Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 1289 ggr
Author7
2/17/18, 9:51 PM

Varulvar i the sims 2

Jag har aldrig lyckas göra mina simmar i the sims 2 till varulvar :(  Däremot har lyckas med vampyrer någon gång men det skulle vara kul om jag lyckades med  varulvar också. 

Vet ni något knep som ni brukade använda för att göra simmarna till varulvar?

Medarbetare för Days of our lives

Annons:
Mitchika
2/17/18, 10:06 PM
#1

Japp, det finns ett knep jag använder mig av ibland när jag vill fuska till mig en varulv snabbt. 😃

Det gäller att få en alfavarg att bita din sim. Alfavargar är dom bruna vargarna med gula, glödande ögon. För att alfavargen ska bita din sim måste dom vara bra vänner. Lite halvkomiskt. 😃

Det kan ta lång tid att bygga upp relationen med alfavargen, speciellt eftersom det ofta finns fler än en alfavarg i kvarteret och dom dyker inte alltid upp på nätterna. En bebis i hushållet ska få vargar att dyka upp oftare, men alfavargar dyker mig  veterligen bara upp på nätterna. 

Så det bästa är att kunna fuska upp relationen mellan simmen ifråga och alfavargen. 

Genom att aktivera fusket "boolbrop testingcheatsenabled true" på kvartersskärmen och inte när du är inne på en tomt/ett hushåll kan du göra just det! Alternativt så kan du aktivera det när du är inne i hushållet och sen gå ut till kvarteret och tillbaka in igen. Båda metoderna fungerar. 🙂

När du har gjort det kan du dra i och justera dina simmars relationer till varandra. I The Sims 2 är relationsmätaren på exakt samma nivå hos båda simmarna, så om du höjer din sims relation till alfavargen kommer alfavargens relation till din sim höjas! 

Så när du har förberett så pass är det bara att spela tills på natten och hoppas en alfavarg dyker upp. 

Så fort en alfavarg dyker upp på tomten, säg åt din sim att avbryta allt den håller på med och hälsa på alfavargen. Dra upp båda relationsmätarna på alfavargen och efter det hamnat på 100/100, låt din sim göra en vänlig handling till alfavargen som godkänns. Efter det borde dom vara bästa vänner! 

Därefter är det bara att vänta. Alfavargen väljer att bita på eget bevåg. Försöker den göra andra saker (som att gå in i huset eller tugga på något eller vad som) kan du avbryta den genom att låta din sim klappa den eller ge godis. Därefter vänta och se om den biter. Ett tips är att ha en så tom tomt som möjligt och absolut inga distraherande djurleksaker. Håll din sim nära alfavargen hela tiden och låt den inte vandra iväg och göra annat. 

Biter vargen så grattis, du har din varulv! Biter den inte och lämnar tomten får du försöka igen nästa gång en alfavarg dyker upp. 

Det är det bästa tips jag har att ge när det gäller varulvsförvandlingar som inte riskerar att sabba kvarteret. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Author7
2/17/18, 10:22 PM
#2

Okej , tack. Jag får försöka med någon av dessa nästa gång jag spelar. :)

Medarbetare för Days of our lives

Mitchika
2/17/18, 10:23 PM
#3

#2 Berätta gärna hur det går för dig. 😃

Jag älskar varulvar! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: