Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 6193 ggr
[Scorpio_]
1/15/18, 1:26 PM

The sims 4 djur.

Ääälskar the sims, spelat det sedan barnsben har the sims 4 men inte skaffat djurliv av anledningen att jag är pank - men snart så, är det värt att köpa det? 😍 Är det bättre än the sims 3's djurliv? vilka skillnader?

Annons:
Lojs
1/15/18, 1:36 PM
#1

Jag gillar det inte så mycket, man kan inte spela djuren så det är inte lika mycket inlevelse som i sims 3 tycker jag. Så här i efterhand hade jag lika gärna kunnat vara utan det tyvärr.  :(

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Scorpio_]
1/15/18, 1:40 PM
#2

Men ser det bättre ut? vad är skillnaderna typ?

Lojs
1/15/18, 1:56 PM
#3

Svårt att förklara, men det finns en hel del videos på youtube med gameplay, jag hade kikat där. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Mitchika
1/15/18, 2:20 PM
#4

Alltså, blandade känslor. Jag tycker The Sims 4 blev mysigare med djuren i spelet, men jag är inte ett så stort fan av The Sims 4 till att börja med. Min upplevelser är följande: 

Simmarna har ett enkelt sätt att tillfredsställa sitt sociala behov och sitt umgängesbehov med en hund eller en katt i hushållet. 

Hundarna kan vara otroligt söta och charmiga och bjuda på en del lustigheter. Dom charmar sig lätt in i hjärtat på en. 

Tricksen dom kan lära sig är ganska varierande och roliga. Det går även att träna dom i agility med olika hinder, även om det inte går att tävla med dom i det. 

Hundarna bajsar. Det var underhållande till en början och kul med något nytt och realistiskt, men det är en riktig plåga i längden. Hundarna bajsar precis utanför ytterdörren hela tiden (om inte dina simmar tar dom på promenad, då kan dom bajsa ute på promenaden istället) och om inte du eller dina simmar tar bort det så kliver simmarna garanterat i det och får en negativ humöreffekt. Plus att dom alltid får en negativ humöreffekt när dom är ute där hundarna kissar och bajsar på grund av allt bajs och kiss. 

Du kan inte se vad hundarna har lärt sig eller vilka framsteg dom har gjort i träningen, så det är svårt att veta hur nära dom är på att lära sig någonting. Allt från trick till att dom inte får dricka eller rulla i sitt eget kiss. 

Det är problematiskt för din sim att tillrättavisa en hund för ett beteende (du kan inte berömma dom för ett beteende, bara straffa dom när dom gör fel…) för även om din sim står precis bredvid din hund är det något "osynligt" i vägen som gör att simmen inte kommer fram till hunden. Vilket innebär att du kan behöva flytta runt din sim en del för att lyckas. 

Det finns inga familjeträd du kan se för husdjuren, så det får du hålla reda på själv. Det finns en mod som gör att du kan styra husen och även då se deras familjeträd, men det är enda sättet. 

Andra simfamiljer tar inte alltid hand om hundarna dom äger, vilket är ganska jobbigt och sorgligt att se. Vanvårdade herrelösa hundar går att adoptera och rädda, men andra simmars hundar? Dom är fast i vanvården såvida du inte "stjäl" dom via hushållshanteraren. 

Jag hoppades att jag skulle kunna följa husdjuren på upptåg och se vad dom ställde till med när mina simmar var på jobbet, men hundarna går bara och lägger sig och sover då så det var lite tråkigt. 

Innan du har lärt hundarna att bajsa/kissa inomhus måste du säga åt din sim att släppa ut hunden hela tiden tills den lär sig att självmant gå ut. Alternativt gå på promenader med hunden tre-fyra gånger om dagen för att rasta den. Realistiskt, men riktigt jobbigt. Alternativet är att sätta in en lucka bredvid dörren för djuren (finns att köpa i byggläget eller köpläget), men jag vet inte om andra husdjur kan ta sig in i huset då också. 

Om din hund inte får gå ut på promenad blir den så deppig och nedstämd att den går runt och deppar och försummar sina andra behov. Realistiskt, men jobbigt i längden. 

Några av animationerna ser väldigt slarvigt gjorda ut. När hundarna tuggar på bollar, till exempel. Vissa animationer ser ut att vara återanvända från tidigare The Sims-spel, vilket inte behöver vara negativt, men värt att nämna. 

Hundarnas "egenheter" eller vad man nu ska kalla det (spelet säger att dom blir besatta av föremål) är extremt konstiga och får djuren att ärligt talat verka knäppa i mina ögon. Jag känner till hundar som blir rädda för dammsugaren eller ljudet av vatten i ledningar om det låter konstigt, men hundar som går tvärs över huset och in i badrummet när simmen duschar bara för att sedan krypa ihop och gnälla över att han inte gillar duschen? Eller en hund som slumpmässigt går in i badrummet och gör lekinviter till toaletten? Min sims storpudel älskade att köra in huvudet och större delen av framkroppen i köksbänken (som inte var öppen utan hon gick helt enkelt rakt igenom luckor och allt) när hon levde. Dessa besattheter verkar också väldigt begränsade och få i antal (jag har bara sett besatthet av toaletten, duschen, köksbänk och kylskåp), så hundarna upprepar samma olika besattheter hela tiden. 

Överlag, jag är glad att jag har dom i spelet och jag har en hel del kul med dom, men dom är så mycket mer jobb än vad dom varit tidigare. 🥵

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
1/15/18, 6:27 PM
#5

Jag har varit med om att att iallafall Katter har varit besatt eller rädd för TV-en😃

men annars älskar jag allt Hundar & katter👍

Ett gott skratt förlänger livet

nypisnina
1/16/18, 6:24 PM
#6

Jag tycker det är kul, särskilt att jobba som veterinär. Hundarna var lite mer jobb med än väntat men det är riktigt kul tycker jag. Katt är lite lättare, men jag har satt egenskaper på djuren så de inte har så mycket behov av simmarna, på en hund satte jag trogen och vänlig och den var efter sin matte och husse hela tiden och började må dåligt om den inte hade blivit klappad hundra ggr om dagen ungefär, vilket var strävigt. 

Det finns tydligen en modd som gör att man kan spela sina djur och även se familjeträd o.s.v. Har inte laddat hem den själv men den ser bra ut om man vill göra det.

Annons:
LilQueen
1/19/18, 1:35 AM
#7

Det är roligare att skapa djuren än i sims 3, men det är allt jag vet. 

Själv tycker jag sims 3 är 100 gånger bättre än sims 4 lol

komkoma
2/11/18, 1:14 PM
#8

Är det någon som vet vad den modden heter?

Author7
2/17/18, 9:46 PM
#9

Jag har bara haft katter i de sims 4 ännu och de är supersöta! :) Däremot saknar jag att man inte kan kontrollera dem som man kunde i the sims 2. Jag vet dock inte om man kunde det i sims 3 för det har jag inte spelat så mycket.

Medarbetare för Days of our lives

Mitchika
2/17/18, 10:14 PM
#10

#9 Vi kan inte styra husdjuren utan fusk i The Sims 2, men vi kan åtminstone se deras personligheter, relationer, karriär och massa information om dom. 🙂

I The Sims 3 kan du kontrollera husdjuren fullt ut utan att behöva några fusk. Hundar, katter och hästar åtminstone, inte smådjuren.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: