliga moddar rätt snabbt och jag som du harväldigt mycket cc.

Upp till toppen
Annons: