Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 1358 ggr
Mitchika
2018-01-10 02:17

Trädgårdsmästarna attackerar!

Jag kunde inte sova (så ovanligt), men jag var ändå för trött för att göra något så jag satte mig med Sims 2 och bestämde mig för att leka runt i Belladonnabukten. För min egna underhållnings skull började jag splittra på familjer, förstöra äktenskap, förråda vänner, sabotera barndomar, allt det här roliga man kan hitta på i spelet. 

När jag spelade på ett nybildat par som hade det ganska gott ställt med pengar bestämde jag mig för att hyra in lite hemhjälp. Först och främst ett hembiträde, sen en insektsutrotare för att ta hand om kackerlacksproblemet och sist men inte minst en trädgårdsmästare. Inte mycket till trädgård, men några buskar att klippa. 

Lagget borde ha varnat mig att något var på tok, men jag reagerade inte förrän det var alldeles för sent. Fruktar ni zombieapokalypsen? Det här är värre. 

Ni ringde efter trädgårdsmästare?

Jag har aldrig sett så många trädgårdsmästare samtidigt. Jag räknade 22 stycken. Det är ungefär 21 stycken fler än vi behöver för att ta hand om några buskar. Ingen insektsutrotare dök upp, förresten. Bara en liten fotnot. 

Dom släppte in sig själva och tog sig omedelbart friheter! 

En liten simtur innan jobbet skadar inte, eller hur?

För att inte tala om en liten drink, naturligtvis!

Båda mina simmar är på jobbet och kan inte göra så mycket. Alla 22 trädgårdsmästare som är närvarande har registrerats i spelet som riktiga trädgårdsmästare vilket innebär att jag kan sparka dom eller ge dom dricks. Riktigt spännande det här. 

Reklam med Sims 2-loggan i bakgrunden på vattentornet.

Dom som inte fick plats i poolen, på verandan eller vid baren slog sig ner i vardagsrummet för att se på TV. 

Jobbet är ingen ursäkt för att missa ett avsnitt av favoritsåpan.

För den som kanske undrar, INGEN av trädgårdsmästarna fick för sig att göra sitt jobb. Tolv på förmiddagen och inte en enda buske är klippt. Däremot har dom tagit över baren och delat ut drinkar till höger och vänster. 

Vem sjutton vill vara nykter på jobbet?

Jag lovar att det är någon i trädgårdsklubben som fyllde år och att något geni där fick för sig att ordna ett party hemma hos en klient som dom visste skulle vara borta hela dagen… 

Inget trädgårdsarbete blev gjort, men dom lyckades effektivt vara i vägen för det stackars, förvirrade hembiträdet som faktiskt försökte göra sitt jobb. 

Det här var inte hur hon föreställde sig sin första dag på jobbet.

Något oväntat hände efter ett litet tag i alla fall. En av trädgårdsmästarna fick för sig att spraya kackerlackorna, så det var väl alltid något? Värt pengarna, kanske? 

"Jag är egentligen inte en trädgårdsmästare. Jag är insektsutrotaren, men jag bytte snabbt kläder när jag såg dom andra och listade ut vad som var på gång."

Ingenting är heligt för trädgårdsmästarklanen, inte ens hemmagymmet med gitarr på övervåningen. 

Livet lär inte bli kul för dom när husets ägare kommer hem, så varför hålla tillbaka?

Spännande glitch och jag verkar inte vara ensam med att ha haft den. 😃

Jag återkommer med hur saker och ting utvecklar sig då jag absolut måste se vad som händer härnäst.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2018-01-10 02:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Trädgårdsmästarna uttrycker bra på egen hand vad jag själv känner över situationen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 02:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det dröjde inte länge innan hembiträdet drog härifrån och jag kan inte förebrå henne för det. 

"Jag får inte tillräckligt med betalt för det här…!"

Fler kackerlackor dök upp och än en gång tog en av trädgårdsmästarna hand om dom. Jag kan inte säga om det var samma som tidigare, men ja, det är alltid något. 

"Berätta inget för dom andra! Jag vet inte vad dom gör med mig om dom får veta sanningen…!"

En av husets två herrar kom hem inte långt efter. Välkommen hem till det absoluta kaoset som nu är ditt hem, Arne.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 03:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kort efter Arne kom hem, vilket var runt tre på eftermiddagen, fick jag veta hur allt det här skulle sluta. Den första trädgårdsmästaren klagade på att han behövde toaletten (huset har två toaletter och alla 22 skulle trängas på dom) och gick hem självmant. Jag tror personligen att han fattade vinken när husets ägare kom hem och drog snabbt för att inte hamna i knipa. 

Kort därefter började dom sakta försvinna, en efter en. Ett väldigt odramatiskt slut på en väldigt intressant händelse. Men det slutade inte riktigt där.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Trädgårdsmästarnas fräckhet hade inga gränser, inte ens i sovrummet. En av dom hoppade ner i sängen och tog sig en lång tupplur.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 03:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

När mörkret faller finns fortfarande över hälften av trädgårdsmästarna kvar. Jag förstår inte varför dom inte slängt ut dom än. 

Gratis drinkar, det är klart dom inte går därifrån självmant.

Den här gruppen stod och köade vid trappen och kom inte ner för den på några timmar.

Flera av dom turades om att hoppa i säng under kvällen. Det är tur att dom kunde dela så broderligt på den och inte lät någon av mina simmar sova…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 03:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

För att göra situationen ännu värre började dessa poppa upp! 

Höjden av fräckhet. 

Ni är den absoluta motsatsen till allt som orden "bjöd in", "inbjuden" eller "gäst" står för. Ut härifrån omedelbart! Ni har fått Benjamin att gråta!!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2018-01-10 03:09
#7

Nästa morgon grydde och det fanns fortfarande tre trädgårdsmästare kvar… 

Skål för det ljuva livet!

Jag antar att det var efterfesten. 

Ingen dricks, jag undrar varför?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 03:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Trädgårdsmästaren Bråke var en av dom som klagade och drog. Det roliga med honom var att han faktiskt bråkade. Det var han som förolämpade Benjamin och fick honom att gråta! Bara en liten skojig detalj.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 03:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hur som haver, jag blev lite less på dom. När ena trädgårdsmästaren, Michael, hoppade ner i poolen igen tog jag bort stegen. Tänker dom inte lämna huset frivilligt snabbt nog så tar jag saken i egna händer.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 03:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Åh, tro mig, Michael, jag är väl medveten om det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 03:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Michael försökte köra med den också. Gissa hur bra det gick?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 03:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Medan Michael simmade runt i poolen försvann dom sista trädgårdsmästarna självmant. Ingen var dum nog att hoppa efter honom i poolen och mina simmars liv fortsatte som vanligt fram tills Michaels tragiska död. 

Det tog så lång tid för honom att drunkna att jag nästan trodde att han var odödlig.

Vi tänkte behålla honom som vårt husdjur.

Benjamin gick ut för att reagera på hans död, men trampolinen var i vägen och det var inte värt ansträngningen att gå några steg sidan, så… 

Ja, då var vi av med alla 22 trädgårdsmästarna. Så slutade den här underbara buggen som roade mig rejält här under natten. 😃

Nu undrar jag, kommer vi få 21 trädgårdsmästare nästa gång det är dags att "klippa" våra buskar?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2018-01-10 03:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ah, just det, jag trodde att det skulle sluta där, men Benjamin visade hur fel jag hade. 

Han har precis bevittnat hur Michael drunknade i poolen och liemannen kom och hämtade honom och hela rubbet. Gissa vad han gör sekunden efter? 

Benjamin, känner du till något litet som heter naturligt urval? Det som hjälper till att föra arter framåt och överleva? 

Jag får känslan av att jag inte borde rädda dig ur den där poolen… samt att dom två barnen du redan hunnit få kommer gå ett liknande öde till mötes. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2018-01-10 03:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Det officiella slutet på det hela! 

En ny dag gryr och en bekant bil dyker upp på vägen. Ut kliver en trädgårdsmästare! 

Precis vad vi beställde. 

Inget lagg, inget mer konstigt. 

Vad som gör det hela ännu bättre? Hon tar fram redskap och börjar göra sitt jobb som vi betalar henne för! Ta hand om trädgården! 

Så slutar vårt vilda, nattliga äventyr och jag kan äntligen gå och lägga mig med vetskapen att jag upplevde ytterligare en ovanlig men rolig bugg i The Sims 2. 😃

Våra buskar är äntligen klippta, ogräset bortrensat och löven krattade och slängda! Det kallar jag ett lyckligt slut.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Kakan87
2018-01-11 09:06
#15

Vilken härlig bugg! Vill också råka ut för detta!!!

Mitchika
2018-01-12 13:59
#16

#15 Det var extremt oväntat och extremt underhållande. 😃

Det kunde inte ha hänt i ett bättre kvarter, med tanke på att jag inte spelar seriöst eller har något projekt på gång i Belladonnabukten. Nu hoppas jag på fler såna roligheter. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2018-01-12 19:25
#17

det är kvinnorna som gör sitt jobb och karlarna som är lata och och ordnar fester på andras bekostnad😇

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2018-01-12 20:38
#18

#17 Hihi, kolla noga på tidigare bilder och på trädgårdsmästaren som äntligen kom och gjorde sitt jobb i slutet. Hon var där. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2018-01-12 21:04
#19

#18 jag såg det efter att jag skrev kommentaren😉

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2018-01-12 21:06
#20

#19 Men hon var i alla fall den som kom tillbaka och gjorde jobbet ordentligt till sist, så hon får en liten guldstjärna i kanten. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LottaV
2018-01-12 21:09
#21

#20 Hon gör ju sitt som inte hennes manliga kollegor gör😇

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: