Annons:
Etikettövrigt
Läst 904 ggr
[KatarinePierce]
2018-01-13 16:51

The Farmer Challenge - Regler (TS4)

Jag fick en blixtsnabb tanke igår på en challenge. Jag har ingen aning om denna challenge finns eller inte. Men jag har inte kopierat den från någon annan. Denna challenge heter " The Farmer Challenge" och går ut på att man ska leva som en"bonde" som driver sin egna shop. Det enda expansions paketet du behöver är dags att jobba

  • Du får max börja med en sim. Kön utseende egenskaper får du välja helt själv.
  • Din sim får ha vilken livsönskan som helst
  • Dina simmar får aldrig jobba (förutom butiken)
  • När du ska börja så flyttar du in med din startsim till en tom tomt,därefter ska du välja köp en butik och välja den tomma  tomten i dags att jobba värden. Där ska du bygga ditt hem och dina saker du samlar (se till att det står butikstyp) Bygg en butik med badrum,kök,sovrum samt en trådgård. Du får max ha 1000 kr kvar.
  • Du får aldrig åka tillbaka till din hemtomt du ska helt enkelt stanna kvar i din butikhemtomt
  • Du ska ta dig från generation 1 till 8
  • Familjen får endast känna pengar genom butiken. Din familj får helt enkelt samla och sälja saker.
  • Du får skaffa hur många barn du vill.
  • Din  startsim måste ha egenskapen Älskar naturen
  • Inga fusk är tillåtna. CC är tillåtet
  • moddar som påverkar spelet exempelvis du kan ha fler än åtta simmar är förbjudna. Det är okej att ha dom i ditt spel om du inte använder dem.
  • **Barnen får endast åldras upp tidigare från barn till tonår om de har betyget A i skolan, och de har uppfyllt sin barndomslivsönskan. När de blivit tonåringar får de inte åldras upp tidigare.
    **
  • Tonåringar får inte ha ett deltidsjobb.
  • Du måste slumpa fram egenskaperna med hjälp av Createarandomsim.com
  • Toddlers får växa upp när dem har nått max med vänskap med föräldrarna
  • Bebisar får växa upp när det kommer upp att det är nästan deras födelsedag.
  • Du måste skaffa barn tills createarandomsim ger dig egenskapen älskar naturen. Det blir din arvinge
  • Din arvinge ärver farmen, och alla hushållstillgångar när föräldrarna antingen dör eller om du väljer att flytta ut dem när din arvinge har blivit ungdom. Arvingen måste också ha traitet Älskar naturen.
  • Du får aldrig flytta från farmen. Men åka vart du vill förutom din "din första tomma tomt"
  • Arvingen får både vara en tjej eller en kille.

Frågor? Skriv dem i kommentarerna så svarar jag på dem.

                                                                 Lycka till!

Annons:
Upp till toppen
Annons: